• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do Avensis T27 2.2 D-cat?

pitoleko

Nowy użytkownik
Samochód
Toyota Avensis 2.2 D-cat
Marka samochodu
Toyota Avensis T27
Budżet/ile litrów
200/6l
Styl jazdy
Silnik
2.2 D-cat 150 km
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 C2 patrząc po serwisie w Toyocie
Jaki olej masz obecnie
Castrol Magnatec 5w30 C2
Witam. Autko serwisowane od początku w ASO. Zalewane Castrolem Magnatec C2 Start-Stop. Silnik pracuje równo i cicho. Chciałabym zapytać o jakąś alternatywę jeżeli chodzi o cenę jak również o styl jazdy-tylko trasa. Zastanawiam się nad Pmo 5w30 C2?
 
Castrolowi którym aktualnie jest zalany silnik nie można tak naprawdę nic zarzucić, to bardzo dobry olej. Jeśli nic się nie dzieje, ja bym nie zmieniał. Jeśli chcesz coś tańszego, to możesz zerknąć na Texaco ProDS M, ewentualnie z polskiego podwórka Orlen MaxExpert XD lub Lotos Aurum C2/C3
 
Sprawdź cenę tego Castrola poza ASO, może wyjść taniej. Olej jest bardzo fajny, sam go miałem i bardzo chwaliłem, mamy tutaj zresztą jego analizę.

PMO o które pytasz jest ok. Wg analizy to przyzwoity olej, blendownia która go dla PMO robi ma duże doświadczenie także nie ma problemów od strony technicznej. Z osobistego doświadczenia, bo ten olej używałem - jest spoko, nie miałem do niego żadnych zastrzeżeń. To był pierwszy olej jaki wlałem do Kijanki po wymianie z fabrycznego.

Alternatywa to wg mnie Orlen XD z którym się bardzo lubię i także go używałem, to zresztą najczęściej wlewany przeze mnie olej :)
 
Dzięki za odpowiedzi.
Ceny poza ASO za Castrola potrafią różnić się nawet 100 złotych za bańkę także niezły młyn. Swoją drogą nie mam pojęcia czym jest to spowodowane i chyba nie koniecznie chcę wiedzieć patrząc na aspekt podrabialności.
Oleje jak kolega pisze ,, z polskiego podwórka" są przynajmniej pewne i nie koniecznie gorsze. Także pójdę chyba w tym kierunku.
Ps. Autko 330 tyś nalotu.
 
Ja do swojego mjeta 1.6 zalałem orlena v 5w30 ,olej spisuje się wyśmienicie a silnik pracuje miękko jak na castrolu ss c2 którego wcześniej używałem .
W między czasie był motul + 5w30,silnik na nim po zalaniu twardo i głośno pracował ale po 7kkm mu przeszło i się wyciszył,natomiast na totalu LL silnik przez 15kkm pracował twardo do wymiany.
Post automatically merged:

Dodam że u mnie też producent zaleca norme c2 ale od nowości trzymamy się vw 504/507
 
@Hubert1, w jaki sposób w dieslu słyszysz twardszą pracę silnika uzależniona od oleju ... ?

@pitoleko, ceny Castrola to czarna magia...
Kumpel robił wymianę u mechanika i cena za 5L 5w30 ll03 (pod VW) to jedyna 255pln. I oficjalnego dystrybutora 167 ...

Gdybyś zdecydował się na odstępstwo od normy Toyoty, czyli zamiast C2, "dopuścił" C3 (a sądzę, że możesz tak zrobić), otwiera ci się potężna grupa olejów w doskonałych cenach.
Przykładowo, Orlen Max Expert V w cenie 95pln/4L i XD 103 PLN.
Pewność 120%, szczegóły jak będziesz chciał podam na priv.

Ceny niestety poszybowały potężnie w górę ...
Do forumowych analiz ceny za ww oleje kształtowały się jesienią 2020 odpowiednio na 78 i 74pln.
"Mój" Orlen dex1 77 vs 92 aktualnie.
 
Pójdzie prawdopodobnie ten XD lub PMO C2. XD naprawdę kusi patrząc po analizie i zawartości molibdenu której PMO nie posiada.
Tylko jeszcze pytanie : Czy zalewać płukankę której ten silnik jeszcze nie uświadczył?
Jeżeli będą jakieś wyczuwalne zmiany na pewno dam znać.
Dzięki i pozdrawiam!
 
XD naprawdę kusi patrząc po analizie i zawartości molibdenu której PMO nie posiada.
Patrz na olej jako na całość.
Błędem jest wybór danego oleju, bo ten ma odrobinę więcej Mo, czy kilka % więcej PAO.
To są sugestie najczęściej handlarzy, którzy w jakiś sposób chcą cie przekonać do zakupu produktu, którzy oni sami mają w ofercie.
Osobiście wybrałbym Orlena, Lotosa. Z droższych mobil 1 esp (nie pamiętam, czy to olej C2/C3, czy tylko C3) lub właśnie Castrola.

Tylko jeszcze pytanie : Czy zalewać płukankę której ten silnik jeszcze nie uświadczył?
Płukać, ale cudów nie oczekiwać.
Płukanka ułatwia ci spuszczenie oleju przepracowanego, "rozpuszcza miękkie" depozyty, udrażnia kanały olejowe (np do turbo).
Stosuj produkty markowe.
Post automatically merged:

@Hubert1, bez komentarza...
Też jeździłem HDi. Zrobiłem nim przeszło 160 tys km.
 
Szczerze mówiąc to te wszystkie normy pod nowoczesne diesle to jedno i to samo, skoro taki Mobil ESP 5w30 spełnia wszystkie wymagania

Dlatego masz szeroki wybór produktów.

Może być Castrol Magnatec Stop-Start 5W30 C3, może być VAG OEM 0w30, może być Total Longlife albo Ineo HTC i jeszcze wiele innych np. rodzimy LOTOS SYNTHETIC C2+C3 lub Aurum C3. Osobiście wybrałbym coś z normą 507.00
 
Dobra 600 km przejechane na nowym oleju i powiem szczerze że żadnych różnic w pracy silnika nie zauważyłem.
Jedyna różnica to nowy olej jest jeszcze jasny gdzie Castrol był już mocno ciemny.
Ps.(PMO) nowy olej bez molibdenu być może stąd ta różnica.
 
Back
Top