• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do Kia Sportage 2 G4GC z LPG 2009 r.

Margundziak

Nowy użytkownik
Samochód
Volkswagen Bora 2.0
Marka samochodu
Kia Sportage
Budżet/ile litrów
250zł/4l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 G4GC
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Znikome ilości
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30,5W40
Jaki olej masz obecnie
MOTUL 8100 X-CESS 5W-40
Jaki olej proponujecie zalać do Kia Sportage 2 G4GC z LPG 2009 r.,aktualnie zalany jest Motulem 8100 X Cess 5W40 ale chciałbym zalać coś lepszego z PAO/PAO+ESTRY nie HC.Silnik jest po generalnym remoncie i nie pobiera oleju.
 
Dobrze myślisz z Meguinem, ewentualnie możesz jeszcze wziąć pod uwagę Ravenol VST, Kroon Poly Tech, Motul Power, PMO Extreme jeśli chcesz coś 5w40.
 
@Margundziak Te silniki na rynek europejski w instrukcji miały normy olejowe ACEA i API, na resztę świata normy API. Tutaj Motul spełnia najnowszą normę API SP, gdzie pewnie u Ciebie w instrukcji są wymagane stare API SL lub SM.
 
Zastanów się, czy jest sens lać 5W40 (normalne użytkowanie) do silnika, gdzie leje się lekkobieżne oleje 5W30, tym bardziej jak nie ma zbytnio poboru. Ważniejsza dla Ciebie jest baza olejowa niż norma i lepkość deklarowana przez producenta? :)
 
Last edited:
Jak Myślałeś o Meguinie Super Leichtlauf, to kompromisem może być Meguin MIV 50601 0W30, również olej na PAO, droższy, ale z pewnością bardziej odpowiedni pod Twój silnik. I jeszcze istotne sprostowanie tego co napisałeś w swoim wątku.. W miejscu "jakiego oleju wymaga instrukcja" napisałeś tylko lepkości 5W30 i 5W40 sprytnie sobie wybrałeś, ale pominąłeś 5W20, 5W30 i 10W30.
 
Last edited:
Kolega pyta o 5W/40, a wy mu wyjeżdżacie z 30stkami. Dajcie spokój i skupcie się na odpowiedzi na pytanie. Ja postaram się odpowiedzieć konkretnie i na temat:
Motul 8100 X-cees, który masz zalany, to jest bardzo dobry olej i ja bym go nie zmieniał, ale jeżeli masz ochotę na skok w bok to w lepkości 5w/40 proponuję przyjrzeć się olejom Shell Helix Ultra 5w/40 i Total Quartz 9000. Ten pierwszy jest GTL, więc szczególnie interesujący dla kogoś kto chce poeksperymentować, a drugi to sprawdzony pewniak. Nasz Orlen Platinium to też jest bardzo przyzwoita oliwa...
 
A jakby pytał o 10w60 do swojego silnika, to też musiałbym podzielać jego entuzjazm? :D co niby w tym Motulu bardzo dobrego..
 
Last edited:
Moje prywatne samochody użytkowane od wielu lat na dokładnie tym samym Motulu są najlepszym dowodem na to, że to bardzo dobry olej. Jeden z tych samochodów ma przeszło 500 tys kilometrów na liczniku, a drugi ponad 600 i oba mają przebiegi pomiędzy wymianami około 20sto-tysięczne. To są dwa najlepsze, bo jeżdżące dowody na to, że Motul 8100 X-cess 5w/40 to jest bardzo dobry olej.
A gdyby Kolega Margundziak miał jakąś M-kę i pytał o 10w/60 to też polecałbyś mu 0w/30?
 
A gdyby Kolega Margundziak miał jakąś M-kę i pytał o 10w/60 to też polecałbyś mu 0w/30?
Nie, bo tutaj z kolei ta lepkość by się nie sprawdziła, więc Twoje porównanie jest bez sensu.

Jeden z tych samochodów ma przeszło 500 tys kilometrów na liczniku, a drugi ponad 600 i oba mają przebiegi pomiędzy wymianami około 20sto-tysięczne
Znam gościa, który zna gościa co jeździ na 10W40 i też dobił do 500 tys. I co w związku z tym? 10W40 to bardzo dobry olej?
 
Last edited:
Cóż za skrajności.. po prostu zwyczajny, niczym się nie wyróżniający. To, że go używałeś, nie czyni go bardzo dobrym.
 
Back
Top