• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do Renault 0.9 tce?

harashoo

Nowy użytkownik
Marka samochodu
Renault
Budżet/ile litrów
W cenie zalecanego
Styl jazdy
Silnik
0.9 tce
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
-
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Elf 5w30
Jaki olej masz obecnie
Liqui moly 5w30
Proszę o pomoc w doborze oleju. Silnik 0.9 tce, przebieg 42k. Poprzedni olej liqui moly 5w30 wymieniany przy 20k. Producent z tego co wyczytałem zaleca elf 5w30. Czy 5w40 też się nada i czy rzeczywiście elf będzie dobry?
 
Shell AR-L RN17 5w30
Motul Specific RN17 5w30

obie analizy u nas na forum.

Do każdej wymiany płukanka postojowa, np. AR2820, 30 - 60 min. spokojnej jazdy i zmiana oleju.
 
Ja bym już pi gwarancji się tej RN17 tak nie trzymał, orlen max expert XD albo lotos synthetic C2 +C3 i wymiana co 10 tyś km.
 
@harashoo nie wiem czym jesteś zdziwiony ale do silnika 0.9 w Renault czy Nissanie zawsze był lany olej 5w40 . Nawet był wskazany jako jedyny dopuszczony i nie można było stosować 5w30
 
H4Bt 898cm3? RN17... przynajmniej te które wyjechały z fabryki po 2018-tym. Mogę sprawdzić czy tam też dopuszczono RN17FE.
 
Wracam z tematem. Z racji, że sam nie mam możliwości wymiany oleju oddałem do warsztatu wraz z plukanka AR2820. Po odebraniu z warsztatu i przejechaniu 20km sprawdziłem jaki kolor ma olej. Jest bardzo ciemny (załączam zdjęcie). Podejrzewam, że nie spuścili dobrze starego i wymieszał się z nowym, stąd już taki kolor. Czy w takim razie mogę odessac 250ml i wlac oilem long life Cleaner do następnej wymiany czyli 10kkm?
 

Attachments

  • IMG_20221004_185401.jpg
    IMG_20221004_185401.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 163
Smiało jeśli ci się uda.
W silnikach grupy VW jest to np. bardzo trudne z uwagi na bardzo wąską rurkę bagnetu.

Jak minimalnie przekroczysz poziom na bagnecie, to spokojnie nic strasznego się nie stanie.

Następnym razem przypilnuj "szpeców" żeby dłużej niż 5 minut zlewali ten olej.
 
Z odessaniem nie ma problemu. Wężyk z castoramy + końcówka od spryskiwacza z pepco daje radę. No niestety było więcej rzeczy do zrobienia, także nie miałem możliwości ich pilnować.
 
Zamiast wydawać kasę na Oilsyn LL skróć ten interwał o połowę i następnym razem pilnuj żeby wymiana oleju nie trwała 2 minuty. Plukanka dlugodystansowa nie ma sensu przy tak niskim przebiegu, pilnuj interwałów i wymian, stosuj plukanki postojowe przy każdej wymianie i będzie ok.
 
@harashoo sprawdzałeś olej zaraz po odebraniu z warsztatu? Jeśli nie to zrobil bym test jednokropelkowy . Czyli kapnij kroplę oleju na papier do drukarki i pozostaw do wyschnięcia. Jeśli ten olej jest świeży to po wyschnięciu powinna być jednolita plama. Jeśli narysują się kręgi może to świadczyć że olej nie został wymieniony.

Może przesadzam ale olej na foto wygląda źle. Musiałoby sporo go zostać żeby tak zabarwić.
 
Back
Top