• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do silnika e90 3.0d n57d30a 245hp

michaello9514

Użytkownik
Samochód
BMW e90 330xd LCI 245Hp
Marka samochodu
BMW E90
Budżet/ile litrów
400zl 6.5l
Styl jazdy
Silnik
3.0D n57d30a
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
BMW LL-04
Jaki olej masz obecnie
Total 5w30
Jaki olej polecacie do tego silnika, jest po wymianie panewek remoncie wału, turbo po regeneracji, nowe pierścienie, trasa 50 miasto 50??
 
Solution
@bluebox

na stronie mają podane, że 12.8cst / 100st. Pytanie czy to stare dane i poszło do góry, czy też nowsze partie będą miały wartość 12.8.
@bluebox

na stronie mają podane, że 12.8cst / 100st. Pytanie czy to stare dane i poszło do góry, czy też nowsze partie będą miały wartość 12.8.
 
Solution
Ten Eurol to trochę taka bardziej lepka 30-tka. Teoretycznie ma delikatnie większy zapas na rozrzedzenie paliwem ale ja bym wybrał Aurum 504/507 5w30 z uwagi na większe wymagania tej normy.

No i cena na pewno będzie lepsza.

Tak, tam doszło do zmiany formulacji.
Nie doszło. Wszystkie Fluence 5W40 na rynku są wg. starej formulacji.
Post automatically merged:

Nie doszło.
@bluebox

na stronie mają podane, że 12.8cst / 100st. Pytanie czy to stare dane i poszło do góry, czy też nowsze partie będą miały wartość 12.8.
Nowsza wersja 12,8 nie jest dostępna na Rynku.
 
A więc co wlać, Panowie krotka piłka.
- Shell Helix Ultra 5w30 ect c3 + Ar9100 ?
- Eurol Syntence 5w30 + Ar9100 ?

Ewentualnie podajcie cos od siebie .
 
Rzuć monetą, oba oleje są bardzo dobre. Gdybym ja miał wybierać to raczej Eurol, ale to osobista preferencja, do Shella mam taki sobie stosunek z dawnych czasów.
 
Też na forum szukałem opini jaki olej użyć do Bmw.
Jestem świeżo po zmianie oleju na
Texaco Havoline® ProDS M 5W-30 i wrażenia z pracy silnika są bardzo pozytywne.
Jest jeszcze jeden fajny olej
Agip Eni I-Sint 5W30 504/507 C3 Bmw LL-04.
Ale cokolwiek zalejesz z normą LL-04 będzie dobrym wyborem

Ja w ProDS M 5W-30 zauważyłem dwie rzeczy.

Pierwsza dosyć dziwna.
Jadąc w sierpniu na wakacje temperatura oleju wyhylała się powyżej 100°C.
Prędkość w okolicach 120km/h więc tym bardziej dziwi mnie, że temperatura wzrastała (oczywiście nieznacznie, raczej minimalny wzrost).
Dziwi mnie to ponieważ na żadnym do tej pory oleju mi się to nie zdarzało. Wcześniej był Eurol syntence 0W30 oraz Shell AM-L 5W-30.
Na żadnym z tych olejów tego nie miałem - mimo iż pokonywałem trasy z dużo wyższymi prędkościami.

Druga rzecz również związana z temperaturą.
Teraz gdy temperatura otoczenia jest w okolicach 0°C olej dłużej nagrzewa się w stosunku do wyżej wymienionych Eurola czy Shella. W moim odczuciu sporo dłużej bo jakieś 3-4km więcej muszę przejechać.
To takie moje obserwacje co do ProDS M 5W-30. ;)

Jeśli rozpatrujesz lepkość 5W/30 to ode mnie Eurol Syntence Fs 0W30 oraz Shell AM-L.
Eurol jest 0W30 ale jak spojrzysz na parametry to będziesz wiedział dlaczego go polecam.
Obydwa mialem u siebie i prawdopodobnie powrócę do któregoś z nich jak teraz zleję ten TEXACO ProDS M 5W-30.
U mnie w obu przypadkach oleje wzbogacałem o AR9100
 
Jak Eurola to tego FS 0W30. Shell się sprawdzi. Szkoda, że ten Texaco się "nie sprawdza" bo patrząc na cenę i parametry to jest to świetna opcja. Chociaż w oparciu o samą temperaturę to bym daleko idących wniosków nie wyciągał ale w pełni rozumiem właściciela, który z tego powodu woli inny produkt. Sam też tak robię.
 
Jak Eurola to tego FS 0W30. Shell się sprawdzi. Szkoda, że ten Texaco się "nie sprawdza" bo patrząc na cenę i parametry to jest to świetna opcja. Chociaż w oparciu o samą temperaturę to bym daleko idących wniosków nie wyciągał ale w pełni rozumiem właściciela, który z tego powodu woli inny produkt. Sam też tak robię.
Tak jak mówisz Tomek "nie sprawdził się".
Tak jak napisałem to są tylko moje obserwacje. :)
Nie mam zamiaru wyciągać daleko idących wniosków na postawie tych obserwacji. ;)
Zobaczymy co pokaże nam analiza, jestem ciekawy. ;)
 
Ja również zaobserwowałem wyższe temperatury na Texaco ProDS M . Na wcześniej zalanym SHELL AM-L ( po7 tys przebiegu) temperatura 102 -103 stopnie a przy świeżo zalanym ProDS M ( oczywiście w podobnych warunkach) temperatura 106 -107 st. Obecnie mam zalanego ORLEN Platinium XD i póki co (1500km zrobione) jestem zadowolony:)
 
Różnica paru stopni to żadna różnica. Oleje mają temperaturę pracy w okolicy 100 stopni więc niższa to wcale nie jest dobrze.

i @MADO60 - nie przyznawaj się głośno do tego Orlena, sporo osób tutaj uważa, że polski olej w BMW to herezja :(
 
Czemu nie mogę wstawić zapytania o dobór oleju ?
Pojawia się dymek sprawdź w instrukcji ...

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top