• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do skrzyni manualnej Corolla E11

AndrzejR

Nowy użytkownik
Samochód
Toyota, Corolla E11, 1332 ccm, 86 KM
Witam,
jaki olej polecacie?
Auto ma już 280 tys. przebiegu.
Czy jedynie słuszny to OE Toyota MTF LW 75W?
Kto robi takie oleje dla OE Toyoty?
 
@AndrzejR OEM zawsze powinien być pierwszym wyborem, czyli taki jaki był zalany fabrycznie
 
Tak też się skłaniam w tę stronę. Swoją drogą to kto robi dla nich ten olej, Texaco, Total?
 
Last edited by a moderator:
Nie wiem jak 75w90. 75w mam made in france-eu
 
@Zonk1975 na jakiej podstawie oceniasz lepszość innych? A to że producent deklaruje spełnianie normy to jeszcze nie znaczy, że to ta sama jakość co OEM. Jestem zdania, że do silnika można stosować inne oleje, natomiast do skrzyni czy wspomagania trzymałbym się oryginałów jednak jeśli cena nie poraża
 
@Zonk1975 na jakiej podstawie oceniasz lepszość innych? A to że producent deklaruje spełnianie normy to jeszcze nie znaczy, że to ta sama jakość co OEM. Jestem zdania, że do silnika można stosować inne oleje, natomiast do skrzyni czy wspomagania trzymałbym się oryginałów jednak jeśli cena nie poraża
Na podstawie tego że od 1997 r coś poszło chyba do przodu .
Skoro pytasz tak ogólnie to ja zapytam na jakiej podstawie trzymałbyś się oryginałów bo pewnie masz PODSTAWĘ żeby twierdzić że oleje z 1997 r są lepsze od współczesnych.
 
@Zonk1975 nie twierdzę, że od czasu kiedy e11 się pojawiła nic się tu nie zmieniło, natomiast mam zaufanie do koncernu, który swoim logo firmuje dany produkt. Podsumowując każdy stosuje co mu się podoba i nikomu nie można tego zabronić 😛
 
@poziom1989 no cóż, człek uczy się całe życie 😎
 
...my tu dywagacje przeprowadzamy a AndrzejR czeka na konkret raczej
 
Dzięki za odpowiedzi. Wynika, że w klasie 75w90 Gl4 dla mojego auta powinienem wybrać OEM Toyoty. Raczej nie ma dowdów, że coś będzie odpowiedniejsze.
 
Od momentu wyjechania z fabryki to olej zmienił się 10 razy albo więcej
 
@luckyboy eeee tam w skrzyni nie wierzę. ASO twierdzi, że nie ma sensu wymieniać i nie jeden w to wierzy jak w amen w pacierzu😛
 
Dodam że ja do Lancera wlałem 75w90 Shell i nie widzę różnicy w pracy skrzyni tz. Przed i po wymianie biegi wchodzą jednym palcem, a Shell kosztuje 30zl za litr
 
Czyli jakiej?
 
Mnie ogólnie zastanawia lekkość w podejściu do stosowania GL-5 tam gdzie fabrycznie było GL-4. Podobnie w przypadku MTF. Są producenci olejów którzy traktują to zbyt nieodpowiedzialnie i często w "dobieraczkach" pojawiają się takie absurdy, bo przecież lepkość się zgadza. Olej zalecany przez producenta przekładni to zawsze dobry wybór, inne rozwiązania to zawsze jakiś eksperyment.

Ogólnie większość problemów z wymianą oleju w skrzyni manualnej to raczej wynik zużycia niż złego smarowania. Jest takie stare porzekadło, że jak olej nie był wymieniany na czas lub częściej to lepiej już tego nie ruszać... Nie jedna skrzynia jeszcze by jeździła gdyby nie wspaniały pomysł pt. "a może by tak wymienić w końcu ten olej", a na koniec i tak wszyscy obwinią świeży olej (który był tylko katalizatorem destrukcji, a nie przyczyną).
Z automatami jest inaczej, ale to też zależy od modelu skrzyni.

@AndrzejR
Raczej trzymałbym się oleju zalecanego przez Toyotę. Ogólnie w przystępnych cenach to raczej Shell. Jeszcze tańsze przekładniówki to już loteria. Gdybym szukał oleju do swojej skrzyni innego niż ori to pewnie w pierwszej kolejności rozważyłbym takich producentów jak Eneos, Castrol, Fuchs.
 
Back
Top