• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do Vw beetle 1.2TSI CYVD??

Karolpro720

Nowy użytkownik
Samochód
17' Vw beetle 5C 1.2tsi BMT CYVD
Marka samochodu
Volkswagen The Beetle 5C 2017
Budżet/ile litrów
4/5l cena zależna od efektów
Silnik
1.2 TSI Bluemotion Technology 6MT CYVD
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30 vw504/507
Witam serdecznie
Szukalem podobnego postu

Mam problem z doborem oleju do mojego silnika, auto ma 36tys km. Po wyjezdzie z fabryki zostal zalany olej 5w30 Vw G052195M2

Rok pozniej przy 11 tyś wlasciciel w salonie zmienil na mobil LL III 5w30 (tak pisze na fakturze domniemam ze chodzi o mobil1 esp)

A jak go kupowalem przy 24tys serwis wymienił wg komputera na nowy olej Vw/shell GS55545M9E (vw oem oil longlife 3) 0w30 ktory jest bodajze tak naprawde shellem helix ultra professional av-l 0w30

Ale przejde do konkretow
Auto mam na gwarancji aczkolwiek chcialem sam wymienic olej bo w serwisie twierdzą ze jeszcze za wcześnie (35tyś km)

Jaki olej zalać? Norma 504 i 507 pozwala na 5w30 i 0w30. Auto dopiero rok jezdzi na 0w30 i nie wiem czy wracac do 5w30 czy zostac na tej klasie 0w30.
Robie ok 15 tys 70/30 miasto obwodnice/ trasa. Czesto na trasie dostaje w palnik do 160/180km/h aczkolwiek staram sie go nie piłowac na zimnym do wiecej niz 2.5-3tys obrotow.
Nie pobiera praktycznie nic z bagnetu.
Na tym vw oem shellu temperatura oleju nigdy nie wyniosla wiecej niz 111*C nawet przy ostrym pałowaniu. Paliwo jakiego uzywam to shell racing 100 z myslą niedalekim w przyszlosci chipie.

Znalazlem takie oleje:
shell helix ultra professional av-l 0w30
ravenol vsw 0w30 usvo
Millers XF Premium C3 Vw 0w30

Są tez te same odpowiedniki 5w30

No i moj obecny olej, najtanszy

VW OEM OIL long life 3 0w30 ktory chyba tak naprawde jest blizniakiem shella

Do diesla mercedesa lałem mobila i texaco ale przy delikatnym i małym tsi Nie wiem czy warto doplacac do ravenola albo millersa. Da to jakies efekty w postaci ochrony silnika? Chciałbym tez podniesc moc ze 105 do 135/145km stąd nie wiem czy doplacac do lepszego czy jeszcze częściej zmieniać tanszy np co 8 tys.

Czy ktoś mądrzejszy w temacie doradzi mi jaki i ktory będzie najlepszy do TSI albo co polecicie dodatkowo zamiast moich propozycji.

Z góry dziekuje za rady i pomoc
 
Last edited:
Wg mnie spokojnie olej OEM, nie ma sensu dopłacać do czegoś droższego. Oleje z normą 504/507 są wysokiej jakości wszystkie, właśnie ze względu na normę. Jak chcesz jeszcze taniej, to Lotos Synthetic 504/507 5W-30. Ma oficjalną aprobatę Volkswagena i możesz go stosować na gwarancji.
 
Dzieki za odpowiedzi, rozumiem. Na cenie specjalnie mi nie zależy, chce jak najlepszej ochrony do takiego małolitrażowego tsi wiec oem Vw spokojnie jest w zasiegu :D. Rozumiem, wlasnie tak sie zastanawiałem czy jest sens ładowac do takiego silniczka olej z najwyższej półki. Niby wchodzi tylko 4l ale nigdy nie zaobserwowałem jakiegos wzrostu temp na oem. Dzieki wielkie z opinie :D
 
Popieram przedmówców, z dodatkowych propozycji, taniej od Ravenola i Millersa a drożej od już wymienionych będzie jeszcze Eurol Fs 0w30, analiza na forum (tak jak OEM i Mobil).
 
Witam ponownie.
Wizyta w aso umowiona, Mialem brac shella ale cena w serwisie kosmos 80pln litr a troche glupio przyjsc z takim samym jak leją. Może skusić sie na cos innego? Od ręki mam oleje vw.504 507
1) Mobil 1 ESP 0W30
2) Mobil 1 FS 0w40
2) Mobil super 3000 formula V 5w30
No i ten nieszczęsny shell avl 0w30
Skłaniam sie najbardziej do pierwszego mobila Bo obecnie mam 0w30 ale zastanawiam sie jaki zastosowac najlepiej bo zimy na podlasiu srogie.
Chcialem eurola FS ale nie mam gdzie go kupić a do jutra mi nie przyjdzie.
Olej na max 10tys km.
Ktos mi cos jeszcze doradzi? 😃 z gory bardzo dziękuję.
 
Bez większych różnic, czy zalejesz ESP, czy AVL'a.
Obydwa to solidne oliwy.
No i nie ma się czym przejmować jak przyjedziesz do serwisu ze swoim AVL'em.
 
hmm...mi tylko na schellu bral 0.6 l na 6 tys.km a na innym nie bral...chyba ze upal taki byl ze wyparowalo troche oleju z silnika.
 
normalne z tym poborem na Shell-u ale bym go nie skreślał bo bardzo dobra oliwa jak masz w sensownych pieniądzach to bierz. Jak Mobil 1 esp masz taniej albo w tej samej cenie to rzuć monetą.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top