• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej polecacie do Mondeo mk4 mkIV 1.6 TDCI

FioleK

Użytkownik
Samochód
Mondeo MK4 1.6 TDCI + MK3 2.0 TDDI
Cześć jaki olej polecacie do Mondeo mk4 1.6TDCI, silnik jest po chipie, ale ma EGR, katalizator i DPF (EGR wyczyszczony, a reszta póki co działa bezproblemowo). Samochód jest użytkowany głównie po mieście (50%) na krótkich odcinakach albo na drodze krajowej (25%) (90-120km/h) lub ekspresówkach/autostradach (25%) (120-160km/h). Obecnie jest zalany Valvoline 5W30 FE. Zastanawiam się nad 0W30 lub 0W40. DPF jest suchy.
 
Last edited:
Panowie, a Mobil Super 3000 X1 A5/B5? Mobil byle czego nie produkuje, normę Forda ma, cena spoko i popioły 0.8. Ja u siebie w 2.0 TDCi przechodzę teraz na Mobil1 ESP 5W30, co prawda normy Forda nie spełnia, ale spełnia bardziej restrykcyjną PSA, i spełnia jeszcze bardziej wymagającą 504/507.
 

Niestety wyniki z RU (227C) nie zgadzają się polskim dokumentem (192C):

Temp. zapłonu, [°C], ASTM D92192

być może olej się zmienił :-/, ale faktycznie ma tylko 0.8 popiołów, co na pewno jest warte odnotowania.
 
Nie patrz w ten sposób na oleje. Normą forda 913d pozwala na 1.3% popiołu i te oleje mają ca. 1.15-1.25%. Chcesz popiół 0.8 wlej jakiś C2 lub C2/C3 np mobil 1 5W30 ESP.
 
Last edited:
Prawdę mówiąc, dla filtra większą różnicę robi to na czym i jak jeździmy, czy w jakim stanie jest układ CR, a nie ile popiołów ma olej. Chyba, że komuś między wymianami znika litr oleju, ale to nadal niczemu olej winny nie jest ;).
 
Wyklikałem już Ravenol FDS 5W30, więc chwilowo pewnie można zawiesić dyskusję. Po zalaniu podzielę się wrażeniami. Na przyszłość (chyba, że Ravenol okaże się taki rewelacyjny) myślę nad Gulfem PCX Plus 5W30 (jak już będzie w normalnych opakowaniach). Ile kosztuje analiza oleju? Niestety nie chwalą się wszystkimi parametrami:
 
Prawdę mówiąc, dla filtra większą różnicę robi to na czym i jak jeździmy, czy w jakim stanie jest układ CR, a nie ile popiołów ma olej. Chyba, że komuś między wymianami znika litr oleju, ale to nadal niczemu olej winny nie jest ;).
Tak, myślę o wyciągnięciu i wyczyszczeniu kolektora dolotowego, bo reszta wygląda, że sprawna.
 

ale w Rosji (inna fabryka, Shell 0w30 a5/b5 jest inny dla RU i inny dla EU):

 
Skąd 0,8%?
Z TDS

@FioleK

6) Зольность = 1,26% - нормальная для полнозольника, хотя ждали ниже.
Tłumacz google - 6) Zawartość popiołu = 1,26% - normalna dla popielnika, chociaż spodziewaliśmy się niższej.

Po za tym w pierwszych postach się rozprawiają z tym 0.8%
 
Last edited:
Z TDS

@FioleK czytasz czy oglądasz tylko obrazki?

6) Зольность = 1,26% - нормальная для полнозольника, хотя ждали ниже.
Tłumacz google - 6) Zawartość popiołu = 1,26% - normalna dla popielnika, chociaż spodziewaliśmy się niższej.

Po za tym w pierwszych postach się rozprawiają z tym 0.8%
użyłem przecież łącznika "ALE" (bo wyszło 1.26), a TDS na polskiej stronie mówi:

Własności fizykochemiczne i specyfikacje​

Własności fizykochemiczne
Klasa lepkościSAE 5W-30
Popiół siarczanowy, [%wag.], ASTM D8740,8
Gęstość w 15°C, [g/ml], ASTM D40520,85
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D92192
Lepkość kinematyczna w 100°C, mm2/s, ASTM D4459,8
Lepkość kinematyczna w 40°C, mm2/s, ASTM D44553
Fosfor, [% wag.], ASTM D49510,05
Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97-39

a aluzja do Shella 0W30 A5/B5 miała oznaczać, że Rosjanie mają u siebie innego mobila, niż u nas...
 
A jak się ma metoda oznaczania ilości popiołów ASTM D874 do Gost 12417? czy te różnice wynikają też z innej metody?
 
Last edited:
Z taką ilością fosforu to wygląda na C1, a nie A5/B5/M2C913-C
Dla porównania Mobil z C1:
1612288308554.png

Pozdrawiam,
 
Znowu czas na zmianę oleju, zastanawiam się między:
Który olej uważacie za najlepszy wybór do 1.6TDCI (115KM czyli gen. 2, suchy DPF) (Ravenol FDS 5W-30 był lepszy niż Ford Formula F 5W-30 pod wzlędem żadszego wypalania DPFa)?
 
Dodaje jeszcze:
I chyba zdecyduje się na ten ostatni. Wypada jak Amosil Signiture, a tańszy.
 
I chyba zdecyduje się na ten ostatni.
Stosując takie oleje, stosujesz je na własne ryzyko. Ja nie polecam.

Mobil, Shell, Total - To są pewniaki, które mogę polecić z czystym sumieniem.
 
@FioleK , to wszystko prawda co pisze @Zielony34, że Extreme AMG zalewasz na własną odpowiedzialność. Ale mam ten olej zalany do Peugeota 5008 1.6 HDi jesienią ubiegłego roku i wszystko działa jak należy. Zima zachowywał wyjątkową płynność. To czuć podczas uruchamiania silnika. Tak więc certyfikacji nie posiada, ale w końcu nie robią go w szopie tylko u znanego od lat producenta olei VENOL.
 
@FioleK , to wszystko prawda co pisze @Zielony34, że Extreme AMG zalewasz na własną odpowiedzialność. Ale mam ten olej zalany do Peugeota 5008 1.6 HDi jesienią ubiegłego roku i wszystko działa jak należy. Zima zachowywał wyjątkową płynność. To czuć podczas uruchamiania silnika. Tak więc certyfikacji nie posiada, ale w końcu nie robią go w szopie tylko u znanego od lat producenta olei VENOL.
Też na to liczę... Jeśli nie zauważę negatywnych oznak to chyba na tym oleju pozostanę. Ile kosztuje analiza oleju taka jak na rosyjskim forum?
 
Back
Top