• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej polecacie do Mondeo mk4 mkIV 1.6 TDCI

FioleK

Użytkownik
Samochód
Mondeo MK4 1.6 TDCI + MK3 2.0 TDDI
Cześć jaki olej polecacie do Mondeo mk4 1.6TDCI, silnik jest po chipie, ale ma EGR, katalizator i DPF (EGR wyczyszczony, a reszta póki co działa bezproblemowo). Samochód jest użytkowany głównie po mieście (50%) na krótkich odcinakach albo na drodze krajowej (25%) (90-120km/h) lub ekspresówkach/autostradach (25%) (120-160km/h). Obecnie jest zalany Valvoline 5W30 FE. Zastanawiam się nad 0W30 lub 0W40. DPF jest suchy.
 
Last edited:
A najtańsza, która może coś powiedzieć o oleju? Chętnie bym zlał po 10.000km i zobaczył co z niego zostało...
 
Norma Forda wskzuje na rzadkie oleje... a syfienie dolotu pewnie bardziej zależy od odparowywalności oleju oraz konstrukcji odmy...
 
Na szybko przeglądając to PSA B71 2290 mają od 9.5 (np. Fuchs) do 12.1 (Mobil) w 100C. Pewnie dlatego te silniki mają chłodnicę oleju oraz termostatat na 82/83C.
 
Co do Valvo MaxLife to do twojego silnika mają też wersję niskopopiolową MaxLife C3 5w30.
 
Norma Forda wskzuje na rzadkie oleje... a syfienie dolotu pewnie bardziej zależy od odparowywalności oleju oraz konstrukcji odmy...
Na grubszej "trzydziestce" dolot jest suchy i nie poci się, więc lepkość ma wpływ na pracę odmy.

Miałem Valvoline Maxlife C3 5w30 i nie pociło się turbo od strony dolotu, a na Total Ineo ECS zapocone
 
To jestem świeżo po zalaniu. Silnik o dziwo pracuje ciszej i równiej (wcześniej zmieniając na Valovline FE 5W-30, Ford Formula F 5W-30, czy Ravenol FDS 5W-30 nie było takiego efektu) i odziwo się mniej grzeje - jest to mała różnica 2-3C, ale czyżby niższe tarcie?
 
AMG chyba? Przynajmniej tak wynika z wcześniejszych postów.

@FioleK - Najtańsza analiza to 100 złotych, nie 1000. @soszo się zera pomyliły :D

Tarcie to nie, jeżeli zalałeś AMG to te oleje mają jakąś dziwną mieszankę PAO i Estrów więc mogą lepiej oddawać ciepło, zwłaszcza jak masz chłodnicę oleju czy jakiś wymiennik.
 
Tak, mam chłodnice oleju. Tak, zalałem EXTREME A.M.G VR2 5W-30 GTJ. Co można się dowiedzieć za 100zł (i gdzie)? Mogę wydać 100 i sprawdzić jak ten olej wygląda po 10.000km.
 
Jeśli coś pomyliłem rosyjskie VOA z UOA. W sumie nie wiem o jaką analizę chodziło.

Taką jak na "rosyjskim forum". 😁
Miałem na myśli voa z CCS, punktem zamarzania, zapłonu, poziomem popiołów itd. U nas za taką analizę trzeba zapłacić +1000 PLN.
 
Last edited:
Za 100zl sprawdzisz metale zużycia, lepkośc w 100st, rozdzedzanie paliwem, TBN, utlenianie... Na archoil.pl jest oferta analizy.
 
Pewnie dlatego te silniki mają chłodnicę oleju oraz termostatat na 82/83C.
Nie. Po prostu są to wartości uśrednione i dla silnika takie różnice są pomijalne...
 
To co widzę na liczniku to nie jest uśrednione (myślę, że sam pomiar i bezwładność czujnika wystarczająco uśrednia). Mam licznik z softem, który cyfrowo pokazuje temperatura i ona potrafi się w ciągu sekund zmieniać... Generalnie po rozgrzaniu lata między 77C a 82C.
 
Back
Top