Cześć jaki olej polecacie do Mondeo mk4 1.6TDCI, silnik jest po chipie, ale ma EGR, katalizator i DPF (EGR wyczyszczony, a reszta póki co działa bezproblemowo). Samochód jest użytkowany głównie po mieście (50%) na krótkich odcinakach albo na drodze krajowej (25%) (90-120km/h) lub ekspresówkach/autostradach (25%) (120-160km/h). Obecnie jest zalany Valvoline 5W30 FE. Zastanawiam się nad 0W30 lub 0W40. DPF jest suchy.
Na szybko przeglądając to PSA B71 2290 mają od 9.5 (np. Fuchs) do 12.1 (Mobil) w 100C. Pewnie dlatego te silniki mają chłodnicę oleju oraz termostatat na 82/83C.
To jestem świeżo po zalaniu. Silnik o dziwo pracuje ciszej i równiej (wcześniej zmieniając na Valovline FE 5W-30, Ford Formula F 5W-30, czy Ravenol FDS 5W-30 nie było takiego efektu) i odziwo się mniej grzeje - jest to mała różnica 2-3C, ale czyżby niższe tarcie?
AMG chyba? Przynajmniej tak wynika z wcześniejszych postów.
@FioleK - Najtańsza analiza to 100 złotych, nie 1000. @soszo się zera pomyliły
Tarcie to nie, jeżeli zalałeś AMG to te oleje mają jakąś dziwną mieszankę PAO i Estrów więc mogą lepiej oddawać ciepło, zwłaszcza jak masz chłodnicę oleju czy jakiś wymiennik.
Tak, mam chłodnice oleju. Tak, zalałem EXTREME A.M.G VR2 5W-30 GTJ. Co można się dowiedzieć za 100zł (i gdzie)? Mogę wydać 100 i sprawdzić jak ten olej wygląda po 10.000km.
Jeśli coś pomyliłem rosyjskie VOA z UOA. W sumie nie wiem o jaką analizę chodziło.
Taką jak na "rosyjskim forum".
Miałem na myśli voa z CCS, punktem zamarzania, zapłonu, poziomem popiołów itd. U nas za taką analizę trzeba zapłacić +1000 PLN.
To co widzę na liczniku to nie jest uśrednione (myślę, że sam pomiar i bezwładność czujnika wystarczająco uśrednia). Mam licznik z softem, który cyfrowo pokazuje temperatura i ona potrafi się w ciągu sekund zmieniać... Generalnie po rozgrzaniu lata między 77C a 82C.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.