• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jakość Gulf Multi-vehicle ATF

  • Thread starter Deleted member 35342
  • Start date
D

Deleted member 35342

Gość
Witam. Czy olej z tematu Gulf Multi-vehicle ATF to olej wystarczająco dobrej jakości, żeby zalać go do ASB Jeepa SRT8 6.1 z 2007r z przebiegiem 170kkm czy raczej polecacie coś innego?
Cena nie ma tu większego znaczenia, ale mam luźne 6L tego oleju (który spełnia normę ATF+4) i chciałbym się poradzić czy mogę go śmiało zalać czy uderzyć w coś innego, bo ten jest, np. słabej jakości, średniej jakości, bądź super jakości? Wszelkie sugestie dotyczące tego lub zupełnie innego oleju mile widziane.
Pozdrawiam i przy okazji witam Szanowne Grono.
P.S.
Jest to skrzynia 5-cio biegowa Mercedesa 722.6xx lub jak kto woli NAG1
 
ten jest, np. słabej jakości, średniej jakości, bądź super jakości?
A co to stwierdzenie oznacza ... ?
Z tego co opisałeś, olej spełnia atf 4+ i póki co, nic więcej nie tutaj do dodania.
 
Oznacza to nie mniej nie więcej jak to czy jest to niskiej klasy olej spełniający absolutne minimum +4 czy może wysokiej klasy ATF wyróżniający się na tle innych ATF-ów, czy poprostu średnia półka, która po prostu może być, ale jest coś lepszego co zdecydowanie lepiej użyć zamiast tego środka..
 
Do tej skrzyni spokojnie, nie musisz tutaj szukać czegoś lepszego. Co prawda MB 236.14 nie ma, ale ma MB 236.10 z adnotacją roczników (96-06). Auto masz co prawda 07, ale skrzynia podejrzewam, że i tak 06. Imo 6l to chyba za mało? Ile tam wchodzi?
 
Skrzynia na 100% z rocznika 2006, bo auto jest ze stycznia 2007, ale podejrzewam, że i w ostatnim roczniku, czyli 2010 była ta sama. Do samej ASB 5L wchodzi, ale podobno jest korek spustowy w konwerterze także 2L musze dokupić, bo całość to 7.7L
 
Oznacza to nie mniej nie więcej jak to czy jest to niskiej klasy olej spełniający absolutne minimum +4 czy może wysokiej klasy ATF wyróżniający się na tle innych ATF-ów, czy poprostu średnia półka, która po prostu może być, ale jest coś lepszego co zdecydowanie lepiej użyć zamiast tego środka..
Gulf w swoich produktach zapewnia minimum średnią półkę.
 
Ja wlewałem ten olej do skrzyni gdzie idzie wymagany jest JWS 3309.
Żadnych negatywnych skutków nie odczułem.
 
Gulf w swoich produktach zapewnia minimum średnią półkę.
Każdy zapewnia, że jego produkty to ach i ech :)
Tylko czy według formulacji o ile jest dostępna, ktoś kumaty - chemik lub olejowy spec może ocenić ten specyfik w skali słaby/średni/dobry/zajebisty?
A drugie pytanie to czy w ogóle warto aż tak wnikać, czy po prostu lać oleje spełniające normy i wymieniać 2 razy częściej niż przewiduje to producent?
 
A drugie pytanie to czy w ogóle warto aż tak wnikać, czy po prostu lać oleje spełniające normy i wymieniać 2 razy częściej niż przewiduje to producent?
Ta skrzynia jest tak idiotoodporna, że śmiało wymieniaj co 60k lub jeśli ma cięższe warunki pracy co 40k
 
Ta skrzynia jest tak idiotoodporna, że śmiało wymieniaj co 60k lub jeśli ma cięższe warunki pracy co 40k
A jak z czasem? Ma znaczenie czy to tylko wymysły producenta, żeby i tak zmieniać nawet jak się mało jeździ?
Bo ja mam zalane "nowe" Mopary w skrzyni i mostach po przebiegu mniej niż 5-8k tylko minęło już prawie 4 lata od wymiany.
Co w takim przypadku? Wymieniać czy jeździć do tych 40k-60k przebiegu i nie wnikać w czas?
 
Co w takim przypadku? Wymieniać czy jeździć do tych 40k-60k przebiegu i nie wnikać w czas?
Tam było chyba co 5 lat. Dla świętego spokoju zrób wszystko i jeździj dalej 😁.
 
Back
Top