• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jeep Cherokee KL 3.2 v6 4x4 2014r.

lukaszpiast

Użytkownik
Samochód
Jeep Cherokee 3.2 v6 4x4 2014 PENTASTAR
Marka samochodu
jeep cherokee
Budżet/ile litrów
250 za 6l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
3.2 v6 pentastar
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w20 ms6395
Witam mam dylemat jaki olej byłby dobry dla mojego silnika . Jezdziłem na oleju 5w20 lecz brał cały czas olej od wymiany do wymiany czyli 10.000km / 1Litr poboru. Postanowiłem przejść zgodnie z instrukcja która dopuszcza 5w30 z norma ms6395 na olej 5w30, aktualnie mam zalany olej Total Quardz 9000 fgc 5w30 ms6395, ale po dłuższym postoju podczas porannego odpalenia słychać dźwigienki zaworowe i napinacz rozrządu, na rozgrzanym silniku super cisza . Ale za to nie bierze nic oleju. Jaki kompromis tu zastosować koledzy ?Czy już lepiej niech bierze olei i pozostać na 5w20 czy lepiej 5w30 ale z innymi parametrami żeby rozruch był płynniejszy i cichszy?
 
Nie lubię wydawać kasy na remonty i oczywiście wole zapobiegać niż leczyć wiec przy wymianie oleju przechodzę na 5w20 ms 6395 , a powiedzcie mi koledzy czy do tego oleju 5w20 można zapobiegawczo dodać cerateca z liqu moly ? Daje to coś ? Czy te silniki nie koniecznie lubią się z takimi preparatami?
 
Brokatu to ja bym nie lał. Lepiej coś typu AR9XXX
 
A co polecasz do oleju typu AR9xxx by lepiej chronił silnik i czy jest sens bo ludzie rożne preparaty stosują ale czy to ma sens ?
Do tego silnika chyba dla ochrony dźwigienek zaworowych ewentualnie bo słyszałem ze to jedyny slaby punkt tych silników..
 
Mam 3.6 z tej rodziny, w teorii różnica to jedynie pojemność/tłoki. U mnie nie ma żadnego ubytku. Nie leję żadnego dodatku, bo nie widzę sensu przy niewysilonych jednostkach na pośrednim wtrysku. Szczególnie przy moich przebiegach i trybie użytkowania.

Nie wiem, czy jakiś dodatek wpłynie na pracę dźwigienek zaworowych, ale lżejszy olej niż 5W30 na pewno.
 
A co polecasz do oleju typu AR9xxx by lepiej chronił silnik i czy jest sens bo ludzie rożne preparaty stosują ale czy to ma sens ?
Do tego silnika chyba dla ochrony dźwigienek zaworowych ewentualnie bo słyszałem ze to jedyny slaby punkt tych silników..
Pytaj @wlyszkow
 
Na ogół 5W20 z AR9200v2 ale jeśli jest miska powyżej 5L to i AR9100 będzie OK a tańsze na L oleju.
 
A ktoś z kolegów może wie właśnie czy ten dodatek wpłynie na pracę dźwigienek zaworowych i ich ochronę ?
Ja jeżdżę już 3 rok na Motul Eco -Lite 5w30+ ceratec 320 tys km przebieg wymiana co 8 tys km .... Teraz będę wlewał Orlen Max expert 5w30 + ceramo ester od mannola .. U mnie nie ma problemu ze stukami popychaczy ... To że stuka to może być minimalny luz na wałku popychacza i wystarczy żeby stukało.... Ja nieraz słyszę delikatnie popychacze po trasie długiej ale nigdy nawet w zimie przy -20 po pierwszym odpaleniu nie stukały całkowita cisza... Mój silnik to 5.7 HEMI.
 
Ja jeżdżę już 3 rok na Motul Eco -Lite 5w30+ ceratec 320 tys km przebieg wymiana co 8 tys km .... Teraz będę wlewał ... + ceramo ester od mannola .. ...
Że tak zapytam, po jakiego chxxxa chcesz lać tego mannola?
Ceratec od LM działa 50-70 tys km. Skracasz o połowę i co 3 wymianę oleju, czyli co 30 tys km dolewasz kolejną puchę i z głowy.
Dodatki trzeba z głową stosować, a nie wg poleceń z forum ...!
 
Niby tak ale Ceratec z tego co naczytałem się to jest po prostu tylko przereklamowany... I już nie wiedzą ile mają za niego kasy brać..
 
Back
Top