• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kawasaki KLE 500 2005

antii7

Użytkownik
Samochód
Octavia 2 1,6 MPI
Marka motocykla
Kawaski
Budżet/ile litrów
80/3
Styl jazdy
Silnik
500
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API SE, SF, SG, SH lub SJ z JASO MA
Jaki olej masz obecnie
CASTROL POWER1 10W40 4T
Witam,
szukam oleju do motocykla Kawasaki KLE 500, rocznik 2005 ale konstrukcja silnika z końca lat 80. Producent zaleca olej klasy API SE, SF, SG, SH lub SJ z JASO MA. Myślałem o jakimś oleju budżetowym typu lotos, gulf, mannol lub K2.
Spotkałem się z opinią że lepszy do tego silnika będzie olej klasy SG niż SL, bo to jest starszy silnik i taki olej ma lepsze dodatki do silników starszego typu.
Sprawa druga - JASO MA. Teraz jeżdżę na JASO MA2 i nie mam żadnych problemów ze sprzęgłem, Czy trzymać się sztywno że mam mieć olej MA czy to nie ma znaczenia?
Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam
 
Shell Advance Ultra 4T 10W40
Eurol Motorcycle 10W40
Valvoline SynPower 4T 10W40
Gulf Syntrac 10W40
Post automatically merged:

Spotkałem się z opinią że lepszy do tego silnika będzie olej klasy SG niż SL, bo to jest starszy silnik i taki olej ma lepsze dodatki do silników starszego typu.
Ściema, klasy API są wstecznie kompatybilne. Możesz tam lać i API SN PLUS.
Sprawa druga - JASO MA. Teraz jeżdżę na JASO MA2 i nie mam żadnych problemów ze sprzęgłem, Czy trzymać się sztywno że mam mieć olej MA czy to nie ma znaczenia?
JASO MA2 pokrywa MA, także jak wyżej.
 
Ja w ER-5 zalewałem do tego silnika Valvoline Durablend i Castrola, którego masz obecnie. Bez większych różnic. Z tanich olei masz to co sam podałeś czyli Lotos, Gulf.

Są jeszcze oleje spełniające tylko API SG Gulf Pride 4T 10W40 albo Valvoline Motorcycle Oil, ale zaufania u mnie nie wzbudzają dużego.
 
Shell Advance Ultra 4T 10W40
Eurol Motorcycle 10W40
Valvoline SynPower 4T 10W40
Gulf Syntrac 10W40
Post automatically merged:


Ściema, klasy API są wstecznie kompatybilne. Możesz tam lać i API SN PLUS.

JASO MA2 pokrywa MA, także jak wyżej.
Dokładnie. Nie szukaj olejów z "epoki" klasy SG, SH, bo to bzdety, tylko zalej coś porządnego, jak radzi Triumphator. Np. Shell UA 4T 10W40. To bardzo porządny olej, sprawdzony, w dodatku tani. Wytrzymaj kilka dni, bo niedługo pojawi się tu analiza tego oleju i sam ocenisz. Ja wróciłem do tego oleju i zalałem znowu do Hondy CBR 1000F - tam też jest silnik wymagający oleju SG/SH 10W40 "o wysokim poziomie detergentów" (jak mówi instrukcja). Zasada, według mnie, jest taka - jak silnik wymaga oleju w klasie typu SG/SH to spokojnie można zalewać klasy typu SM/SN/SN Plus. Ale NIGDY niżej! A Honda chodzi jak marzenie.
 
Back
Top