• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia cee'd 1.4 90km 2010 r- dobór oleju

tester94

Nowy użytkownik
Samochód
Kia Ceed I SW Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 2010
Witam, poszukuje oleju do skrzyni dla mojej kijanki. Mam ją od 3 lat, natomiast z książki serwisowej wynika że olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany a ma przejechane prawie 250k km. Książka mówi o 75w80 gl4 oraz o tym że rekomendują produkty lotos. Nie mogę znaleźć produktu lotosa spełniającego te normy więc zapytam czy możecie polecić jakąś konkretną alternatywe. Myślałem o Valvoline motulu motylgear lub lub liqui moly top tec mtf 5200. Kolejne pytanko czy w przypadku tego auta z dość wysokim przebiegiem warto robić jakąś płukankę? Ewentualnie zastosować jakiś ceramizer? Jeśli tak to co byście mogli polecić? Będę wdzięczny za wskazówki
 
@soszo bardzo negatywnie wypowiadał się o oleju przekładniowym Lotos, który ASO zalało do jego Hyundaia.
Hyundai to ten sam koncern co kia.
Spójrz może w jego temat.
 
Szczerze polecam przekładniówki Specola. U mnie mosty, dyfry i skrzynie smarują różne Specole i jest bardzo dobrze.
 
Oem do starszych hyundai/Kia to
MTF 75W-85 GL-4, 04300-00110

Konkretną alternatywą jest Ravenol MFT-1 75W85. Co nie znaczy że na innych olejach będzie źle ale to juz trochę loteria.
 
Mam w skrzyni Specola jakoś od 5tys km i jest naprawdę ok. Szczególnie w porównaniu z oryginalnym 20 letnim olejem, który wcześniej pływał w przekładni.
Post automatically merged:

Odnośnie tematu polecam Shell S4 75w80 GL4.W Hondzie chodzi rewelacyjnie.
 
Co do skrzyni samochodach Hyundai i Kia to miałem okazję przez rok pracować w serwisie. Olej po 30 tysiącach km robi się totalnie brudny od zanieczyszczeń takiej skrzyni manualnej. Nie są to dobre i wytrzymałe konstrukcje. Także nie ma co tak też jeździć po Lotosie, bo nie sprawdził się w takim budżetowym aucie jak Hyundai. Większości innych aut starszych bądź innych firm pewnie sprawował by się dobrze.
 
Na swoim przykładzie powiem/napiszę że Ravenol MFT-3 po 17kkm był brudny. Ogólny przebieg aura przy wymianie to 30kkm. Castrol syntrans B 75W po 3kkm był czysty jak łza. Ale działanie skrzynki na tym castrolu w sumie pozostawiało wiele do życzenia. Z dodatkiem AR9100 wróciłem do poziomu działania na ravenol. Ot takie moje kombinacje. Może mały plusik za castrol+AR względem Ravenol to wrzucanie jedynki gdy autko się toczy. .... nie wiem czy zostanę przy tym zestawie czy znów na wiosnę nie będę coś kombinował dalej 😁

Proszę nie piszcie, że każdy olej w wymaganej specyfikacji będzie ok. Skrzynka jest gorsza, bardziej wybredna od silnika.
 
Last edited:
Back
Top