• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia cee'd 1.4 cvvt

Dominicus90

Nowy użytkownik
Samochód
Kia Ceed, 1.4 cvvt
Marka samochodu
Kia cee'd 1.4
Budżet/ile litrów
150 zł / 3,6 l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
g4fa
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API klasy SL lub SM, ACEA A5 lub wyższej
Jaki olej masz obecnie
5w30, nie wiem jaki
Witam.
Olej w sumie zakupiłem już, zgodnie z wieloma poleceniami z tego forum (ENEOS HYPER MULTI 5W30 A5/B5 RENAULT RN0700 4L). Zastanawiam się nad płukanką (mam valvoline), bo wcześniejsze interwały (LL) zgodnie z ASO Kia były robione co 30tys km. Planuję interwały robić mniejsze (max 15tys km).
Pytanie dotyczy bardziej filtra, kupiłem zestaw, gdzie miał być OP617/1, a przysłali OP595/2. Parametry w sumie w większości się zgadzają, 595 jest krótszy (ok10mm) i węższy (średnica 69mm vs 83mm). Nie będzie stwarzał problemów, można zamienić?
Pozdrawiam.
 
OP595/2 jest do silnika Kappa 1.4 G4LC. U Ciebie powinien być OP617/1. Wymieniaj na prawidłowy, łaski nie robią.
 
Kolejny rok, kolejna wymiana. W zeszłym roku kupiłem Eneos Premium Hyper Multi 5W-30. Ciężko mi wyrobić jakieś zdanie, nie mam porównania. W tym roku zastanawiam się nad tym samym albo Elf Evolution 900 SXR, ewentualnie HYUNDAI XTeer 5W30. Któryś z nich będzie lepszy od pozostałych?

Tak na marginesie: jak się ma kwestia olejów klasy "C"? One są tzw low SAPS, niskopopiołowe. G4FA nie ma DPF, to nie diesel, jest na wtrysku pośrednim, więc po co ACEA C? Gdzieś znalazłem informację, że mogą być wręcz szkodliwe dla takich silników.
 
Podejrzewam, że chodzi o ochronę katalizatora trójdrożnego, jeśli tak to można nazwać. W jaki sposób szkodliwe?
 
Jeden i drugi olej spełni swoją rolę w aucie, olej Hyundai spełnia nowsze normy API i w jego kierunku bym się skłaniał.
Co do olejów MID lub LOW Saps to nie prawda. Wręcz zalecane jest ich stosowanie w przypadku poboru oleju, katalizator i inne systemy oczyszczania spalin mniej obrywają.
 
Back
Top