- Marka samochodu
- Kia Ceed
- Budżet/ile litrów
- 200/4
- Styl jazdy
- Silnik
- 1,4 MPI G4LC
- Data produkcji
- 2016
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5W30/5W40/0W40 A5/B5 SM
- Jaki olej masz obecnie
- SHELL ULTRA 0W40 A3/B4 SN+
Witam!
W tym roku postanowiłem zakończyć serwisowanie samochodu w ASO i wszystkie wymiany wykonałem na własną rękę. W serwisie nie potrafili (!) mi podać dokładnego oznaczenia oleju jaki leją do tych silników, tylko, ze Orlen 5w30.
Samochód ma przejechane 54 tys. km, jeżdżę nim od nowości. Producent zaleca ACEA A5/B5, API SM. Lepkość 0W40, 5W40, 5W30.
Gdy nie jest dostępny A5/B5 producent zezwala na uzycie A3/B4.
Jeżdżę głównie do pracy 11km w jedną stronę, 2 km miasto, 9km poza miastem. Poza tym dosyć często zdarzają się odcinki 1-2 km, dosyć często niedogrzany silnik.
Zdecydowałem się na olej Shell Ultra 0W40 A3/B4 SN+.
Wymieniam co około 10tys. km.
Czy ten olej będzie dobrym wyborem czy lepiej trzymać się kurczowo tego co producent przewidział czyli A5/B5 5W30?
W tym roku postanowiłem zakończyć serwisowanie samochodu w ASO i wszystkie wymiany wykonałem na własną rękę. W serwisie nie potrafili (!) mi podać dokładnego oznaczenia oleju jaki leją do tych silników, tylko, ze Orlen 5w30.
Samochód ma przejechane 54 tys. km, jeżdżę nim od nowości. Producent zaleca ACEA A5/B5, API SM. Lepkość 0W40, 5W40, 5W30.
Gdy nie jest dostępny A5/B5 producent zezwala na uzycie A3/B4.
Jeżdżę głównie do pracy 11km w jedną stronę, 2 km miasto, 9km poza miastem. Poza tym dosyć często zdarzają się odcinki 1-2 km, dosyć często niedogrzany silnik.
Zdecydowałem się na olej Shell Ultra 0W40 A3/B4 SN+.
Wymieniam co około 10tys. km.
Czy ten olej będzie dobrym wyborem czy lepiej trzymać się kurczowo tego co producent przewidział czyli A5/B5 5W30?