- Marka samochodu
- KIA CEE'D
- Budżet/ile litrów
- 150/4l
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- 1.6 122 KM G4FC
- Data produkcji
- 2008
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 100 ml
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- ACEA A5/B5
- Jaki olej masz obecnie
- Valvoline Maxlife 5w40
Witam serdecznie,
za 3k kilometrów planuje wymienić olej w aucie żony. Samochód ma przebieg 265 tysięcy. Auto w tygodniu codziennie pokonuje trasę 2 x 25 km. Dodatkowo jest założona instalacja LPG. 2 tysiące km temu był wymieniany komplety rozrząd, planowana glowica i komplet uszczelniaczy. Wcześniej w silniku przeskoczył rozrząd o jeden ząbek na łańcuchu. Przed remontem głowicy pobór oleju to około 100ml/1000. Do tej pory był lany olej Valvoline Maxlife 5w40 - ostatnie 3 razy. Wymiana była robiona średnio co 12-15 tys kilometrów. Teraz chcę skrócić ten okres do 10 tysięcy. Przeczytałem kilka tematów i mam swoje typy nowego oleju ale nie zdecydowałem się co wybrac:
1. Orlen PLATINUM MAX EXPERT F 5W-30,
2. Lotos SYNTHETIC A5/B5 5W-30,
3. Gulf Formula Fs 5W-30,
4. Shell Helix Ultra AF 5w30,
5. Total Quartz 9000 NFC 5W-30,
6. Eneos HYPER MULTI 5W-30,
7. Castrol Magnatec Stop-Start A5 5W-30.
Z ciekawości różnią się czymś szczególnym dwa pierwsze polskie produkty? Obecnie Orlen jest tańszy prawie o 20 zł na bańce 4 l.
za 3k kilometrów planuje wymienić olej w aucie żony. Samochód ma przebieg 265 tysięcy. Auto w tygodniu codziennie pokonuje trasę 2 x 25 km. Dodatkowo jest założona instalacja LPG. 2 tysiące km temu był wymieniany komplety rozrząd, planowana glowica i komplet uszczelniaczy. Wcześniej w silniku przeskoczył rozrząd o jeden ząbek na łańcuchu. Przed remontem głowicy pobór oleju to około 100ml/1000. Do tej pory był lany olej Valvoline Maxlife 5w40 - ostatnie 3 razy. Wymiana była robiona średnio co 12-15 tys kilometrów. Teraz chcę skrócić ten okres do 10 tysięcy. Przeczytałem kilka tematów i mam swoje typy nowego oleju ale nie zdecydowałem się co wybrac:
1. Orlen PLATINUM MAX EXPERT F 5W-30,
2. Lotos SYNTHETIC A5/B5 5W-30,
3. Gulf Formula Fs 5W-30,
4. Shell Helix Ultra AF 5w30,
5. Total Quartz 9000 NFC 5W-30,
6. Eneos HYPER MULTI 5W-30,
7. Castrol Magnatec Stop-Start A5 5W-30.
Z ciekawości różnią się czymś szczególnym dwa pierwsze polskie produkty? Obecnie Orlen jest tańszy prawie o 20 zł na bańce 4 l.