• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Ceed 2007 rok 1.6 crdi zmiana 5w30 na 5w40

Snav2

Nowy użytkownik
Samochód
Kia cee'd 1.6 crdi 2007
Witam, mam kia ceed 2007 rok 1.6 crdi bez dpf (Przynajmniej takie mam info, podaje numer vin gdyby ktos rozszyfrował: U5YFF24427L028769)
Według instrukcji powinienem lać olej ze specyfikacją Klasy API CH-4 lub wyższej, ACEA B4 a mechanik zalał do kijanki Motul xclean+ 5w30 który spełnia normy wraz z CPF (Filtrem cząstek stałych) ; ACEA C3. Moje pytanie brzmi, czy mogę zmienić tego motula 5w30 na 5w40 żebym mógł zalać olej ze specyfikacją dla mojego auta?
Czytałem, że nie wszystkie silniki lubią jak się skacze pomiędzy olejami.
 
Nie ma żadnego problemu ze zmianą lepkości.
Dla świętego spokoju możesz użyć płukanki, żeby ułatwić zlanie starego oleju.
Jeśli nie ma DPF to faktycznie lanie C3 nie ma większego sensu, ale też nie powinno zaszkodzić.

Z drugiej strony, jakie lepkości dopuszcza producent?
Może zalać przecież 5W30 B4, jeśli ta lepkość jest dozwolona.
 
Właśnie nie potrafię dokopać się do informacji jakie lepkości dopuszcza producent.
Chciałem zalać valvoline synpower xtreme 5w30 xl-III bo ma takie same specyfikacje co ten motul więc jednak zmienie go na Valvoline synpower 5w30.
Przy przebiegu około 300k polecasz przejść na 5w40 czy zostać przy 5w30?
 
Chciałem zalać valvoline synpower xtreme 5w30 xl-III bo ma takie same specyfikacje co ten motul więc jednak zmienie go na Valvoline synpower 5w30.
To zrobisz deal jak stryjek, który zamienił siekierkę na kijek ;)
Zostaw Motula, bo zmiana nic Ci nie da.
Obserwuj tylko jak silnik się zachowuje na tej lepkości.
Jeżeli wszystko jest OK, możesz decydować o zmianie lepkości wg swoich upodobań (dobrze byłoby się podeprzeć wymaganiami producenta).
Zmiana lepkości na A3/B4 i lepkości 5w40, otworzy Ci dostęp do szerszej oferty olejów.
5W30 niestety to w znacznej mierze oleje klasy Cx.
Przy przebiegu około 300k polecasz przejść na 5w40 czy zostać przy 5w30?
Trzymaj się zaleceń producenta.
 
Skoro mam się trzymać zaleceń producenta to powinienem jak najszybciej pozbyć się motula bo nie zgadza się ACEA
 
Ja mam w prawdzie Hyundai ale w instrukcji wygląda to tak:
20200706_172344.jpg20200706_172305.jpg
 
@Snav2, miałem na myśli lepkość.
C3 vs B4 to silnikowi nie zaszkodzi.
Skoro nie masz instrukcji, zadzwoń do aso lub napisz do Kia Polska i zapytaj o dopuszczone i preferowane lepkości.
 
Można zadzwonić do ASO można też ściągnąć instrukcję w PDF w prawdzie najstarsza z 2008 jest na tej stronie ale myślę że będzie ok. https://www.instrukcjaobslugipdf.pl/samochody/kia

Nawet nie trzeba ściągać można wyświetlić on-line. Zalecenie z IO w języku ? NL? (chyba) ale 2007 rok
1620972638735.png

Lepkości takie same jak w mojej instrukcji.
 
Last edited:
Back
Top