• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

KIA Cee'd gen2

SadPlayer

Nowy użytkownik
Samochód
KIA cee'd gen2
Marka samochodu
KIA Cee'd gen2
Budżet/ile litrów
150zł/ 4l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4 benzyna 73.2KW
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA A5 ; 0W-40. 5W-30, 5W-40
Jaki olej masz obecnie
Castrol Magnatec 5W40
Od niedawna mam to auto i zastanawiam się jaki olej będzie najlepszy. Czy dalej zalewać go Castrol Magnatec 5W40. Czy jednak powinienem szukać czegoś innnego?
ACEA A5 to chyba dość stara norma, na jakie ewentualnie zwracać uwagę?
 
Instrukcja zaleca API SL lub wyżej, albo ACEA A5 luz wyżej. A5 w lepkości SAE 40 jest trudno dostać, ten Castrol ma normę A3 (i API SN).

Ja bym został przy Castrolu, normę API ma odpowiednią a KIA w swoich silnikach pozwala stosować oleje wg norm amerykańskich więc masz już dobrą oliwę. Castrol robi fajne oleje, jedne z moich ulubionych.

Jeżeli chcesz coś zmieniać, ale zostać w lepkości 5W-40 to spróbuj tego co poleca instrukcja czyli Shell Helix Ultra 5W-40.
 
Zamiast A5/B5 możesz zastosować najnowszą normę A7/B7, która zastępuje tamtą. Tutaj można zastosować Valvoline Synpower FE 5w30 z najnowszymi normami API SP, ACEA A7/B7.
Jeśli chcesz zostać przy olejach A3/B4 ciekawa oferta jest Shell HU 5w30 czy 5w40, masz nowoczesny pakiet za rozsądne pieniążki, baza GTL.
Kierując się normą API możesz wziąć pod uwagę Orlen DEX1 5w30, olej jak Shell z nowoczesnym pakietem za bardzo dobre pieniądze, ja ostatnio bańkę 4 litry kupowałem za 91 zł :)
Wszystkie te oleje, które Ci poleciłem masz przebadane na forum.
 
Back
Top