• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Picanto, 2015 rok, 998cm3, 51kW/69KM

stoper86

Użytkownik
Samochód
Fiat Tipo
Marka samochodu
Kia Picanto
Budżet/ile litrów
180/5l
Styl jazdy
Silnik
998cm3
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
200 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Brak danych
Jaki olej masz obecnie
Eneos
Witam serdecznie:)
W marcu kupiłem dla autko marki Kia z przebiegiem 170 000 kilometrów i oczywiście po zakupie pojechało do mechanika na przegląd po zakupie i wymieno świece, olej i parę innych rzeczy.
Jeśli chodzi o olej to zdecydowałem się Eneos Hyper S 5W30 A5/B5, a czemu akurat ten to nie potrafię wyjaśnić :cool:
Po zmianie oleju i przejechaniu około 1000 kilometrów olej zrobił się strasznie ciemny i po przejechaniu 5000 kilometrów już dolałem ponad litr, a w układzie mieści się 3 litry oleju.
Jaki olej według was warto zastosować do w/w autka?
Myślałem też zastosować płukankę LM ProLine, potem zalać auto Mitasu MJ-731 i po tych zabiegach wlać świeży olej.
Co o tym wszystkim sądzicie??🧐
Pozdrawiam
 
Last edited:
Moim zdaniem płukanka ok, ale zamiast olej płuczący to już nieco przerost formy nad treścią.

Świeży olej możesz jakiś tańszy.
Np Orlen Platinum Maxexpert F 5W30
 
Witam serdecznie:)
W marcu kupiłem dla autko marki Kia z przebiegiem 170 000 kilometrów i oczywiście po zakupie pojechało do mechanika na przegląd po zakupie i wymieno świece, olej i parę innych rzeczy.
Jeśli chodzi o olej to zdecydowałem się Eneos Hyper S 5W30 A5/B5, a czemu akurat ten to nie potrafię wyjaśnić :cool:
Po zmianie oleju i przejechaniu około 1000 kilometrów olej zrobił się strasznie ciemny i po przejechaniu 5000 kilometrów już dolałem ponad litr, a w układzie mieści się 3 litry oleju.
Jaki olej według was warto zastosować do w/w autka?
Myślałem też zastosować płukankę LM ProLine, potem zalać auto Mitasu MJ-731 i po tych zabiegach wlać świeży olej.
Co o tym wszystkim sądzicie??🧐
Pozdrawiam
Ale to tak ostro jeździsz że tyle wypił? Czy silnik .....
 
Jeśli chcesz go solidnie wypłukać to zalej plukanke Oilema na godzinę co jakiś czas podbijając obroty, zalej Specolem Goldem 5w30 zmien po jakiś 5k km a jeśli stwierdzisz że się nie sprawdzą ten olej wlejesz inny "droższy, lepszy" Golda polecam ze względu na lepkości jak w klasie A5
 
Zalej dobrą płukankę, Oilem jest ok, możesz też Yacco w trybier serwisowym na jakimś tanim oleju. Potem przejeździj pełen interwał na czystym oleju z płukanką dystansową (AR2300 czy Oilem) i dopiero po takiej wymianie następny interwał da znać czy płukanie coś pomogło na pobór czy nie. Olej do płukanki dystansowej to jaki chesz, może być Orlen F, może być Specol.
 
Zrób tak jak piszą powyżej. Już to kiedyś pisałem: super hiper olejem silnika nie naprawisz, nie cofnież też jego zużycia (pierścieni czy cylindrów), nie cofniesz też przebiegu.... Dlatego nie pchaj się w drogie super oleje (Eneosy.... itd). Wypłucz porządnie silnik Oilem Flush do godziny, pół godziny na wolnych obrotach, pół godziny delikatnej jazdy. Zmień na jakiś polski olej z normą jakiś wymaga auto (Orlen/Lotos/Specol) i trzymaj się krótkich interwałów.
 
Ale to tak ostro jeździsz że tyle wypił? Czy silnik .....
To małżonki auto więc możliwe, że styl jazdy też ma znaczenie😅
Chociaż chyba jeździ spokojnie😁
Moim zdaniem płukanka ok, ale zamiast olej płuczący to już nieco przerost formy nad treścią.

Świeży olej możesz jakiś tańszy.
Np Orlen Platinum Maxexpert F 5W30
Chciałem zrobić podwójną płukankę i dlatego myślałem o oleju płuczącym.


Co do olejów to nawet o Orlenie i Specolu nie pomyślałem i zastanawiałem się bardziej nad Eurolem, Shellem lub Totalem.

Z tego co piszecie to chyba mój pomysł z podwójnym płukaniem silnika nie ma sensu.
To dobrym pomysłem będzie wlać teraz Oilem ReleaseTech Power Cleaner (Longlife) i trochę z nią pojeździć czy lepiej tuż przed wymianą wlać płukankę typu 15 minut i przeciągnąć to płukanie do godziny??

......super hiper olejem silnika nie naprawisz, nie cofnież też jego zużycia (pierścieni czy cylindrów), nie cofniesz też przebiegu....
Zdaję sobie z tego sprawę i wątpię, że płukanką coś zdziałam ale przynajmniej silnik od środka będzie trochę czystszy w razie remontu 🙃
Nie podoba Mi się, że olej po wymianie zrobił się prawie taki jak w dieslu.
 
@SACZI masz z tym Vidange jakieś doświadczenie ?
Post automatically merged:

Zapewne Eneos ma dużo właściwości płuczących oraz dyspergujących, dość szybko "wciągnął" zanieczyszczenia z silnika.
 
Ok. Myślałem, że coś możesz podpowiedzieć. Swoją drogą musi być mocny siuwax, skoro drastycznie każą 15 min i koniec.
 
Ja mam doświadczenie. Bardzo mocny, testowałem na zapuszczonej Corsie i spłynęło bardzo dużo syfu. Dlatego ważne jest przestrzeganie zaleceń: świeży olej i czysty filtr zanim zacznie się płukać.

Czy lepszy niż Oilem? Nie mam pojęcia, nie testowałem Oilema.
 
Tak sobie czytam wasze komentarze i chyba najlepiej będzie zlać stary olej bez żadnych płukanek, zalać nowy i wtedy zalać jakąś dobrą płukankę.
To podniesie koszty ale będzie chyba najrozsądniejszym
Jeszcze gdzieś rzucił mi się w oczy olej płuczący Xado, ale to jak napisał kolega wyżej, że tego typu oleje to przerost formy nad treścią.
 
Jak dla mnie oleje płuczące to takie finiszery na sam koniec zabiegu. Do tej oliwy dać tańsza plukanke, później zalać nowy olej z długodystansową plukanka na jakieś 5k i będzie miodzio
 
Back
Top