• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia rio iii ub 1.25 2015

Bombka

Użytkownik
Marka samochodu
Kia rio iii ub
Budżet/ile litrów
150zl/4l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.25
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Znikomy
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API Service SM*3, ILSAC GF4 lub wyższa,ACEA A5 lub wyższa.
Jaki olej masz obecnie
Lotos synthetic 5w-30 api sl/cf Acea a5/b5
Czesc, autko jak w temacie. Od nowości zalewane ww. olejem. Zastanawiam się czy nie lepiej lać wersje aurum z lotosa (inne api)? A może jakiś inny olej? Przebieg aktualnie 60 tys z czego ostatnie 20 na LPG.
Link do instrukcji - 575 strona dot. oleju w tym aucie jeśli ktoś by był zainteresowany.

Z góry dzięki za rady!
 
Ten SHU AF to dokładnie to samo, co Max Expert F.
 
Czy tak dokładnie to samo? Wg mnie to jak np Rio vs i20. Technicznie to samo ale jednak się różnią 😉
 
Obydwa to HC na tym samym pakiecie, w zasadzie nasze VOA Orlena i rosyjskie AF-a wyszły 1:1.
 
Oleje z klasą A5B5 API SL spełniają wymogi testów silnikowych dla klasy SN. Oleje o lepkości SAE 30 i niżej mają klasę SL z powodu ograniczenia ilości fosforu do 0.8%. Castrol Magnatec czy Motorcraft mają obniżoną zawartość tego pierwiastka
Poniekąd tu już masz opisaną różnicę. Olej ma inny pakiet dodatków, zmniejszoną ilość cynku i fosforu dołożone trochę boru i molibdenu. Teoretycznie nowocześniej. No i ponadto te inteligentne molekuły 😉

Przez swojego Hyundaia przelałem Shell AF, Total HKS, 2x NFC, FGC, Magnatec A5, Lotos Synthetic, ME Dex1 5W30 - wybrałbym ten ostatni.
 
Last edited:
Co zauważyłem na obecnym lotosie jak jest zimno na dworze przy jeździe na zimnym pracuje głośniej, po rozgrzaniu wszystko niknie. Olej ma 7 tys przebiegu. Imzastanawiam się czy teraz wymienić czy po zimie.
 
Olej musi podpasować silnikowi i właścicielowi. Mi na Shell AF i Lotos Synthetic A5B5 też nie bardzo podobała się praca. "Na ucho" nie miałem zastrzeżeń do innych stosowanych olejów. Castrol niczym szczególnym się nie wyróżniał ani na plus (a ponoć powinien) ani na minus. Dla ucha i portfela przyjazny był Orlen ME Dex1 5W30.
 
U mnie w swifcie castrol słuchowo wyróżnił się na minus. Orleny zarówno DEX1 oraz F na plus.
 
Back
Top