• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Rio UB G4LA 2014

elsta

Użytkownik
Marka samochodu
Kia Rio UB
Budżet/ile litrów
bez znaczenia
Styl jazdy
Silnik
1.2 G4LA
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
/
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W40 / 5W40 / 5W30, API SM / ILSAC GF4 / ACEA A5
Jaki olej masz obecnie
Shell Helix Ultra 5w30
Mam pojazd w serwisie i może robić 5w40, 0w40, 5w30 i 5w20 (ten ostatni nie na Bliskim Wschodzie tylko w niskich temperaturach bez ciężkiej pracy i dużej prędkości).
Możliwy niski HTHS A5.
Czy mogę zalewać 0w30/0w20 i niższym HTHS? Wymieniłem tylko 5w z sugestii na 0w, bo 0w40 jest dozwolone.
 
Możesz zostać przy Shellu.
To bdb olej i nie ma czego szukać.
Z olejów klasy A5/B5 najszybciej dostępne będą z normą dla Forda 913C/D.
Kolejna grupa podobnych olejów, to te z normą Dexos1 gen2. Zwykle spełniają minimum API SN+RC oraz ILSAC GF5.
0w20 możesz wlać, ale dobre oleje są po prostu drogie.
Najtańsze w PL to Gulf i OEM VW LL4 (do około 40€/4L.
Shell, Mobil, czy Amsoil to koszt powyżej 60€/L.
 
Shell Helix Ultra SP 0W-20 ma C5, ponieważ A5 już nie istnieje.

@SACZI
czy są jakieś znaczące różnice w stosunku do Helix Ultra professional (których wciąż jest wiele wersji) lub Helix Ultra ECT?
 
Shell Helix Ultra SP 0W-20 ma C5, ponieważ A5 już nie istnieje.
To nie tak.
C5 to oleje z HTHS 2.6-2.9 i sulphated Ash max 0,8%, czyli mid saps
A5/B5 HTHS mają z zakresu 2.9- 3.5 i popioły max 1.5%, więctoklasyczny fullsaps.
Ponadto C5 to lepkości SAE 0w20, A5/B5 najczęściej 5w30.
@SACZI
czy są jakieś znaczące różnice w stosunku do Helix Ultra professional (których wciąż jest wiele wersji) lub Helix Ultra ECT?
Najprawdopodobniej serie Professional to konfekcja w beczkach 204L.
Czy chemicznie się różnią od wersji "cywilnych"?
W sumie nie wiem, bo nie analizowaliśmy Shelli w takich wersjach.
W przypadku Orlenu, wersja PRO od MaxExpert odróżniały przyznane aprobaty.
Chemicznie identyczne albo bardzo podobne.
Więc nie potrafię na to pytanie w 100% odpowiedzieć.
 
Zostań przy Shellu, te dobre oleje. Chyba że koniecznie chcesz topić kasę w tym Rio to możemy ci polecić bardzo drogie oleje ;)

Alternatywnie Orlen MaxExpert F albo odpowiednik z Lotosa czyli Synthetic/Aurum A5/B5 5W-30.

Możesz wlać 0W-20, ale raczej do starszego wozu nie ma sensu, zysku ze stosowania takiego oleju nie będzie, a one zawsze są droższe niż 5W-30.
 
Muszę zmienić olej w swoim "starszym wozie" bo 0w20 nie ma sensu 😵‍💫
 
Back
Top