• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Sorento 2017 2.0 CRDI jaka lepkość oleju

jender

Nowy użytkownik
Samochód
Kia Sorento UM 2.0 CRDI
Marka samochodu
Kia Sorento
Budżet/ile litrów
Bez znaczenia/6,3 l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 CRDI
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Brak poboru
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA C3/C2
Jaki olej masz obecnie
Kia ( :) ) 5W-30
Szanowni pytanie do Was.

Będę w najbliższym czasie wymieniał olej w moim Sorento 2.0 CRDI. Auto jest z 2017 r., ma przejechane 149 tys. km. Olej wymieniam co 15 tys. km. W związku z tym, że kończy mi się gwarancja pierwszy raz sam będę decydował jaki olej zalać. Dotychczas ASO wlewało co uważało za stosowne. Dlatego w książce serwisowej mam wpisane olej: KIA 5W-30…

Udało mi się dorwać instrukcję obsługi do auta i pisze w niej, że do mojego silnika trzeba lać olej ACEA C3/C2. Natomiast są podane różne dopuszczalne lepkości i różne lepkości podają też szukajki na stronach producentów olejów. Lepkości są podane od 0W-30/40 dla temp. otoczenia -30C/+30C, przez 5W-30/40 dla temp. -20C/+40C aż do 15W-40. I w tym miejscu mam dylemat o jakiej lepkości olej wybrać? Czy zostać przy 5W-30, czy może zmienić na 5W-40 albo może na 0W-40?… Jestem laikiem jeśli chodzi o dobór olejów i zawsze kierowałem się normą producenta. Tutaj niestety Kia jej nie ma i nie wiem co wybrać. Niby wydaje mi się, że 0W-40 byłby najwszechstronniejszy ale z instrukcji niby wynika, że będzie się sprawdzał gorzej w wysokich temperaturach niż np. 5W-40.

Tak jak pisałem olej wymieniam co 15 tys. km i jest to co ok. rok czasu. Auto użytkuje normalnie. Trasa/miasto jakieś 65-35%. Raz w roku wyjazd latem na południe Europy i raz w roku zimą w Alpy.

Czy przy zmianie lepkości trzeba robić płukankę?

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi.
 
Płukankę w ogóle warto zrobić, a jako olej polecam orlena XD jako wystarczająco dobry od pewnego producenta. Jak chcesz wydac więcej pieniędzy to można iść w Mobil 1 ESP 5W30.
 
Dzięki za odpowiedź.

Marka oleju jest dla mnie w tej chwili sprawą drugorzędną. Najpierw chciałbym ustalić jakiej lepkości olej lać😉
 
ja bym został na 5w30 ew. 0w30 i poszedłbym w oleje VW 504/507 - tutaj w zasadzie co byś nie kupił z oficjalną aprobatą to będzie dobrze, możesz szukać jak najtańszych, Lotos, VAG Oem itp.
 
Dzięki za odpowiedź.

A czy zakres temperatur dla olei 0W-30 rzeczywiście jest w zakresie -30C/+30C jak pisze w instrukcji auta czy raczej do +40C jak dla 5W30?
 
To gdzie takich informacji szukać? Dotychczas w instrukcji auta zawsze miałem podaną jedną klasę lepkości Tu producent dopuszcza kilka: 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40, 15W-40… Która z tych lepkości sprawdzi się najlepiej w naszym europejskim klimacie? Z uwzględnieniem wypadów na południe Europy i zimą w Alpy.
 
czy zakres temperatur dla olei 0W-30 rzeczywiście jest w zakresie -30C/+30C
Myślisz, że jak temp zewnętrzna będzie 32C, to silnik panewki wydechem wypluje?
Nie ma się co sugerować tymi tabelkami, bo to zbyt daleko idące uproszczenie, które wprowadza w błąd użytkowników.
 
5w30
Fuchs Titan GT1 Flex 23
Q8 Formula VX LL/Special RN
Eurol Elance
Texaco Havoline Pro Ds M
 
Last edited by a moderator:
Trzymaj się 5w30 i normy C2/C3.
Polecany powyżej Mobil 1 ESP 5w30 jest bardzo dobrym olejem.
Ewentualnie przed wyjazdem w lato na południe dodaj sobie Archoil AR9100.

Twoje auto nigdy nie było płukanke (silnik 😜) więc zastosuj dobrą płukankę
 
Back
Top