- Marka samochodu
- Kia Sportage III
- Budżet/ile litrów
- 100/4-5
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.6 GDI G4FD
- Data produkcji
- 2012
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5W30, 5W40, ACEA A5, gdy niedostępny A3
- Jaki olej masz obecnie
- Valvoline 5W30 SynPower FE
Witam.
Przebieg auta niecałe 175kkm. Dołożony LPG 12-13 tyś km temu, czyli od niedawna w gazie. Jako że silnik z bezpośrednim wtryskiem to ma dotrysk benzyny ok. 1.5-2l/100km.
Od początku zalewany olejami 5W30. Na początku po 10 tysiącach, a potem niestety co 30 tyś. Ja po odkupieniu auta przy przebiegu ok. 140kkm leję tylko Valvoline 5W30 z interwałem ok. 10kkm z płukaniem co 2-gą wymianę płukanką również firmy Valvoline.
Pobór oleju do 1,5l na 10 000. Przy ostatniej wymianie dolałem dodatek do oleju Valvoline (monotematycznie ) i ma mniejszy apetyt, ale nie chcę lać dodatków co wymianę.
Przy następnej wymianie myślałem o zmianie na olej 5W40.
Teraz pytania do Was:
czy to dobry pomysł?
Jak tak, to jaki olej?
Jak nie, to na jaki 5W30 przejść z Valv?
Przebieg auta niecałe 175kkm. Dołożony LPG 12-13 tyś km temu, czyli od niedawna w gazie. Jako że silnik z bezpośrednim wtryskiem to ma dotrysk benzyny ok. 1.5-2l/100km.
Od początku zalewany olejami 5W30. Na początku po 10 tysiącach, a potem niestety co 30 tyś. Ja po odkupieniu auta przy przebiegu ok. 140kkm leję tylko Valvoline 5W30 z interwałem ok. 10kkm z płukaniem co 2-gą wymianę płukanką również firmy Valvoline.
Pobór oleju do 1,5l na 10 000. Przy ostatniej wymianie dolałem dodatek do oleju Valvoline (monotematycznie ) i ma mniejszy apetyt, ale nie chcę lać dodatków co wymianę.
Przy następnej wymianie myślałem o zmianie na olej 5W40.
Teraz pytania do Was:
czy to dobry pomysł?
Jak tak, to jaki olej?
Jak nie, to na jaki 5W30 przejść z Valv?