• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Stinger 2.0 T-Gdi 255 km

Zielarz

Użytkownik
Samochód
Kia Stinger 2.0 T-Gdi 255 km
Cześć szukam jak najlepszego oleju dla mojego auta, będzie to pierwsza wymiana po dotarciu (2000 km) kolejne będą co 10 000 km.

Auto: Kia stinger 2.0 T-Gdi 255 km
Cena: bez ograniczeń
Specyfika jazdy: 70% miasto, dwa razy w roku wyjazd na tor (jazda do 1h)
Aktualny olej: serwisowy (nie wiem jaki zalewają do nowych aut)
Wymagania producenta: 0w-30 C2

Aktualnie rozważam zakup oleju Eurol Ultrance
 
Najprawdopodobniej masz olej 0W-30 C2 markowany jako Kii, ale nie wiem kto im go robi.

Z C2 musiałbyś się postarać, żeby zalać zły olej. Coś innego niż Eurol... możesz lać Orlena Pro z ASO, to są dobre oleje. Jeżeli chcesz coś własnego to Millers XF C2 0W-30, Shell Helix Ultra 0w-30 ECT. Może Total Quartz Ineo FDE. Yacco Lube J chociaż ten szału nie robi, ale samochód od niego nie wybuchnie. PMO C2 też jest spoko.

Ale ja bym stawiał na Shella, Totala albo Eurola. Z naciskiem na Totala szczerze mówiąc. Zwłaszcza że po ostrych szaleństwach na torze i tak warto zmienić olej, no chyba że jeździsz pojeździć a nie cisnąć na maksa przez cały czas :)
 
Shell Helix Ultra 0W30 AV-L będzie dobry. Baza GTL. Temperatura płynięcia i lepkość idealna do jazdy miejskiej. ACEA C3 wskazuje na odpowiednio wysoki HTHS >=3,5 co zapewni ochronę podczas ostrzejszej jazdy. Do tego oficjalna aprobata 504/507 gwarantuje, że olej utrzymuje parametry podczas pracy. Przy cenie 120-130zl za 5l nie znajdziesz nic lepszego.
 
[mention]feecle[/mention] - to jest wóz na gwarancji i kolega szuka oleju do pierwszej wymiany po dotarciu. Raczej nie będzie ryzykował utraty gwarancji lejąc olej który nie spełnia wymaganej normy. Do T-GDI tylko ACEA C2.

[mention]cytrynowiec[/mention] - polskie ASO KIA nie mają olejów OEM. U nas można zalać tylko Orlena Pro po ~70 złotych za litr. Ewentualnie, na specjalnie zamówienia Totala Quartz którego muszą mieć bo to olej zalecany w Europie przez producenta. Chociaż nie wiem czy w Stingerze jest też Total, ale raczej tak.
 
Kia ma swój olej blendowany przez Shella https://www.oil-club.ru/forum/topic/33695-kia-mega-turbo-syn-0w-30-api-sn-acea-c2-05100-00171-svezhee/?page=26 ale to w ramach ciekawostki.
Pójście w stronę norm PSA jest naturalne szczególnie tej ostrzejszej bo wtedy przy co prawda skromniejszym pakiecie zyskujemy więcej baz IV grupy więc dorzucam Texaco PRODS P https://www.oil-club.ru/forum/topic/35179-texaco-havoline-prods-p-0w-30-svezhee/
A na marginesie mocno bym się zastanowił nad uzupełnieniem tego skromnego pakietu.
 
Zielarz napisał:
Auto: Kia stinger 2.0 T-Gdi 255 km
Cena: bez ograniczeń
Żona w GT (3.3) używa Amsoila 0/30 (choć zalecany jest 5/30)
Jest cacy :) Auto nie ma lekko, bo zona ma ciężką nogę... a na drodze zawsze znajdzie się jakiś właściciel Audi czy czegoś podobnego ;)

Przebieg 30.000 km, wymiany co 10.000 km

ASO KIA się nie fochuje i leje bez problemu ten olej.
 
ASO KIA zaleje nawet Kujawski w pierwszego tłoczenia. Pytanie co będzie, jak będzie potrzeba skorzystania z gwarancji na silnik a KIA nagle stwierdzi, że olej niezgodny z zaleceniem producenta, bujaj się kliencie sam.

Wiadomo, że i tak to KIA będzie musiała udowodnić, że awaria z winy klienta/oleju ale to przed sądem. Warto ryzykować stracony czas tylko po to, żeby zalać Amsoila?
 
Absolutnie nie.
Ta w Lublinie doskonale wie, że to co zalewają (narzucone odgórnie) jest paździerzem jakościowym.

W moim Sorento też zalewałem przez 135k km Delvac LE 5/30 (bardzo dobry olej jak się okazało) a teraz Amsoila 5/30 do diesla (jak by silnik na nim ładniej pracował).
Skrzynia automatyczna.. też mam Amsoila ATL (ten ma rekomendacje SP-IV) i działa cacy
Most i skrzynia rozdzielcza też 75/90
 
Ale w ASO KII zalewają teraz Orlena Platinum Pro który jest bardzo dobrym olejem. Nie wiem jak C2, ale skuszę się chyba na zakup i analizę bo 5W-40 A3/B4 wypadło bardzo dobrze.
 
Tyle, że do Stingera 3.3 zalecany jest 5/30 a do 2.0T 0/30
Interwały co 10k km.


Sorry.. ale jakoś nie mogę się przekonać do europejskich eko-smarowideł
Stinger to auto z USA (podobnie jak Sorento)... przystosowane do rynku europejskiego, więc olej amerykański mu nie zaszkodzi ;)
 
tomek evo napisał:
Millers XF longlife C2 0W30
Eurol Ultrance PAS 0W30
Texaco Pro DS 0W30
+ AR9100 do tego

Skusiłbym się na Eurol Ultrance PSA 0W30 + AR9100 tylko czy ekstra dodatek do oleju nie spowoduje utraty gwarancji ?
Czy powinienem go dostarczyć do ASO czy dolać go we własnym zakresie po wymianie oleju ?
 
O ile pamiętam instrukcję swojego Ceeda to płukanki są ok (nawet zalecają co 30000 km), ale dodatki to nie. Jeżeli koniecznie chcesz zalać to z daleka od ASO i się nikomu nie przyznawaj :)
 
Tylko, że z tymi dodatkami to ostrożnie ...
Skoro producent nie pozwala, to ma jakiś powód.
A najczęściej jest to obawa o trwałość układu oczyszczania spalin.

O płukankach to sam bym się chciał więcej dowiedzieć, bo u opla nic na ten temat nie mają do powiedzenia ...
 
Zakupiony przeze mnie stinger to MY2018, jeszcze bez GPF.
Może lepiej dmuchać na zimne ? W przypadku awarii silnika bardzo prawdopodobna jest weryfikacja zalanego oleju, czy są w stanie wykazać iż do oleju był dolewany "dodatek"?
 
Raczej nie, analizy w takich wypadkach są prowadzone bardziej w kierunku opiłków metalu, paliwa etc. A nie tego czy pakiet dodatków się zgadza z oryginałem. Chociaż wykluczyć tego nie można.
 
Jak jest problem mentalny a widać że jest , zalej olej solo i zrób analizę po 10 kkm i zobaczysz jak olej się sprawuje...
SACZI napisał:
Tylko, że z tymi dodatkami to ostrożnie ...
Skoro producent nie pozwala, to ma jakiś powód.
A najczęściej jest to obawa o trwałość układu oczyszczania spalin.

O płukankach to sam bym się chciał więcej dowiedzieć, bo u opla nic na ten temat nie mają do powiedzenia ...

Opel to nie KIA i odwrotnie, u mnie też w manualu jest zapis o nie stosowaniu dodatków i wcale mnie to nie dziwi, bo są różne. Cały temat jest o AR9100 i płukankach więc warto poczytać...
 
jerseyAdmin napisał:
Chociaż wykluczyć tego nie można.
Zawsze można zrobić analizę ale oleje z ASO nie mają znaczników chemicznych, więc nie ustalisz co było zalane, kiedy olej ma już jakiś przebieg.
Generalnie to szuka się mechanicznej przyczyny awarii... typu padnięcie pompy oleju.
Jeżeli olej jest zmieniany regularnie (czyli ma się pieczątki z serwisu, że się zmienia częściej niż zaleca instrukcja) i jest przyzwoitej jakosci, to nikt w nim nie szuka przyczyny.
 
Back
Top