Kiedy sprawdzic poziom oleju ?

apede

Użytkownik
Samochód
Swift 1,2, Duster 4WD dci
W dci mam ten nieszczęsny bagnet razem z korkiem wlewu oleju. Jedyny sensowny pomiar to pierwsze wyjęcie bagnetu po nocy. Jak wytrę bagnet i włożę jeszcze raz, to już jest pomazany. :confused:
Miedzy max a min jest zwykle 1l
W dusterze jest 2 litry
 

dagetto

Użytkownik
Samochód
Skoda Octavia 3 1.4 tsi chpa
zalewam na full miarki.
A sprawdziłeś jak to zaleca producent i gdzie jest to "full miarki" w twoim przypadku?
Nie jest to wcale takie oczywiste. Poniżej bagnet z instrukcji Octavii 3 i sposób sprawdzania poziomu. Zauważ jak mylna może być ocena poziomu na bagnecie dla osoby nie czytającej instrukcji.
 

Attachments

  • Screenshot_20211125_114921_com.microsoft.office.officehubrow.jpg
    Screenshot_20211125_114921_com.microsoft.office.officehubrow.jpg
    700 KB · Odwiedzin: 65

adamo270

Użytkownik
Samochód
Insignia A20DTE
Ja mam od lat we wszystkich autach max. na miarze lub nawet lekko ponad max., nigdy nie było żadnych problemów. A Ford z 1.0 ecoboost miał pierwsze zalanie ze 2mm ponad max i po 1 serwisie w aso również.
 

Firewall

Użytkownik
Samochód
Opel Signum Z18XE LPG
Szczerze to w silniku, który nie bierze nic od wymiany do wymiany nie widzę sensu lac olej na maxa. Poprostu jest to nie wymagane i nie potrzebne - nie wiem czy jakąkolwiek instrukcja nakazuje lac olej na max. Co innego jak cos ubywa, to lepiej mieć go na max i ewentualnie potem jak spadnie do jakiegoś poziomu to dolewać.
 

Hlava

Użytkownik
Samochód
Toyota Corolla Verso R1 1,6 VVT-i+LPG
Ostatnio się prawie przeraziłem, bo na zimnym pokazywało mi niewiele ponad połowę stanu (na oleju przejechane ok. 3k i dotąd pobory nie były specjalnie widoczne). Dopiero po sprawdzeniu na gorąco było ok. 4/5. Toyota zaleca tą czynność na gorącym
 

sailor 88

Użytkownik
Szczerze to w silniku, który nie bierze nic od wymiany do wymiany nie widzę sensu lac olej na maxa. Poprostu jest to nie wymagane i nie potrzebne - nie wiem czy jakąkolwiek instrukcja nakazuje lac olej na max. Co innego jak cos ubywa, to lepiej mieć go na max i ewentualnie potem jak spadnie do jakiegoś poziomu to dolewać.
Jest sens i to duży...im więcej oleju, tym wolniejsza jego degradacja! Jeżeli bazy się praktycznie nie degradują, to wszelkie dodatki już tak. Poza tym wszelkie zanieczyszczenia są bardziej skoncentrowane w mniejszej objętości oleju, więc zdolność oleju do dyspersji, neutralizacji kwaśnych produktów spalania i utrzymywania pozostałych parametrów fizyko-chemicznych szybciej się skończy. Oczywiście praca silnika z poziomem oleju na minimum nie spowoduje jego zatarcia...
 

Bodex

Użytkownik
Samochód
Honda , HR-V 1,5 v-tec 130 ps
I Wy na prawde ze stoperem w ręku czekacie 3 minuty i sprawdzacie? To nie apteka, po nocy będzie więcej oleju to chyba normalne niż po 15 min od zgaszenia silnika. Jak kto nie wierzy to jiech zdejmie miskę nawet po godzinie od zgaszenia i zostawi na noc. Zachlapana podłoga w warsztacie gwarantowana.
Nie , na długość fajeczki ...

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 

Boguś

Nowy użytkownik
Samochód
Civic VIII 1.8 / Civic 1.7 CTDi
Mam dwie Hondy.
1- Civic VII 1.7 CTDi - nakazują sprawdzać po 8 godzinach postoju
2- Civic VIII 1.8 - nakazują wyłączyć silnik po pełnym rozgrzaniu oleju (minimum 15km), odczekać 5 min i sprawdzić.

Utrzymuje w każdym stan 3/4. Poborów brak 😉
 

gopiter

Użytkownik
Samochód
Renault Espace IV 2.0 dCi
Ja sprawdzam na zimnym. Ale moje 2.0dCi nie lubi górnego stanu na bagnecie. Ilekroć wleję mu właśnie na max to po ok. 2tys. spada do 3/4 stanu i utrzymuje się tak do następnej wymiany oleju. Silnik suchy więc nie wiem gdzie te "2 setki" znikają.
 

Robert1

Użytkownik
Samochód
Honda Accord Tourer Kombi VII 2.2i-CDTI fabrycznie bez DPF
Szczerze to w silniku, który nie bierze nic od wymiany do wymiany nie widzę sensu lac olej na maxa. Poprostu jest to nie wymagane i nie potrzebne - nie wiem czy jakąkolwiek instrukcja nakazuje lac olej na max. Co innego jak cos ubywa, to lepiej mieć go na max i ewentualnie potem jak spadnie do jakiegoś poziomu to dolewać.
U mnie w instrukcji Honda Accord VII z łańcuchem rozrządu Honda zaleca utrzymywanie poziomu oleju na maxa.
 

JNC_946

Użytkownik
Samochód
Jeździ, skręca, hamuje - tyle wystarczy
Zawsze w fabii utrzymywałem stan górny lub powyżej.
Wlałem przy wymianie równo 3l gdzie wchodzi 3,2.
I od jakiegoś miesiąca nie chce mi się dolać pod max.
Na zimno jest nieco ponad połowę, żadnych negatywnych wrażeń nie odczuwam.

Pewnie doleję bo niedługo się szykuje trasa, a ten silnik w trasie pobiera smarowidło.
 

ozzy1979

Użytkownik
Lokalizacja
Legnica
Samochód
VW Golf mk2 1,8 Pb, Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 Pb, Honda CBR 1000F SC24
Najważniejsze to sprawdzać w tych samych warunkach i tak samo. U mnie wygląda to tak (pomiary zawsze w garażu):
Golf mk2 - na gorącym po 10 min mam stan o 1-1,5 mm wyższy niż na zimnym po 12/24 h. Tu prawie nie ma różnicy kiedy mierzę.
Jeep Grand Cherokee ZJ V8 - tutaj na zimnym po 24 h mam max na bagnecie. Na gorącym 2/3. Nawet po 3-5 h od zgaszenia olej wciąż ścieka i bagnet pokazuje 3/4. Najlepszy pomiar po 24 h. Na pewno nie wycieka z filtra oleju, bo ten jest zamontowany gwintem do góry.
Mercedes W124 2,3 - tutaj trzeba mieć cierpliwość. Na zimnym po 24 h jest max. Mierzę jeszcze raz i jest 2/3. Mierzę 3 raz i zostawiam bagnet na 5 min. Znowu pod max, ale nie max. Zostawiam na kilka godzin - 2/3... :p Na gorącym po zgaszeniu po 10-20 min jest 1/2 - 2/3 stanu. :p. Olej 5W50 Mobil...
W motocyklu mierzę na gorącym po 10-20 min od zgaszenia. Na zimnym jest ciut mniej na bagnecie. Oczywiście dopóki stoi, bo jak przetoczę, to skrzynia zabiera i jest mniej. :)
 

Dziad

Użytkownik
Samochód
Duster 1.6 114km (Specol Gold 0W40)/ Panda II 1.1 55km (Specol Gold 5W40)
W BMW M47Ntu2 też jak ma na max to bardzo szybko znika na 3/4 stanu i tak może dojechać do końca interwału.
Dolewka spowoduje tylko ekspersowe zniknięcie ćwiartki miarki.
 

Alex

Użytkownik
Samochód
Alfa 147 2.0 T.S. / Fiat 500 1.4 16V / Volvo C30 1.8 16V
Panowie, o czym tu dyskutować. Olej na maksimum, to jest pełna pojemność układu smarowania. Trzymanie oleju w połowie stanu miarki, to przy małej pojemności pozbawienie silnika w zależności od tego jakiej objętości odpowiada przedział na bagnecie (najczęściej 0,75-1l, ale są też auta gdzie to nawet 1,5l) nawet 0,5l nominalnej pojemności. To czy silnik pobiera go później i przestaje w połowie miarki nie ma żadnego znaczenia. Olej ma być w mokrej misce zawsze na maksimum wg. podanego przez producenta auta w instrukcji sposobu pomiaru.
 

DarekBB

Użytkownik
Lokalizacja
Bielsko-Biała
Samochód
BMW E38 730i M60B30
Dokladnie. U mnie katalogowo wchodzi 7.5 l na wymianę i po zalaniu takiej ilosci i przy pomiarze na zimno olej jest rowno na max. Na cieplo 2-3mm wiecej. Co udowadnia ze prawidlowy pomiar jest na zimno , przynajmniej w przypadku silnika m60. I trzymac poziom na maximum
 

orzeszpole

Użytkownik
Samochód
Ford Focus MK3FL 1.5 EB LPG @207KM; Dacia Lodgy 1.3 TCe 130KM; Skoda Octavia I 1.6 LPG 75KM
ja też jestem zwolennikiem trzymania stanu max i sprawdzania oleju na zimno.
 
Top