• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kiedy sprawdzic poziom oleju ?

W dci mam ten nieszczęsny bagnet razem z korkiem wlewu oleju. Jedyny sensowny pomiar to pierwsze wyjęcie bagnetu po nocy. Jak wytrę bagnet i włożę jeszcze raz, to już jest pomazany. :confused:
Miedzy max a min jest zwykle 1l
W dusterze jest 2 litry
 
zalewam na full miarki.
A sprawdziłeś jak to zaleca producent i gdzie jest to "full miarki" w twoim przypadku?
Nie jest to wcale takie oczywiste. Poniżej bagnet z instrukcji Octavii 3 i sposób sprawdzania poziomu. Zauważ jak mylna może być ocena poziomu na bagnecie dla osoby nie czytającej instrukcji.
 

Attachments

  • Screenshot_20211125_114921_com.microsoft.office.officehubrow.jpg
    Screenshot_20211125_114921_com.microsoft.office.officehubrow.jpg
    700 KB · Odwiedzin: 267
Ja mam od lat we wszystkich autach max. na miarze lub nawet lekko ponad max., nigdy nie było żadnych problemów. A Ford z 1.0 ecoboost miał pierwsze zalanie ze 2mm ponad max i po 1 serwisie w aso również.
 
Jak jest rozrząd na łancuchu to wskazane jest max
 
Szczerze to w silniku, który nie bierze nic od wymiany do wymiany nie widzę sensu lac olej na maxa. Poprostu jest to nie wymagane i nie potrzebne - nie wiem czy jakąkolwiek instrukcja nakazuje lac olej na max. Co innego jak cos ubywa, to lepiej mieć go na max i ewentualnie potem jak spadnie do jakiegoś poziomu to dolewać.
 
Ja też nie leje na max, tradycyjnie 3/4 stanu.
 
Ostatnio się prawie przeraziłem, bo na zimnym pokazywało mi niewiele ponad połowę stanu (na oleju przejechane ok. 3k i dotąd pobory nie były specjalnie widoczne). Dopiero po sprawdzeniu na gorąco było ok. 4/5. Toyota zaleca tą czynność na gorącym
 
Szczerze to w silniku, który nie bierze nic od wymiany do wymiany nie widzę sensu lac olej na maxa. Poprostu jest to nie wymagane i nie potrzebne - nie wiem czy jakąkolwiek instrukcja nakazuje lac olej na max. Co innego jak cos ubywa, to lepiej mieć go na max i ewentualnie potem jak spadnie do jakiegoś poziomu to dolewać.
Jest sens i to duży...im więcej oleju, tym wolniejsza jego degradacja! Jeżeli bazy się praktycznie nie degradują, to wszelkie dodatki już tak. Poza tym wszelkie zanieczyszczenia są bardziej skoncentrowane w mniejszej objętości oleju, więc zdolność oleju do dyspersji, neutralizacji kwaśnych produktów spalania i utrzymywania pozostałych parametrów fizyko-chemicznych szybciej się skończy. Oczywiście praca silnika z poziomem oleju na minimum nie spowoduje jego zatarcia...
 
I Wy na prawde ze stoperem w ręku czekacie 3 minuty i sprawdzacie? To nie apteka, po nocy będzie więcej oleju to chyba normalne niż po 15 min od zgaszenia silnika. Jak kto nie wierzy to jiech zdejmie miskę nawet po godzinie od zgaszenia i zostawi na noc. Zachlapana podłoga w warsztacie gwarantowana.
Nie , na długość fajeczki ...

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Mam dwie Hondy.
1- Civic VII 1.7 CTDi - nakazują sprawdzać po 8 godzinach postoju
2- Civic VIII 1.8 - nakazują wyłączyć silnik po pełnym rozgrzaniu oleju (minimum 15km), odczekać 5 min i sprawdzić.

Utrzymuje w każdym stan 3/4. Poborów brak 😉
 
Ja sprawdzam na zimnym. Ale moje 2.0dCi nie lubi górnego stanu na bagnecie. Ilekroć wleję mu właśnie na max to po ok. 2tys. spada do 3/4 stanu i utrzymuje się tak do następnej wymiany oleju. Silnik suchy więc nie wiem gdzie te "2 setki" znikają.
 
Szczerze to w silniku, który nie bierze nic od wymiany do wymiany nie widzę sensu lac olej na maxa. Poprostu jest to nie wymagane i nie potrzebne - nie wiem czy jakąkolwiek instrukcja nakazuje lac olej na max. Co innego jak cos ubywa, to lepiej mieć go na max i ewentualnie potem jak spadnie do jakiegoś poziomu to dolewać.
U mnie w instrukcji Honda Accord VII z łańcuchem rozrządu Honda zaleca utrzymywanie poziomu oleju na maxa.
 
Zawsze w fabii utrzymywałem stan górny lub powyżej.
Wlałem przy wymianie równo 3l gdzie wchodzi 3,2.
I od jakiegoś miesiąca nie chce mi się dolać pod max.
Na zimno jest nieco ponad połowę, żadnych negatywnych wrażeń nie odczuwam.

Pewnie doleję bo niedługo się szykuje trasa, a ten silnik w trasie pobiera smarowidło.
 
Najważniejsze to sprawdzać w tych samych warunkach i tak samo. U mnie wygląda to tak (pomiary zawsze w garażu):
Golf mk2 - na gorącym po 10 min mam stan o 1-1,5 mm wyższy niż na zimnym po 12/24 h. Tu prawie nie ma różnicy kiedy mierzę.
Jeep Grand Cherokee ZJ V8 - tutaj na zimnym po 24 h mam max na bagnecie. Na gorącym 2/3. Nawet po 3-5 h od zgaszenia olej wciąż ścieka i bagnet pokazuje 3/4. Najlepszy pomiar po 24 h. Na pewno nie wycieka z filtra oleju, bo ten jest zamontowany gwintem do góry.
Mercedes W124 2,3 - tutaj trzeba mieć cierpliwość. Na zimnym po 24 h jest max. Mierzę jeszcze raz i jest 2/3. Mierzę 3 raz i zostawiam bagnet na 5 min. Znowu pod max, ale nie max. Zostawiam na kilka godzin - 2/3... :p Na gorącym po zgaszeniu po 10-20 min jest 1/2 - 2/3 stanu. :p. Olej 5W50 Mobil...
W motocyklu mierzę na gorącym po 10-20 min od zgaszenia. Na zimnym jest ciut mniej na bagnecie. Oczywiście dopóki stoi, bo jak przetoczę, to skrzynia zabiera i jest mniej. :)
 
W BMW M47Ntu2 też jak ma na max to bardzo szybko znika na 3/4 stanu i tak może dojechać do końca interwału.
Dolewka spowoduje tylko ekspersowe zniknięcie ćwiartki miarki.
 
Panowie, o czym tu dyskutować. Olej na maksimum, to jest pełna pojemność układu smarowania. Trzymanie oleju w połowie stanu miarki, to przy małej pojemności pozbawienie silnika w zależności od tego jakiej objętości odpowiada przedział na bagnecie (najczęściej 0,75-1l, ale są też auta gdzie to nawet 1,5l) nawet 0,5l nominalnej pojemności. To czy silnik pobiera go później i przestaje w połowie miarki nie ma żadnego znaczenia. Olej ma być w mokrej misce zawsze na maksimum wg. podanego przez producenta auta w instrukcji sposobu pomiaru.
 
Dokladnie. U mnie katalogowo wchodzi 7.5 l na wymianę i po zalaniu takiej ilosci i przy pomiarze na zimno olej jest rowno na max. Na cieplo 2-3mm wiecej. Co udowadnia ze prawidlowy pomiar jest na zimno , przynajmniej w przypadku silnika m60. I trzymac poziom na maximum
 
ja też jestem zwolennikiem trzymania stanu max i sprawdzania oleju na zimno.
 
Back
Top