• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

klasy ACEA - jaka najlepiej chroni? - A3/B4 zamiast eko/LL C1/C2/C3/C4/A1/A5?

@gonzo pisałem Ci wczoraj ze możemy wrócić do rozmowy ale merytorycznie, a także z sensem. Widzę że jednak uparcie idziesz w ślepą uliczkę....ok idź ale nie zabieraj innych ze sobą. To jest forum o olejach silnikowych a nie bazar z olejami na giełdzie samochodowej. Nie pisz rzeczy o których nie masz pojęcia.
 
Tylko pisz jaśniej , C2/C3 dotyczy diesla by ktoś nie lał do pb .
2018r, Honda wprowadza GPF, min do Civica Xgen i słynna wymiana książeczek serwisowych (za opłatą, nawiasem mówiąc).
Zmienili wymogi dla benzyn na C2.

Poza tym, cały VAG (504/507), PSA (np 2312), GM (Dexos2), zapewne grupa Fiata (nie znam ich norm) od wielu leją do silników benzynowych oleje z normą bądź wariacją normy C3.
Więc można lać midsapsa do benzyny, czy nie?

... 0W20 zaleca nie nakazuje. ...
Nie może nakazać, bo dostałaby po grzbiecie od EU.
Jest prawny wymóg, aby na Kliencie nie wymuszać stosowania materiałów eksploatacyjnych sprzedawanych w ASO.

...
W krajach poza unią dopuszcza nawet 0/5W40 pomyśl dlaczego , nie ma norm eco.
Myślę, że należymy do Uni Europejskiej i obowiązują nas przepisy i wymogi europejskie.
Jeżeli tak Cię to uwiera, wynieś się z Europy tam, gdzie nie ma takich wymogów.
Najbliżej masz Ukrainę, Białoruś i Rosję.
Chcesz ... ?
Nie sądzę.


@gonzo, zalecam tracić mniej czasu na czytanie civicforum.pl i teorii rambo7.
Gość jest niereformowalny.
To samo Grzechu - "im wyższa lepkość, tym lepsza ochrona silnika".
Z nimi nie ma dyskusji. Jeżeli nie podzielasz ich argumentów, nie masz racji.
Próbowałem kogokolwiek namówić na zrobienie analizy przepracowanego oleju 0w20 z Civica.
Tylko 1 user (Stach13, o ile pamiętam nik) wyraził zainteresowanie analizą.
Reszta ślepo wierzy w bajki, które tam opowiadają.

Doedukuj się głębiej w zakresie olejów i zrozumiesz wiele dziwnych rzeczy.
Nikt nie zaleca stosowania 0w20 do samochodu sprzed 20 lat, ale współczesny silnik nie może jeździć na 10w40 A3/B4 z różnych względów.
W obydwóch przypadkach nie dojdzie do awarii natychmiast.

PS
Ostatnio zaczynam poważnie rozważać przesiadkę na hybrydę Toyoty (miał być Civic Xgen z 1.5T).
A tam na pewno jest 0w20, jak nie 0w16 ...
I myślę, że na obydwóch olejach 300 tys km bez problemu przejadę.
 
Możliwe, ale jeszcze nie ma wymogów stosowania.
Na razie 0w16 wchodzi na dobre.
 
Krótki, ZAWSZE trzymamy się zaleceń producenta.
Nie no, ok. Ja nie z tych, co poprawiają fabrykę. Tyle, że kiedyś fabryki nie były obligowane do ograniczania spalania. Na ile ich dzisiejsze wytyczne są ściemą po to by obniżyć spalanie? Przecież do końca 2-letniej gwarancji, każdy silnik przejeździ nawet na kostce smalcu. A jak nie, to ich rzeczoznawca powie, że źle jeździłeś. A co po gwarancji, to nikogo nie interesuje... oprócz kierowcy.
Ja rozumiem: lepkość SAE. Są silniki na -40, a są na -30. Taka decyzja konstruktora podyktowana budową silnika i testami i kropka. Ale czemu w instrukcji dzisiejszego samochodu zmuszają mnie do A1/B1 czy A5/B5, jeśli auto jest benzyniakiem? Gdzie są w sklepach normalne oleje? Idzie Janusz do Tesco i jedyne A3/B4 na półce to 10W-40.

W instrukcjach przeważnie piszą coś takiego: (...)
A jak nie piszą?
626GF_olej1.jpg 626GF_olej2.jpg
5W-30 z API SG, SH lub SJ jest od groma. Mogę zalać C3 albo A5/B5 bez ŻADNYCH negatywnych konsekwencji dla trwałości?

Generalnie, bez większych konsekwencji zwiększasz lepkość o 1 klasę w górę, czyli zamiast 5w30, możesz używać 5w40.
No właśnie nie wiem czy mogę. Nie upalam samochodu, nie cisnę do odcinki, nie ścigam się. Jednorazowo nic się nie stanie, ale czy na dłuższą metę nie zalepię silnika (pierścieni)? Rzadszy jednak lepiej płucze.

Trudne to wszystko.
 
W Twoim przypadku stosowałbym A3/B4 5w40, nawet jeżeli nie ma w instrukcji SAE40 wymienionej.
Samochód - silnik konstrukcyjnie pewnie z początku lat 90tych.
To nie były czasy lekkobieżnych olejów.
Dzisiejsze oleje są w dolnych granicach klas lepkościowych.
Taki Shell Helix Ultra 5w40 ma lepkość poniżej 13 mm2/s.
SAE 30 kończy się dokładnie na 12,5 mm2/s, więc ten olej jest "tłuściutkim" 5w30.
Popatrz:
 
W Twoim przypadku stosowałbym A3/B4 5w40, nawet jeżeli nie ma w instrukcji SAE40 wymienionej.
Samochód - silnik konstrukcyjnie pewnie z początku lat 90tych.
To nie były czasy lekkobieżnych olejów.
No właśnie nie wiem. Niby racja. Auto z 1998, ale model z 1991 miał chyba to samo napisane. Tyle, że to jest Mazda. Dzwonię kiedyś do ASO Mazdy z pytaniem "po ile olej?", gość mówi jakąś kosmiczną cenę, a ja go opieprzam "panie, ale nie spytał się pan nawet jaki olej chcę!", a on "ale do Mazdy tylko 5W-30!". Na -40 ponoć zaczynają dymić. Co właśnie mam. A auto jeździło na -40.

Ale ok, piszesz że A3/B4. I o to się rozchodzi. Może przejdę na -40, ale poszukam najpierw czy jest coś lepszego w podobnej cenie niż Valvoline Synpower na którym śmigam.
 
A niby dlaczego na SAE40 ma dymić?
Bo teraz to ja nie rozumiem.
Więc skoro tak jest, to idź w inną stronę - zalej 5w30 A5.
Myślę o Ford Formula F.
To olej prawdopodobnie z normą lub podobny do API SJ (nie ma tej normy na bańce).
 
Myślę, że należymy do Uni Europejskiej i obowiązują nas przepisy i wymogi europejskie.
Jeżeli tak Cię to uwiera, wynieś się z Europy tam, gdzie nie ma takich wymogów.
Najbliżej masz Ukrainę, Białoruś i Rosję.
Chcesz ... ?
Nie sądzę.
SACZI widzę jesteś mocno zrażony forum civicforum , tu są dyskusje , napisałem o olejach dopuszczonych poza unią żeby było wiadomo mogą być stosowane , silnikowi krzywdy nie zrobią,nie mam zamiaru się tam wynosić [ ładnie napisane ] niedługo być może będziemy mieć w Polsce , Ukrainę, Białoruś i Rosję wszystko w jednym , niektóre oleje 0/5W30 mogą lepiej chronić silnik niż 0/5W40 w sprawnym silniku , nie przenoś złośliwości na to forum.
 
Last edited:
Masz rację jestem zrażony do tego stopnia, że chciałem usunąć konto, ale admini jakoś nie byli skorzy.
Więc od jakiegoś czasu po prostu tam w ogóle nie zaglądam, ale jak widzę teorie podobne do ichnich, to mnie diabli biorą.
Toyota i Honda mniej więcej od 1998-2000 roku prowadzi badania na d olejami klasy 0w20 w silnikach samochodów osobowych.
I w przypadku tych marek bez obawy bym stosował takie lepkości.
To cała reszta producentów nieśmiało wprowadza takie lepkości, bo już nie wyrabiają z normami emisji.
Przykład - ostatnie "zalecenia" Opla 0w20 za miast 5w30.

PS
Już odpuszczam napięcie ;)
 
Toyota i Honda mniej więcej od 1998-2000 roku prowadzi badania na d olejami klasy 0w20 w silnikach samochodów osobowych.
I w przypadku tych marek bez obawy bym stosował takie lepkości.
tym bardziej, że te oleje same się bronią w analizach.
 
Panowie bo ja już z tym wszystkim zgłupiałem. Żonowóz Suzuki Swift Sport według książki zalecany oleje SAE: 0W-20, 5W30, 10W-30, 10W-40 API: SG,SH, SJ, SL.
Raz był zalany Shell Helix Ultra 5W-30 ECT API SN, ACEA C3 teraz Shell Helix Ultra 5W-30 API SL/CF, ACEA A3/B4.
Co lepiej lać tego bez C3 czy bez różnnicy?
View attachment 20200126_183352.jpg
 
Kevin88,
M16A = benzyniak. Po mojemu, to nie ma powodu lać oleju C3 bo to nie diesel z DPF-em. O normie ACEA dla benzyny nie wspominają. Czyli A3/B4 byłby ok.
Heh, nawet do diesli zalecają B3, czyli mają diesle na 100% bez DPF-ów.

Ale oczywiście sama klasa ACEA to nie wszystko. Są oleje lepsze i gorsze.
 
Czyli zostać przy tym Shellu bez C3
 
Panowie jak mają się do siebie takie normy producentów, w klasie lepkości 0W-30 i normie C2:

FORD: WSS-M2C950-A vs. BMW: LONGLIFE-12 FE vs. PSA: B71 2312 ?

Która z tych norm jest najbardziej wymagającą co do oleju? Da się je jakoś ze sobą zestawić?
 
Czy może ktoś z większą wiedzą orientuje się która z wymienionych wyżej przeze mnie norm, jest najbardziej wymagającą w stosunku do oleju?
 
Nijak się mają do siebie. Producenci opracowują normy w oparciu o silniki których używają w swoich samochodach. Jeżeli dwóch producentów używa ten sam silnik to możesz założyć że normy jakie podają są równoważne, ale to tyle.

Nie ma prostego porównania między normami.
 
Rozumiem, ale patrząc na oleje z normą forda i grupy psa do silników 2.0 HDI/Tdci, to nie są to identyczne produkty...
To samo było pisane w kwestii silników 1.6 Thp montowanych w grupie psa oraz BMW... Gdzie niby na olejach z normą BMW silniki wykazywały większą żywotność...
 
Back
Top