• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

klasy ACEA - jaka najlepiej chroni? - A3/B4 zamiast eko/LL C1/C2/C3/C4/A1/A5?

Dobre pytanie @Hubert1 . Mamy prawie te same motory leje 5W40 Full SAPSy 502.00. Czy dobrym wyborem do 1.8T LPG będzie coś z C3? typu Fuchs Titan GT1, Orlen Max Expert, Eurol Fluence - wszystko 5W40
 
Porównajmy oleje total LL 5w30 504/507 czy energy 5w40 502/505.
Oba oleje są zalecane na 1 rok i mniejsze przebiegi w 1.8t,to który lepiej bedzie chronił silnik.
5w40 niby grubszy film.
5w30 wiekszy przepływ
 
Chyba wątek o podobnej tematyce to już jest na forum
 
Nie mogłem jej wczoraj na telefonie znaleźć :) Dzięki, scaliłem tematy.
 
dobra to pytanie takie

1.6 tdi po czipie i bez dpf

9 lat na 5w30 lub 0w30 z norma 507
teraz 0w40 z 502

wg lepszy olej to 0w40 przy w/w warunkach

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Moim zdaniem lepszy będzie 5w30. Kiedyś na YouTube widziałem film w którym porównywano przepływ 5w30 i 5w40 przez turbo - tego 5w30 płynęło zdecydowanie więcej, a przecież olej też chłodzi.
 
no wlasnie nad tym sie zastanawialen. ale 0w40 i 5w30 przy 40 st jest niemal identyczne natomiast przy 100 wg mnie 0w40 lepiej wypada . chlodzenie pewnie lepsze na5w30 bo temp oleju wyzsza [choc z drugiej strony nie wiadomo czy wymiennosc ciepla w 0w40 nieclepsza]. natomiast smarowanie i kultura pracy lepsza na 0w40

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Powiedzcie mi, czy jeżeli producent zaleca mi stosowanie oleju A5/B5, mogę przejść na olej C1 lub C2? Czy te normy różnią się jakoś w znaczny sposób? Mam Forda z silnikiem PSA, w autach Francuskiego koncernu zalecają stosowanie olei mid i lowSAPS klasy C2 i C1, staram się zrozumieć, z jakiego powodu Ford podaje normę A5/B5, czyli fullSAPS. Czy ma to na celu ochronę silnika, czy cięcie klientów na sprawniejszym wykańczaniu DPF-a?
A i czy zamiast A5/B5, będzie jakimś problemem zastosowanie oleju C3, który w przeciwieństwie do powyższych ma HTHS >3.5? Myślę tutaj o Mobil1 ESP.
 
Też kiedyś zadałem podobne pytanie. Mam starego diesla gdzie producent zaleca Acea B3. Czy lepsza ochronę zapewni olej C3, skoro na wykresie lubrizola jest tak ekstra. Czy lepiej trzymać się dobrego Full Sapsa?
 
Sam Bizol piszę otwarcie o olejach "eko" że gorzej chronią . Ostatnie zdania tekstu
 

Attachments

  • Screenshot_20201111-175753.png
    Screenshot_20201111-175753.png
    247,1 KB · Odwiedzin: 521
Dla mnie to czysty marketing i wciskanie dodatków.
 
Ja mam takie proste pytanie dotycząc olei. Jeżeli olej spełnia normę acea c2 i c3 to włąśiwie które parametry spełnia. bo w c2 nie mierzy się zawartości tbn , c2 ma inny hths >2,9 c3 chyba .3,5
 
Musi spełniać najlepsze parametry dla obu norm. C2/C3. Różnica jest w HTHS (musi spełniać ten dla C3), spalaniu (musi spełniać ten dla C2) i osadach na pierścieniach (musi spełniać te dla C3).
 
Sam Bizol piszę otwarcie o olejach "eko" że gorzej chronią . Ostatnie zdania tekstu

Nie do konca się zgodzę.
Cynk Fosfór to faktycznie najbardziej popularne środki ZDDP .
Czasy się zmieniły i nowe formulacje bazują na tak zaawansowanych pozycjach że nikomu się jeszcze nie śniło łącznie z nanocząsteczkami, zaawansowanymi związkami MoDTC ( ditokorbain molibdenu).

Problem moi drodzy jest taki że o ile w bazach olejowych różnica obecnie nie ma albo są one bardzo małe no dobra nie aż tak duże to różnica w dodatkach jest ogromna.
Chodząc ostatnio rok temu po magazynie jednego z najwięjkszych producentów niezależnych na świecie widziałem beczki z dodatakami z całego świata. Jedne dodatki wymagają aby taki mauser 1000l czy beczki wstawiać i wygrzewać np. przez 48h w temp. 60st.C iinne nie tam zachodzą konkretne reakcje chemiczne.
Tak że obecnie trwa wyścig w segmencie dodatków które są najważniejszym ogniwem a generalnie modyfikatory tarcia.
 
I dalej nie wiadomo które oleje lepiej chronią 😏
 
Raczej podobnie. Wyścig nie jest o to, kto zrobi najlepszy olej, tylko o to kto najwięcej na nim zarobi. Ja robi się masówkę i walczy ceną, a tak to wygląda w poszczególnych "segmentach", to ktoś kto znajdzie sposób na zrobienie oleju spełniającego wymogi taniej niż konkurencja wygrywa. Nagroda? +10% do zysku rocznie ;)

Pamiętasz "wieczną" aferę Ravenola ze zmianami składu? To właśnie to. Jak zmienić skład, żeby było taniej a równie dobrze żeby odcięty kupon był lepszy.
 
Koszty swoja droga, ale tutaj wedlug mnie nalezy uwzglednic jednostki napedowe tzn. jakiego typu tarcie wystepu oraz smarowanie. Nastepnie znac dokladniej formulacje ze strony chemicznej np. sa zwiazki Mo o synergicznych kombinacjach z ZnDDP, FM, widoczne w olejach niskolepkosciowych zwiazki B lub nawet typy estrow (male stezenie <1%), ktore zwiekszaja grubosc filmu smarnego itd. zbyt obszerny temat, wtedy mozna latwiej stwierdzic, ktory pakiet "skuteczniej" chroni przed zuzyciem.
 
I dalej nie wiadomo które oleje lepiej chronią

To proste - te, które posiadają oficjalne aprobaty ACEA\API. Masz pewność, że olej jest przebadany i certyfikowany, jako całość, gotowy produkt. W odpowiednim dziale znajdziesz przykładowe filmiki, jak się bada takie formulacje. Nie można tego tak prosto stopniować.
 
Podsumowując olej za 40zl / 5l chroni równie dobrze co ten za 300/5l a nawet lepiej.
Można dojść po tematach na forum że jest ono zbędne.
 
Back
Top