• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kleen-Flo

Zielonego używam regularnie od roku. Muszę przyznać, że przebiegi pomiędzy wypalaniem DPF znacznie wydłużyły się. Średnio było między 400-600km, po aplikacji dodatku regularnie wydłużyły się do 1200km. Obecnie trochę spadły do ok 800km, nie wiem co może być przyczyną.
Ogólnie to kilka miesięcy temu płaciłem za 4litry ok 100pln, teraz za to samo 130 cebulionów... 30% podwyżki.
 
O smar, jak zawsze ;)
Faktycznie.I zachodzą pytania.
Czy wyleciał ze składu?
Czy wyleciał tylko z msds bo:
a) przeskakiwał na kolejną stronę starego msds i pani sekretarka skasowała ;)
b) stał się neutralną tajemnicą handlową lub czymś, czym nie należy się chwalić ;)
 
Stosowałem Kleen-Flo Diesel Lubricant (właściwie ciecz ma kolor żółty), wypaliłem pół butli 1,92l i żadnej istotnej różnicy nie zauważyłem w przeciwieństwie do Mannol 9930 Diesel Ester. Na Manolu silnik pracuje ciszej i bardziej miękko. Wpływu na zużycie paliwa ani na jednym ani na drugim prepracie póki co nie zauważyłem. Ale przyznaję że Mannola dopiero drugi zbiornik zapodałem.
 
Kleenflo stosuje smar którego nawet zjedzenie nie powoduje żadnych problemów, nawet jest zdrowy.

Dlatego nie ma potrzeby wyodrębniania do w składzie.


Jeśli na opakowaniu jest deklaracja producenta, że smaruje to tak jest.
Post automatically merged:

wypaliłem pół butli 1,92l i żadnej istotnej różnicy nie zauważyłem
Bo skutki smarowania można ocenić raczej długofalowo. Mannol ma inny skład i inne jego składniki dają natychmiastową reakcje np.akustyczną.
 
Takiego zestawu od Kleen-Flo stałem się posiadaczem.
Shot żeby jednorazowo wyciągnąć przed zimą wodę z benzyny i litr dodatku do ropniaczka,
który zacznę przy każdym tankowaniu dolewać. Po tym jak wykończę skydda.
IMG_20211021_214651.jpg
 
Tego pomarańczowego przed Skyydem- tak jak pisał Pedros żeby już teraz związać wodę z ON i przepalić
 
Zielonego używam regularnie od roku. Muszę przyznać, że przebiegi pomiędzy wypalaniem DPF znacznie wydłużyły się. Średnio było między 400-600km, po aplikacji dodatku regularnie wydłużyły się do 1200km. Obecnie trochę spadły do ok 800km, nie wiem co może być przyczyną.
Ogólnie to kilka miesięcy temu płaciłem za 4litry ok 100pln, teraz za to samo 130 cebulionów... 30% podwyżki.
Zależy jak wypalasz DPF , w jakim terenie i jakich warunkach .
Raz zakończy wypalanie przy 30% , a jak dobrze pokombinujesz to przy 9% napełnienia.
Jeden raz pokazało mi wartość 6% , cud nad Sanem

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Nie wiem jak apki przeliczają różnicę ciśnień na procenty.

Zielony kleenflo kiedyś namiętnie stosowalem jako depresator. Próbowałem też używać go całoroczne ale jak to u mnie bez widocznych rezultatów.
 
Last edited:
U mnie też się nic nie działo , wlałem i jechał jak zawsze ani mocniej ani ciszej . Gdyby nie to wypalanie uchwycone apką to bym zapomniał o tym że wlałem .

A te apki to nie liczą , a wyświetlają wartości , które zlicza komputer pojazdu .

Insignia , a zwłaszcza w polifcie miała ukryte menu ,które można było odblokować i wyświetlać na kompie między zegarami .

Tak wyglądał interfejs.

Insignia ma 2 czujniki ciśnienia przed i za DPF .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
f86cd5c7b0771e688568b0c09dde29d8.jpg
 
Last edited:
Warunki do wypalania DPF są , różne, nie wszyscy kierowcy mają trochę wiedzy o budowie i działaniu silnika i osprzętu . Meneger , czy dentysta , lub adwokat , może nie mieć intuicji mechanika i poprostu jeździ nie przejmując się jak to się wypala .
Ja mając narzędzie w postaci apki, z obserwacji parametrów mogłem przewidzieć kiedy się zacznie wypalać .
Gdy przekroczyłem 70% napełnienia to wiedziałem , że do 80 % jeżdżąc po mieście system nie rozpocznie procesu , dopiero za miastem pow 90 kmh jazdy ze 2 minuty rozpocznie .
Gdy było 80% napełnienia DPF system zaczynał wypalać równierz w mieście gdy silnik osiągną temperaturę roboczą. Powyżej 90% napełnienia, system DPF rozpala zaraz po osiągnięciu temperatury silnika 80⁰C i DPF te 170⁰C wtedy nawet stojąc w korku rozpoczyna proces wypalania .
Przedlit nie informował o tym niczym że rozpoczął wypalanie DPF, chłopaki wybadali, że załącza się grzanie lusterek i tylnej szyby by dociążyć silnik. Wtedy powstał pomysł montowania diody w głośniczku na drzwiach, podpiętego do pinów grzania lusterka , potem była jeszcze apka .
Jeżdżąc autostradą , gdy zaczął się proces odpalałem swoje narzędzie i obserwowałem że jadąc 140 + temperatura DPF była poniżej 500⁰C , a innym razem jadąc 120 kmh DPF rozgrzewał się do 640⁰C . Logiczne , że w wyższej temperaturze więcej się wypali sadzy .
Ciągnąłem na tempomacie 120kmh , czasem nawet do 24km i uzyskiwałem te 9, 11, 15 % .
Jednak pod koniec wypalania logiczne jest dla mechanika , że różnice ciśnień między czujnikiem wlotu , a wylotu są już małe i wtedy wystarczyło puścić mogę z gazu nawet nie całkiem by czujnik wlotowy odczytał niższe , i porów z wylotowym że jest mała różnica między nimi , by wyłączyć proces wypalania .
Nie udało się uzyskać takiego długiego wypalania jadąc w terenie pagórkowatym / górzystym , tam wyłączał przy 30% napełnienia z uwagi na te nie stabilne pomiaru ciśnienia z czujników .

Śmieszyło mnie twierdzenia Januszów gdy radzili innym by wypalić DPF na autostradzie jadąc 180 na 3 tys obr
Wtedy temp to nigdy nie osiągnęła maximum . Januszom się wydawało , że należy wydmuchać sadzę turbiną .
No kompletnie bez wiedzy technicznej tak na chłopski rozum sobie tłumaczyli .

Optymalne obroty do wypalania to wtedy gdy silnik osiąga najlepszy Nm czyli 2-2,2 tys obr i drugi ważny punkt to utrzymać stałe parametry doładowania/ obciążenia silnika , na całym odcinku wypalania , a nie gaz hamulec bo wtedy ciśnienie doładowania skacze . Ma być jednostajna jazda i najlepiej na płaskim terenie bo górki też będą przeszkadzać w utrzymaniu obciążenie silnika , a w tym ciśnienia doładowania .
Wtedy ą szaszanse na uzyskanie te 6% zapełnienia .
Wiadomo , paliwo , stan wtryskiwaczy , stan czujników ma wpływ na wyniki również .
6% uzyskałem raz , kilka razy 7% , a tak to 11-15% .
Nie zawsze chciało mi się bawić .

Takie to cuda , trochę wiedzy narzędzie pomiarowe i chęci maniaka .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Z racji tego, że skydd się skończył to sprezentowałem starszemu ten pomarańczowy kleen-flo.
No i zaczął mi narzekać, że mimo podobnej ceny Kleen-Flo jest droższe bo leje się 1:500 a skydd 1:1000.
Skoro mają te samo działanie to po co przepłacać.
Więc teraz to nie wiem co mam myśleć. 🧐
 
Przecież to prezent- 0 zł podzielone na ilość porcji = zero :D

Tak poważnie - tutaj jest prosty skład, który robi robotę i znacznie lepiej wypędza wodę oraz czysci. Działanie depresacyjne to efekt uboczny.

Ale fakt, niedawno był tańszy -inflacja czy co ;) ?
 
To mi przypomina trochę testy mocy żarówek filmowanych automatem gdzie zawsze przysłona i wogole ekspozycja za każdym razem ma inne nastawy ale autor zawsze widzi swoje ;)

Ale trzeba oddać- napracował się człowiek.
 
Cześć wszystkim,

Jeżdżę obecnie Peugeot-em 508 SW 2.0 diesel (wcześniej Mondeo mk4 2.2) i do obu dolewam co tankowanie Kleen-flo 953.
Nic się nie dzieje złego z silnikiem ani DPFem od lat a silnik zdecydowanie ciszej i "miekko" chodzi - głównie zimą
 
Back
Top