• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Korekty paliwowe

Kuba

Użytkownik
Samochód
Mitsubishi Lancer 1.6 98km 4g18
Panowie, ostatnio podczas jazdy Lancerem obserwuje korekty paliwowe i o ile krótkoterminowe skaczą od -7 do +4 to długoterminowe też się często zmieniała. Jednego dnia są +3 innego +9 , potrafią podczas przejazdu 5km zmienić się kilku krotnie. W ciągu miesiąca długoterminowe były od 0,56 do 8,59 . Auto jeździ normalnie spalanie też podobne ok 10l LPG jak u was zachowują się długoterminowe? Dodam że auto nie ma przepływomierza
Screenshot_2023-04-15-20-11-50-489_org.prowl.torque.jpg
Screenshot_2023-04-02-14-52-33-824_org.prowl.torque.jpg
Screenshot_2023-02-24-15-36-50-785_org.prowl.torque.jpg
Screenshot_2023-02-27-01-16-22-883_org.prowl.torque.jpg
 
Te korekty to na biegu jałowym? Na plus idą jak jest najczęściej lewe powietrze, ale jej nie przekraczają 10 to tragedii nie ma. Sprawdza się na benzynie samej i najlepiej butla zakręcona, bezpiecznik od kompa gazu wyjęty i 100-200 km na samej benzynie.
 
Charakterystyka częstotliwości zmiany korekty długoterminowej to indywidualna cecha sterownika.

W jednym samochodzie stoją stabilnie, a w innym latają...
 
Tak to na biegu jałowym, lewego powietrza nie łapie ( szybkie sprawdzanie na oko) na benzynie podobnie, ostatnio zrobione ok 50km bo nie chciało się nikomu gazu zatankować.
To że są np +4 to ok, tylko dlaczego tak skaczą w tak krótkim czasie. Dodam że autem jeżdżę ja i żona a to dwa różne style jazdy
 
Ja nie mam gazu i walczę z korektami na biegu jałowym od -3 do -7 i jak jest zimniej to bardziej mi w minus idą i jak krótkie odcinki się robi, niby mogą gumki pod wtryskami puszczać będę je wymieniał w maju pewnie, na razie poszły preparaty do czyszczenia wtrysków i niby trochę lepiej, ale też raz żona jeździ raz ja i inny styl jazdy.
 
Charakterystyka częstotliwości zmiany korekty długoterminowej to indywidualna cecha sterownika.

W jednym samochodzie stoją stabilnie, a w innym latają...
Ototo. W japońcach na jakiś Denso itp korekty ltft potrafią skakać i w zasadzie nie wiele mówią o składzie długoterminowym. W BMW na Siemensie stft chodzą w czasie rzeczywistym, zgodnie z odczytem sondy, a ltft stabilizują się co ok 50 km jazdy.
 
Czyli nie szukać kwadratowych jajek tylko jeździć i nie przywiązywać do tego uwagi?
 
@Piotr_the Jak korekty w minusie, to za bogato i nie szukaj nieszczelności w oringach na wtryskach. Przyczyną zbyt bogatej mieszanki może być zły luz zaworowy. Masz dwie Toyoty, jeśli to e12 vvti, to luzy do sprawdzenia, bo są regulowane.
 
W Volvo mam denso. Wyeliminowałem lewe powietrze. Krótkie skaczą od -10 do +10 jak się jeździ dynamicznie , na trasie plus minus 3,91. Rano jak jest zimno krótka po odpaleniu oscyluje w granicach -17 ale to normalne na zimnym, im bardziej silnik się rozgrzewa tym korekta zbliża się do 0. Podczas jazdy na trasie długie są w okolicach 0 do 2.3 (w zalezności od banku a w Volvo jest 5 banków) Czasem jest tak że ustawią się na tej samej trasie na 3.91 a inny razem na 0,78. Długie w Volvo potrafią się zmieniać co kilkanaście sekund.
Jak nie jesteś pewny czy jest ok to tak jak wcześniej napisano: LPG wyłącz, zrób ze 100km na benzynie i sprawdź korekty.
Generalnie to bym się nie przejmował. 8.59 to dość wysoko, obserwuj, jak zacznie rosnąć to może oznaczać lewe powietrze. U mnie jak była plus 10 przez kilka dni to okazało się że odma była nieszczelna.
 
Czyli nie szukać kwadratowych jajek tylko jeździć i nie przywiązywać do tego uwagi?
Korekty są po to aby korygować. Wystarczy że masz nie liniowo wyregulowana instalacje LPG, używasz innego zakresu obrotów silnika niż żona i dlatego też możesz mieć inne korekty.
Tak jak zostało już wspomniane korekty nie powinny wychodzić poza zakres +/-10
Poza tym to co napełnienie butli LPG masz inny skład gazu i na to też reagują korekty.
 
Myślałem że korekty długoterminowe nie zmieniają się w ciągu 2min jazdy, ale jak piszecie wszystko może zależeć od rodzaju kompa.
To że przy zmianie paliwa to jestem świadom lecz zastanawiałem się czemu w jednych autach ltft skaczą a w innych stoją w miejscu. Myślę że zagadka wyjaśniona lecz jak będę miał więcej wolnego czasu to sprawdzę jeszcze czy lewego powietrza nie łapie ale szczerze w to wątpię.
 
W BMW ze sterownikiem MSD80/81 ltft zmieni się po 10sek, jeśli stft wykracza poza 15% ;-) także w zależności od sterownika
 
@Piotr_the Jak korekty w minusie, to za bogato i nie szukaj nieszczelności w oringach na wtryskach. Przyczyną zbyt bogatej mieszanki może być zły luz zaworowy. Masz dwie Toyoty, jeśli to e12 vvti, to luzy do sprawdzenia, bo są regulowane.
No w Valvematic mam ujemne korekty, a dlaczego myślę o gumkach na wytryskach bo jedyny temat jaki znalazłem w internecie z podobnym problem rozwiązany co prawda inne auto to właśnie te gumki http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?t=16252&start=10
 
Back
Top