• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kroon-Oil Poly Tech 5W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
D

Deleted member 925788

Gość
Reasumujac: Bardzo interesujacy olej na bazie PAO, z dodatkami estrow i OSP. Bardzo duza zawartosc Zn, P do tego B.

Spektoskopia IR: Bazuje na PAO. Komponenty polarne w postaci estrow i OSP.

Kroon.jpg

Kroon-Oil PT 5w-40 IRS.png
 
[mention]cytrynowiec[/mention] namierzyłeś może jakiś sklep w PL mający go na stanie?
 
Mail poszedł tydzień temu....bez odpowiedzi.
Edit: 11 dni to było, słabe to... :roll:
To firma ONDO, napisałem do nich jeszcze raz....
 
Czyli kolejny fajny produkt ale na rynku PL olej widmo. Napisałem do jednego sprzedawcy w okolicy mającego inne oleje Kroon Oil z pytaniem o tego Poly Tech zobaczymy co odpiszą.
 
Olej widmo w PL, dystrybutor oferował zamiast jego, olej konkurencji i to w innej normie - szkoda gadać.
 
luc781 napisał:
Jak macie kogos w DE i pewnie wyjdzie taniej jak w PL tak samo jest z Meguin 5w40 tam kosztuje 110 a u nas 170, chyba każde opakowanie po sztuce przesyłają

To jest oficjalny dystrybutor Kroon-Oil. Na niemieckim forum zamawiaja ten olej wlasnie z tego sklepu, wczesniej byl popularny 10W-40, lecz z czasem zostal zastapiony, zmienila sie tylko lepkosc.

P.S.

Tego Meguina takze tam zamawiaja, lecz ten olej mozna otrzymac w wielu sklepach internetowych w Niemczech.
 
Last edited by a moderator:
No proszę. Wreszcie dostępna (i ciekawa) alternatywa dla LM Syntoil High Tech i legendarnego już Meguina SL 5W-40 oraz nieco kontrowersyjnego Ravenola VST.

@tomek1986 @harry Tam, gdzie kupisz AR9200V2, AR9100, nanoC5 i wszelkiej maści produkty Oilsyna na miarę tzn. dopasowane do ilości oleju w silniku, skrzyni etc :)
 
Czemu wszystkie oleje 5w40 100% PAO nie spełniają normy MB229.5 wie ktoś?
 
O ciekawe pytanie
 
Bo to starsze przepisy. Zadna tajemnica. W gruncie rzeczy to nie gra zadnej roli, to i tak ACEA A3/B4.
 
No ale a3 b4 są zwykłe mb 229.3 jak i LL mb 229.5
 
@Hubert1 Po raz kolejny powtorze widze nie czytasz uwaznie: Aprobaty OEM bazuja m. in. na testach ACEA w tym przypadku jest tylko roznica w ASTM D7109 czyli odpornosc na scinanie 30 vs 90 cykli, gdzie i tak praktycznie kazdy z 229.3 przejdzie. Przy API SN(plus, SP) jest ASTM D6709 (Seq VIII) po 10 godzinach sprawdza sie KV100°C.

To zalezy od producenta jak deklaruje swoje oleje. Z reguly te bazujace na PAO juz od lat nie maja oficjalnych aprobat OEM, bo po co? Producenci pakietow w ogole ich nie przewiduja. Teraz glownie gr. II lub III+.
 
Mi nie chodzi o aprobatę tylko o deklarację producenta że spełnia normę. Taki Liqui ma chociażby Molygena który nie ma żadnej oficjalnej aprobaty, a spełnia według nich MB229.5
 
Back
Top