• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Laguna 3 2.0 dCi bez dpf

mallymtb

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna 3 2.0 dCi
Laguna 3 2.0 dCi 150 ps bez DPF
Obecnie Motul 5w40 X-Cess
RN 700/710 wcześniej Shell 0W40 oraz Valvoline 0W40
Obecny przebieg 165 tyś km
Auto użytkowane 99% miasto odcinek 12-15 km 2 razy dziennie. Sporadycznie trasa z prędkością autostradową.
Budżet 100-150 za 4-5 l. Do silnika wchodzić 6.7 l
 
Moibil Delvac LE 5/30
występuje tylko w 4 litrówkach więc trzeba dwie. Cena za 4 litry około 135 PLN

Zrobiłem na nim 135k km w silniku EURO6 z DPF.. zero problemów a silnik w środku czysty.

albo
MOBIL DELVAC 1 5W40 4L - cena około 115 PLN
też tylko 4 litrówki

Oleje dedykowane do silników diesla.. a ten 5/30 na zimę w sam raz


Kup też jakąś dobrą płukankę do silników.
W dieslach wskazana.
 
Zostań przy Motulu jeżeli ci nie przeszkadza - to fajny olej i sprawdza się w dieslach. Wiem, bo sporo kilometrów natłukłem z X-Cessem w jednej z moich Alf. W drugiej też miałem Motula, ale 300V - a ten raczej odpada ze względów budżetowych.
 
Jakoś ten Motul do mnie nie przemawia, zimą bardzo głośno pracował na nim silnik. Szukam oleju który poradzi sobie w ciężkich miejskich warunkach w okresie jesień-zima.
 
To może Mobil FS 0w-40? Dla mnie jest to wybór nr 1 na zimę, w porównaniu np do Shell HU 5w-40, który ma w swojej klasie bardzo dobrą płynność to na mrozach ok -12 -15 na Mobilu w ogóle nie słychać klepania (zimny zilnik).

W lecie podczas ukropow (bo tego upałem nawet nie da rady nazwać), jazda po autostradzie 160km/h i olej tylko zbliżył się do polowy skali wskaźnika temperatury oleju.

Dla C5 połowa to 115st. więc biorąc pod uwagę warunki to (auto z turbosprężarką, ukrop, prędkość, dystans) wynik naprawdę przyzwoity.

Poza tym ten olej jest niezle dopakowany w dodatki przeciwzuzyciowe i czyszczące.
 
Mobil 1 to dobry wybor, chociaz jak juz byla rozmowa w innym watku, w naszej szerokosci geograficznej to nie ma znaczenia czy ktos wybierze SAE 0W-40 czy 5W-40. Sa nawet 5W-40, ktore sa jeszcze plynne do -60°C. A to czy dany olej ma duzo Ca, wcale nie oznacza, ze bedzie posiadal wspaniale detergenty myjace.
 
Używałem Motula X-CESS kilkanaście lat , kiedyś płaciłem za niego około 250zł za 5 litrów i potwierdzam że zimą jest dość kiepski (wolne napełnianie hydropopychaczy). Miałem podobne odczucia jak autor tego wątku.
Zmienił bym go na coś co ma lepsze parametry w niskich temperaturach.
 
Ja tam nigdy nie narzekalem, ale moje Alfy miały mechanicznie kasowane luzy, a nie hydraulikę.

Instrukcja mówi coś o lepkości, czy podaje tylko normę? Bo możnaby pokombinować z 5W-30 na zimę jeżeli pozwala na taki olej. Jeżeli nie to może Elf SXR 5W-40? Albo Millers Trident?
 
Do Laguny III bez DPF nawet Elfa SXR można lać. Solidne jednostki napędowe. Chłopaki na forum laguny nie.maja na Elfie problemów, chociaż ja polecam im Shella, albo Meguina.

Total 0W40 też się sprawdzi.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top