• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Legacy 2.0 BiFuel

Mariusz123

Nowy użytkownik
Samochód
Legacy V 2.0
Marka samochodu
Subaru Legacy
Budżet/ile litrów
250 pln / 5L
Styl jazdy
Silnik
2.0 BiFuel (lpg)
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Nie wiem, chyba motul
Witajcie, potrzebuje dobrać olej. Polecano mi pełne PAO - MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF 5W40 5L

Nie mniej wole jeszcze się poradzić.
 
Ten konkretny Meguin jak najbardziej, jeden z ostatnich na rynku bazujacych wylacznie na PAO.

Lecz rozwazyc mozesz rowniez Amsoil Signature Series 0W-40, Mobil 1 FS 0W-40.

Dodatkowo PAO + HC Midland Synqron 0W-40, Castrol 0W-40 lub Total 0W-40.

Jak wyglada po odkreceniu korka wlewu oleju ? Czysto ? Mozesz zrobic zdjecie nastepnie wrzucic tutaj.
 
Postaram się zrobić zdjęcie.

Dlaczego polecasz wszystkie oleje q wariancie 0w40? Pytam z ciekawości bowiem ciągle głównie polecena sa typy 5w40 do lpg i tego przebiegu 200 tys.
 
Mozesz alternatywnie zastosowac 0W-40...

Odnosnie 5W-40, ze nadaje sie tylko do LPG to jakies mity oraz odnosnie przebiegu. Ale wcale mnie to nie dziwi.
 
W uproszczeniu roznica pomiedzy SAE 0W a 5W-40 widoczna jest w mieszaninie olejow bazowych, z reguly 0W-40 ma wiecej o lepkosci 4 cSt, ale sa wyjatki. Sa rozne przepisy na rynku, o roznym stosunku baz olejowych. Istotna jest rowniez lepkosc strukturalna CCS dla 0W-40 w -35°C ≤ 6200 mPas, natomiast dla 5W-40 w -30°C ≤ 6600 mPas.
 
A skąd ukierunkowanie akurat na lepkość 5W-40?

Mam generację starszego Legacy IV z silnikiem "EJ204" (w gen. V chyba wciąż ten sam?) i tam rekomentowany olej wg instrukcji to 5W-30 API SM/SL. Od ok. 2010/2011 r. do kolejnej generacji jednostek 2.0 "FB20" producent zaleca jeszcze niższą lepkość 0W-20 API SM/SN.

Od nowości do 200kkm leję olej Lotos 5W-30...z ASO - pokłosie dawnej współpracy Subaru z Lotosem na naszym rynku.
Oleju nie ubywa pomiędzy wymianami. Ostatnio zrobiłem analizę Lotosa po 7kkm eksploatacji w podmiejskim trybie 10km dojazdów do pracy: żelazo/miedź < 5ppm, aczkolwiek zapas TBN już skąpy - wymiana w czas.

W przyszłym roku myślę "pełnolatkowi" zaaplikować coś z większą ilością dodatku Molibden/Bor (modyfikatory tarcia): jak AMSOIL SS 5W30 ASL, bądź z tańszych, ale wciąż niezłych: Orlen MAXExpert DEX1 5W30, Shell Helix Ultra 5W30 A3/B4, Total HKS G-310.

Nad jakość, bazę PAO czy konkretna lepkość przedłożyłbym interwał wymiany - zalecany na amerykańskim rynku i zbieżny z powszechnymi opiniami na forum:
- do 12 kkm - eksploatacja normalna (w trasie)
- do 8 kkm - eksploatacja ciężka (miasto/góry)

Rosjanie mają długą dyskusję o olejach do Subaru: klik
 
5w40 przejawia się w większości wątków subaru i lpg. Silnik z tego co wiem to ten sam (notabene od 99r sie pojawia).

Ja mix miasto i góry, staram się wymieniać co 9-10kkm.

Zapytam jeszcze czym różni się amsoil siganture series (ss) od european car formula (afl)?
 
Last edited:
Nie mam doświadczeń z LPG - jest dyskusja o porządanych cechach oleju pod jednostki zasilanie gazem: klik

Okiem laika:

-> Amsoil Signature Series to topowa grupa produktowa: baza PAO i spory dodatek modyfikarów tarcia Molibdenu/Boru - lepkości w dolnym przedziale danej klasy lepkości zdają się wskazywać na dostosowanie pod amerykańską/azjatycką specyfikę wymagań smarnych jednostek silnikowych.

-> Amsoil European Car Formula to oleje przystosowane pod europejskie jednostki silnikowe (jak VAG) - baza PAO bądź z HC (w zależności od klasy) lepkości w górnym zakresie klas i niskie zawartości Molibdenu/Boru, a większe od SS dyspergatora "Ca" oraz przeciwzużyciowy "Zn/P".

-> Jest jeszcze tańsza seria Amsoil OE - hydrocracki, prawdopodobnie porównywalne z produktami wielu popularnych firm: Total, Lotos, Castrol itp.

Znów Rosjanie przebadali większość i możesz podejrzeć analizy konkretnych produktów: klik
 
Back
Top