• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lepkość vs temperatura oleju po rozgrzaniu

Kaczorek79

Użytkownik
Lokalizacja
GA
Samochód
VW Golf mk7 1.4 tsi Alfa Mito 1.4 16V
Dobrze Panowie, temat lepkości vs temperatura otoczenia jest i mamy dużo wyczerpujących odpowiedzi, a może by tak zacząć wątek lepkość vs temperatura oleju po rozgrzaniu. Są silniki, które trzymają względnie niską temperaturę 100-105 i wtedy mamy dobry podgląd lepkości z analiz przy 100*, ale są silniki seryjne, szczególnie mocno nie wysilone, które trzymają olej w temp. 120-130* i tu jest wyzwanie dla oliwy.
 
Zależy gdzie? W misce takie temperatury sa osiągane, lecz np. na tlokach do nawet 300°C. Jak powyżej oleje z grupy IV i V są bardzo stabilne w wysokich temperaturach, niższy współczynnik tarcia itd. lecz dodatki mają także znaczenie, jeżeli mowa o ochronie antyzuzyciowej. PAO, osp czy estry są bardziej ochronne na oksydacje, znacznie mniej brudza silnik.
 
Są silniki, które trzymają względnie niską temperaturę 100-105 i wtedy mamy dobry podgląd lepkości z analiz przy 100*

No nie mamy ;) lepkość kinematyczna podawana w analizach nie charakteryzuje wprost zachowania oleju w punktach pracy.
 
Back
Top