• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lexus CT200h 1.8 hybryda szukamy oleju

D2mian

Nowy użytkownik
Samochód
Lexus CT200h 1.8 hybryda
Marka samochodu
Lexus CT200h
Budżet/ile litrów
200zł ale mogę dołożyć jeśli coś będzie warte; 4,2 litra
Styl jazdy
Silnik
2ZR-FXE 1.8L hybryda
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20, ACEA A5/B5 lub A5/B5 i A1/B1 lub olej wielosezonowy API ze specyfikacjà SL „Energy-Conserving”, SM „Energy-Conserving”, SN „Resource-Conserving”, SN PLUS „Resource- Conserving” lub olej wielosezonowy z certyfikatem ILSAC
Jaki olej masz obecnie
OEM 0W20
Cześć,
zbliża mi się przegląd gwarancyjny i czas na wymianę oleju.
Rozważam następujące oleje:
- Shell Helix Hybrid 0W-20
- Shell Helix Ultra SP 0W-20 (nie spełnia normy ILSAC???)
- MILLERS EE Performance 0w20
- MOBIL 1 ESP X2 0W20 (boję się o podróbki i nie mam pewnego źródła zakupu, może coś doradzicie)
- AMSOIL 0W20 OE Synthetic Motor Oil 0W20 (mam wrażenie że ten olej wychodzi z dystrybucji bo generalnie zdecydowanie bardziej dostępny jest ten AMSOIL 0W20 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil jednak nie wiem czy warto aż tyle dopłacać???)

Oczywiście liczę na wasze propozycje i porady :)
 
@D2mian, podałeś same bdb oleje i nie ma czego więcej doradzać.
Kieruj się własnymi preferencjami i wybierz z podanych przez Ciebie - dowolny.

Gdybym ja byl na Twoim miejscu, zdecydowałbym się na Shella API SP z normą Dexos1 gen2 (on z "automatu ma" ILSAC), jako pierwszy wybór.
Drugi wybór, Mobil 1, ale nie X2, tylko Advanced Fuel Economy - również z oplowską normą D1g2.
Trzeci - Amsoil Signature Series.

Parę słów wyjaśnienia.
Mobil 1 ma najprawdopodobniej najlepsze oleje, ale ten producent traktuje Europę trochę po macoszemu.
W ofercie naprawdę bardzo dużo świetnych smarowideł, których w EU/PL kupić nie można.

Seria Signature od Amsoil, to oleje spełniające (wybiórczo) nad wyraz dużo różnych norm, ale nie osiadające żadnej aprobaty (poza API i ILSAC). Oleje świetne, bardzo drogie. To autorskie formulacje producenta i chyba tylko one warte są zakupu (innym się nie przyglądałem).
 
@SACZI , Shell Helix Ultra SP 0W-20 też mnie kusi ale nie ma na nim wyraźnie opisu że spełnia ILSAC (możesz rozwinąć dlaczego jak ma DEXOS1 gen 2 to ma ILSAC? i jak to udowodnić w ASO w razie czego?) - a myślisz że dużo różni się ten pierwszy od SHell Helix Hybrid 0w20? On ma przynajmniej wyszczególnione zarówno API SP oraz ILSAC
 
Shell pod względem chemicznym robi oleje świetne.
Nie zastanawiałbym się w ogóle czy brać wersję "ogólną", czy Hybrid - obydwie są bdb.
Jak masz samochód na gwarancji, to bierz olej, gdzie piszą to, co chce widzieć producent/ASO.
Jest jeszcze opcja oleju TGMO - to też nie jest złe rozwiązanie!
Chyba, że $$$ się mocno nie zgadza ...

Czym się różni wersja Hybrid od "zwykłej"?
Nie wiem, nie analizowaliśmy 0w20 od Shell.
Natomiast oleje TGMO wyróżniają się kosmicznie wysokim indeksem lepkości (powyżej 200).
Znaczy to tyle, że olej stosunkowo niewiele zmienia lepkość wraz ze wzrostem temperatury lub inaczej, KV40 jest znacznie niższa niż w typowym oleju 0w20.
Uzasadnienie jest takie, że hybryda pracuje w trybie przerywanym, więc niska lepkość "na zimnym oleju" jak najbardziej jest wskazana.
I pewnie tym się różnią takie oleje.
 
Za TGMO 0W20 serwis krzyczy 84zł/litr czyli 352,8zł co jest absurdalną ceną...
Dobra to w takim razie na polu bitwy pozostał Shell Helix Hybrid 0W-20 ; API SP, ILSAC GF-6A

Dzięki za pomoc :)
 
Za TGMO 0W20 serwis krzyczy 84zł/litr czyli 352,8zł co jest absurdalną ceną...
No jasne, ale jak przywieziesz swój olej, to koszt wymiany szybuje w kosmos i sumarycznie wychodzi na to samo.
Przynajmniej w moim przypadku tak było.
 
Jak chcesz taniej TGMO to kup Eneosa Ultra 0W-20, ma normę ILSAC GF-5. Będzie mniej więcej to samo co w TGMO bo Eneos jest jednym z dwóch producentów olejów OEM w Japonii (razem z Idemitsu), a 200 taniej jak ceny znowu nie poszły w górę.

Poza tym tak jak pisze @SACZI - dowolny olej z Twojej listy da radę i też bym myślał nad Shellem. Tanio i dobrze jest najlepiej :)
 
Back
Top