- Marka samochodu
- Lexus ct200h, Subaru Justy 2
- Budżet/ile litrów
- Lexus - bez budżetu, Subaru jak najtaniej
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- 2zr fxe oraz ef13
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie wiem
- Pobór oleju na 1000 km
- brak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0w20, 5w30
- Jaki olej masz obecnie
- 5w30
Cześć, jestem nowy i czas wziąć sprawy w swoje ręce. To po kolei najpierw ct200h:
1.
2014 rok, 120 tys ( 119,5 ) na blacie. Motor 2ZR FXE, 136 kucy, wiadomo hybryda. Serwisowany był w ASO w Katowicach, lany był 5w30, pewnie Toyoty ( nie wiem czy to dobry olej ). W moim posiadaniu od 98 tys. Przy 105 zrobiłem serwis w Toyocie w Tarnowie, wlane było to samo co w Katowicach, nie chciałem wtedy zmieniać na 0w20, Panowie też mówili - lej to co było lane. Problemów z autem nie mam, dolewać oleju przez 15 tysięcy też nie musiałem. Wymiana oleju nie jest chyba skomplikowana, i tak pomyślałem, że mogę zrobić to sam. Pytanie - co wlać? Zostać przy 5w30? Przejść na 0w20? W obydwu przypadkach co zalać? Natrafiłem na skrót " TGMO ", to chyba od Toyota Genuine Motor Oil. Jeśli taki lać, to gdzie go kupić, żeby był to łoryginał - nigdy na allegro oleju nie kupowałem. Jak wymiana oleju to i filtr powietrza, kabinówka, paliwa - jakich producentów kupować albo czy gdzieś da się kupić oryginały? Robić przy wymianie płukankę, a jeśli tak to jaką? Bawić się w jakieś ceramizery?
2. Subaru Justy 2 2000 rok, licznik chyba drugi raz się kręci, to by miał 160 000 tys km ( 99 999 to maks, co pokaże ). To taka zabawka na zaśnieżone drogi, silnik ef13 68 kucy z podtlenkiem LPG 2 gen. Coś się ostatnio rozszczelnił, leci z miski chyba. Muszę lepiej sprawdzić. Ale jeśli to nie miska, to czym i jak go uszczelnić? Pytam tu o motodoktory, ceramizery i inne tego typu. Co warto do niego wlać, przetestować? Jeśli idzie o olej - no to jeździ teraz na mieszance pod tytułem - zlewki wszystkiego co było pod ręką, mam go pół roku. Jak go przywiozłem to bagnet był suchy, więc wlałem co było pod ręką (Lotos 10w40, Castrola jakeigoś miałem, pare lat stały w garażu). Ogólnie sympatyczne auto, nie chce go zajeździć bo całkiem mi się spodobał. Na wiosne zrobiłbym mu serwis olejowy. Co do niego lać po taniości? Widziałem oleje Orlenu po 80 zł za 5L 5w40 Platinum Classic. Nada się?
Dzięki za dobrnięcie do końca.
1.
2014 rok, 120 tys ( 119,5 ) na blacie. Motor 2ZR FXE, 136 kucy, wiadomo hybryda. Serwisowany był w ASO w Katowicach, lany był 5w30, pewnie Toyoty ( nie wiem czy to dobry olej ). W moim posiadaniu od 98 tys. Przy 105 zrobiłem serwis w Toyocie w Tarnowie, wlane było to samo co w Katowicach, nie chciałem wtedy zmieniać na 0w20, Panowie też mówili - lej to co było lane. Problemów z autem nie mam, dolewać oleju przez 15 tysięcy też nie musiałem. Wymiana oleju nie jest chyba skomplikowana, i tak pomyślałem, że mogę zrobić to sam. Pytanie - co wlać? Zostać przy 5w30? Przejść na 0w20? W obydwu przypadkach co zalać? Natrafiłem na skrót " TGMO ", to chyba od Toyota Genuine Motor Oil. Jeśli taki lać, to gdzie go kupić, żeby był to łoryginał - nigdy na allegro oleju nie kupowałem. Jak wymiana oleju to i filtr powietrza, kabinówka, paliwa - jakich producentów kupować albo czy gdzieś da się kupić oryginały? Robić przy wymianie płukankę, a jeśli tak to jaką? Bawić się w jakieś ceramizery?
2. Subaru Justy 2 2000 rok, licznik chyba drugi raz się kręci, to by miał 160 000 tys km ( 99 999 to maks, co pokaże ). To taka zabawka na zaśnieżone drogi, silnik ef13 68 kucy z podtlenkiem LPG 2 gen. Coś się ostatnio rozszczelnił, leci z miski chyba. Muszę lepiej sprawdzić. Ale jeśli to nie miska, to czym i jak go uszczelnić? Pytam tu o motodoktory, ceramizery i inne tego typu. Co warto do niego wlać, przetestować? Jeśli idzie o olej - no to jeździ teraz na mieszance pod tytułem - zlewki wszystkiego co było pod ręką, mam go pół roku. Jak go przywiozłem to bagnet był suchy, więc wlałem co było pod ręką (Lotos 10w40, Castrola jakeigoś miałem, pare lat stały w garażu). Ogólnie sympatyczne auto, nie chce go zajeździć bo całkiem mi się spodobał. Na wiosne zrobiłbym mu serwis olejowy. Co do niego lać po taniości? Widziałem oleje Orlenu po 80 zł za 5L 5w40 Platinum Classic. Nada się?
Dzięki za dobrnięcie do końca.