• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

LEXUS Gs 430 4.3 V8

krzychuR32

Nowy użytkownik
Samochód
Vw Golf MK4, Lexus GS 430
Marka samochodu
LEXUS
Budżet/ile litrów
150 zł/5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
4.3 V8
Data produkcji
2002
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.5L
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Liqui Moly TOP TEC 4200 5W30
Witam, chciałbym się poradzić w temacie doboru oleju.
Posiadam od niedawna Lexusa GS 430 V8 2002 3UZFE. Tydzień temu założyłem LPG.
Silnik pobiera olej w ilości ok 0.5L na 1000km. Pracuje bardzo ładnie i ma moc, przy odpalaniu na zimno puści delikatny niebieski dym przez ok 3s. Nie wiem z czym związany jest pobór. Możecie polecić jakiś dobry, nie najdroższy olej? Zostać przy lepkości 5w30 czy zmienić na 5w40?
 
Pewnie uszczelniacze jak gwałtownie przyłożysz obciążenie i widać dymek niebieski.

Olej to tańszy 5w30 A3/B4 , A5/B5, C2, C3, API SM, SN tego typu - nie ma sensu ruszać lepkości nic to nie da. Generalnie Qualitium (80-90zł/5L), Jasol, Magma x-100 (70-80zł/4L), Orlen A3/B4 (85zł/4L)
 
Dzięki za odpowiedzi. Jak jest rozgrzany to wydaje mi się że dymu nie widać. Po odpaleniu na zimno też nie ma tego dużo, czasami wcale.
Jest sens robić płukankę tego silnika?
 
Jest sens robić płukankę tego silnika?
Sens to zrobić pomiary szczelności sprężonym powietrzem lub łatwiej samą kompresję a na pewno wymienić uszczelniacze. Żadna płukanka nie pomoże na uszczelniacze. A puszczające olej uszczelniacze potrafią nieźle dobić silnik.
 
Zawsze jest sens. Gorzej nie bedzie. Ile tam wchodzi oleju do silnika ?
Oleju wchodzi ok 5.3 L.
Auto w 2015r miało wlewany olej 5w50, więc podejrzewam że już problem występował i ktoś tak próbował temu zapobiec.
Generalnie te 0.5L jest do zaakceptowania, więc zastanawiam czy coś ruszać, czy prostu dolewać i jeździć.
 
Last edited:
Kup sobie endoskop najlepiej chociaż nawet taki tani z ali i zobacz jak wyglądają denka oraz ewentualnie inne części jak ci się uda ostrożnie zobaczyć.
 
Generalnie te 0.5L jest do zaakceptowania, więc zastanawiam czy coś ruszać,
Generalnie to jest chlanie oleju już. Jeszcze jak puszcza bąka na zimnym to jest źle. Nagar sklei pierścienie, kompresja poleci w dół i się zrobi 1.5 litra. Mój znajomy tak ubił Mercedesa W124. Bagatelizował sprawę uszczelniaczy, jeździł, dolewał aż pewnego dnia auto rano jak zaczęlo kopcić to już nie przestało. Ze wzorowych 4 x 12.8 bara zrobiło się 12, 11.7, 8.7, 10.2. Taki był koniec M102.985... Po wymianie uszczelniaczy i płukaniu przez 2 tygodnie cylindrów naftą, antykoksem, płukankami kompresja się podniosła, ale to już nie było to... Stanu przedzawałowego nie należy bagatelizować.
 
Jasne, wszystko rozumiem. Policzyłem to dziś dokładnie, trochę przesadziłem, zrobiłem ok 2300 km, dolałem ok 800 ml. Zdaję sobie sprawę, że to jest i tak dużo. Dziś przy odpalaniu zimnego nie było dymu, nie jest tak za każdym razem.
 
Do baku coś z PEA przed wymianą oleju Techron, czy Olisyn Doctor dodatkowo płukanka np. AR2820 na 30 min, można się pokusić by wlać coś na tłoki np. PROTEC CARBON X bo może pierścienie zapieczone, jak nie chcesz wymieniać uszczelniaczy to możesz spróbować wlać do oleju są środki zmiękczające i przywracające elastyczność gumy, olej to jakiś tańszy C2 bym lał Orlen, Lotos, Gulf.
 
Do baku coś z PEA przed wymianą oleju Techron, czy Olisyn Doctor dodatkowo płukanka np. AR2820 na 30 min, można się pokusić by wlać coś na tłoki np. PROTEC CARBON X bo może pierścienie zapieczone, jak nie chcesz wymieniać uszczelniaczy to możesz spróbować wlać do oleju są środki zmiękczające i przywracające elastyczność gumy, olej to jakiś tańszy C2 bym lał Orlen, Lotos, Gulf.
Myślę że coś w tym kierunku będę działał, dzięki.
Zakladam ze wyciekow nie ma ?
Nie zauważyłem, raczej nie ma.
 
Back
Top