feecle
Zbanowany
- Samochód
- Lexus GS430
Lexus GS430 z silnikiem 4.3 V8 (3UZ-FE) na wtrysku pośrednim. Przebieg 290.000km. Zawory bez hydrauliki (płytki), zmienne fazy rozrządu VVTi, brak EGR. Kute korbowody i wał. Silnik z racji bardzo dużego momentu i niezbyt ciężkiej stopy kierowcy rzadko przekracza 3000RPM. Użytkowany raczej głównie w mieście na dość krótkich odcinkach, ale raz w miesiącu jest dłuższa trasa. Instrukcja zaleca lepkość 5W30 i obecnie zalany jest Gulf Ultrasynth GMX 5W30 + Ceratec.
Samochód robi codziennie krótkie odcinki dom-szkoła, więc aby ułatwić rozruch i początkowe kilometry rozważam poniższe oleje, które mają lepsze parametry od obecnego z naciskiem na niższą lepkość. Minimalne HTHS jakie dopuszczam przy moim dość emeryckim stylu jazdy to 2.9.
Millers XF 0W30 LL
Viscosity @ 100 °C: 10,19
Viscosity @ 40 °C: 52,93
Viscosity index: 185
Pouring point: -50 °C
Eneos Sustina SN/RC 5W30
Viscosity @ 100 °C: 10,32
Viscosity @ 40 °C: 51,76
Viscosity index: 193
Pouring point: -50 °C
Na chwilę obecną moim faworytem jest Millers ze względu na dostępność oraz niższą o 60zł cenę za bańkę 5l. Proszę o opinie.
Samochód robi codziennie krótkie odcinki dom-szkoła, więc aby ułatwić rozruch i początkowe kilometry rozważam poniższe oleje, które mają lepsze parametry od obecnego z naciskiem na niższą lepkość. Minimalne HTHS jakie dopuszczam przy moim dość emeryckim stylu jazdy to 2.9.
Millers XF 0W30 LL
Viscosity @ 100 °C: 10,19
Viscosity @ 40 °C: 52,93
Viscosity index: 185
Pouring point: -50 °C
Eneos Sustina SN/RC 5W30
Viscosity @ 100 °C: 10,32
Viscosity @ 40 °C: 51,76
Viscosity index: 193
Pouring point: -50 °C
Na chwilę obecną moim faworytem jest Millers ze względu na dostępność oraz niższą o 60zł cenę za bańkę 5l. Proszę o opinie.