• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lexus/Toyota zamiennik Atf t-iv fliud

Preket

Nowy użytkownik
Samochód
Lexus rx300
Witam, mam takie pytanko czy ktos zna dobry zamiennik? Czy tylko oryginal? Kupilem ostatnio Lexa z przelotem 460tys km. Nie wiem co bylo lane wczesniej, skrzynia chodzi bardzo dobrze.
Wczesniej mialem innego lexa z przebiegiem o polowe mniejszym i tam zalalem 5l oryginalnego oleju.
Teraz zaaranawiam sie czy nie kupic Revanolu 10l i zmienic dynamicznie?
Jest tez Gulf Multi atf ktory ma norme Toyoty, w sumie chyba nawet Valvoline Maxlife Atf sie nadaje?
 
Ja mam w Toyocie (układ wspomagania) Eurola ATF 1100. Nie zauważyłem żadnych wad w stosunku do OEM-a. Olej jest rekomendowany do T-IV m.in. Cena była atrakcyjna nawet w stosunku do Ravenola (ja zamawiałem 3l.tego oleju a sklep mi przysłał 5. 2 l były gratis,😉 )
 
Nie do końca dynamiczna lepsza.
Na forum Volvo jeden gość fajnie tłumaczy.
Przy dynamicznej olej pracuje krótki czas i w dodatku sterownik nie jest cały czyszczony bo na postoju da się wrzucić maks 3 bieg.
Lepiej wykonać ileś statycznych pod rząd z przejechaniem np. 500 km pomiędzy każdą wymianą.
I statyczną można ogarnąć w domu samodzielnie bez jakiś specjalnych maszyn.
 
Powiem tak,też tak kiedyś myślałem.
Przy 130kkm zrobilem wymianę dynamiczna ,a przy 190kkm postanowilem zmienić olej kilka razy statycznie.
Po pierwszej zmieniane nic się nie działo olej był ciemny,5kkm później drugi raz olej znowu ciemny, I się zaczął bardzo dziwny I nie porządany objaw.
Po nocy przy wbijaniu 4biegu efekt jakby zawor nie trzymał cisnienia, jakbyś wcisnal sprzęgło, trzymał gaz i puścił sprzęgło, szarpniecie nie przyjemne.
Działo się tak raz,potem spokój.
Po 1kkm zmieniłem znowu olej ,nic to nie wnosiło.
Już liczyłem się z wymianą mechatroniki.
Postanowiłem zmienić olej dynamicznie,gdzie wiadomo najpierw dodają detergent do skrzyni,potem wymiana ,po 12l było jako tako,ale zarządziłem, żeby poszły jeszcze dwa litry dla pewności, plus dodatek ,no i nastał spokój.
Dlatego o ile w skrzynkach z tradycyjnym filtrem ,nie jestem fanem zmian dynamicznych, tak w skrzyniach jak Aisin wymiana oleju wg. Mnie tylko dynamiczna.
 
No tak w nowszych volvo jest filtr zabudowany - fakt.
Na szczęście u mnie jest Aisin AW30-40 czy tam AW30-43 (nigdy nie pamiętam która jest z shiftlockiem a która bez)
Tam po zrzuceniu miski można wyjąć filtr bez problemu i zmienić lub umyć.
Niestety konwerter nie ma spustu więc zlatują tylko około 3-4 litry oleju.
(w zależności czy tylko upuszczasz korkiem czy zdejmujesz miskę)
Dlatego tam najlepiej zrobić kilka statycznych a po pierwszej i po ostatniej zdjąć miskę i umyć filtr.
 
Back
Top