• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Liqui Moly Molygen 5W-30 C2/C3

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analizę ufundował @jerseyAdmin , dziękujemy ;)

liqui-moly-molygen-5w-30.jpg

liqui-moly-ccs.jpg


Liqui Moly Molygen 5W-30 C2/C3

Lepkość:
SAE 5W-30
Aprobaty: -
Zalecenia: ACEA C2/C3, API SN, BMW Longlife-04 (bis MJ 2018), Fiat 9.55535-S3, Hyundai, Kia, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Opel GM-LL-A-025, Opel GM-LL-B-025

Uwagi: olej oficjalnie nie spełnia żadnych norm, standardów, nie ma też żadnych aprobat. Wyjątkiem mogą być normy ACEA gdzie wystarcza deklaracja z odpowiedniego laboratorium, ale pozostałe są tylko i wyłącznie zaleceniami Liqui Moly. Używanie w trakcie okresu gwarancji na ryzyko użytkownika, może skutkować utratą gwarancji.

  1. Olej spełnia kryteria SAE 5W-30, lepkość w 100 stopniach Celsiusza jest w pobliżu górnej granicy dla SAE 30.
  2. CCS około 1000 mPas poniżej granicy dla oleju 5W. Olej spełnia wymagania dla swojej klasy lepkości z zapasem i zapewnia pod tym względem dobre warunki pracy silnika w pełnym zakresie temperatur.
  3. Indeks lepkości VI wynoszący 167 jest typowy dla olejów z klas C2/C3 które są wyznacznikiem jakości dla tego oleju.
  4. Pakiet dodatków jest typowy dla oleju z normą C2 i C3. Zapewnia dobrą ochronę nie obciążając układów oczyszczania spalin i zapewniając obniżony poziom zużycia paliwa. Niestety, analiza nie pokazuje poziomu wolframu, na którym oparte są wg producenta główne składniki zabezpieczające. Nie jesteśmy więc w stanie zweryfikować ani ich obecności, ani poziomu.
  5. TBN 6,7 - co jest stosunkowo niską wartością, zwłaszcza biorąc pod uwagę TAN wynoszący prawie 2. Jednak nie możemy nic powiedzieć o tym jak dodatki w oleju utrzymują poziom TBN. Biorąc pod uwagę "wyjątkowy" charakter oleju z pewną ostrożnością można założyć, że TBN w typowych zastosowaniach będzie utrzymywał odpowiedni poziom TBN przez cały okres użytkowania (15-20 tysięcy km).
  6. Zgodnie z niemiecką kartą produktu, olej oparty jest o bazy HC. Źródło nie jest znane, wiadomo, że LM korzysta z baz Petronasa, Neste i SIP.

Podsumowanie: Olej jest na tyle nietypowy pod względem receptury że trudno opowiedzieć o nim coś więcej. Na pewno pakiet dodatków podstawowych jest standardowy dla norm C2/C3. Jednak brak aprobat od producenta takiego jak LM w mojej opinii potwierdza nietypowe dodatki stosowane poza podstawowymi - prawdopodobnie deklarowany przez LM wolfram. Olej do zastosowań raczej pozagwarancyjnych, ze względu na brak oficjalnych pieczątek zatwierdzających normy.

Po 24 godzinach w zamrażalniku:
_20210205_124931.JPG _20210205_125007.JPG
 
Last edited:
Bardzo ciekawy olej.
Pakiet dodatków ... najprawdopodobniej ten sam co w Orlenach XD.
Baza VHVI,
Cena: 200+ za 5L.
Nie wiem co myśleć ...
 
No jak to co przecież wybrałbys "lepszą" marke ;) to i olej też pewnie cud, miód i orzeszki ;)
 
Wg mnie olej totalnie bez szału, nie jestem.zbyt na czasie z tymi eko olejami, ale nie idzie to w dobrą stronę 🙈 Tbn 6, a ja się bałem przy oleju od Extreme Lubricants z Tbn w okolicach 9.. tak, wiem - dodatki mogą powodować wolniejsze degradowanie, ale sam fakt.. do tego dorzućmy cenę. W mojej opinii nic ciekawego.
 
Pakiet dodatków ... najprawdopodobniej ten sam co w Orlenach XD
+ dodatek Molygen. Substancja czynna tego dodatku jest oparta o związki wolframu

W analizach ravenoli z polaris wolfram oznaczony jest jako nikiel. Tutaj nikiel 0 ppm :rolleyes:

U Rosjan też jest świeża analiza tego oleju i :
Opera Zrzut ekranu_2020-09-15_191930_www.oil-club.ru.png

Za to w LM molygen 5W30 API SN ILSAC-GF5 jest 117ppm wolframu. Dziwne rzeczy
 
Last edited:
Wg mnie olej totalnie bez szału, nie jestem.zbyt na czasie z tymi eko olejami, ale nie idzie to w dobrą stronę 🙈 Tbn 6, a ja się bałem przy oleju od Extreme Lubricants z Tbn w okolicach 9.. tak, wiem - dodatki mogą powodować wolniejsze degradowanie, ale sam fakt.. do tego dorzućmy cenę. W mojej opinii nic ciekawego.

Wysokość TBN przy nowoczesnych olejach nie ma aż takiego znaczenia. To nie stare oleje gdzie TBN leciał na pysk przy użytkowaniu. Teraz niski TBN i wysoka zdolność utrzymania jego poziomu zastąpiły wywalone w kosmos poziomy TBN w starych olejach. Wszystko idzie naprzód, przykładanie miary olejów z epoki A3/B4 do nowoczesnych olejów niskopopiołowych jest... dziwne.
Post automatically merged:

+ dodatek Molygen. Substancja czynna tego dodatku jest oparta o związki wolframu

W analizach ravenoli z polaris wolfram oznaczony jest jako nikiel. Tutaj nikiel 0 ppm :rolleyes:

U Rosjan też jest świeża analiza tego oleju i :
View attachment 3796
Za to w LM molygen 5W30 API SN ILSAC-GF5 jest 117ppm wolframu. Dziwne rzeczy

Ciężko powiedzieć, jest czy nie. Analiza nie przewiduje oznaczenia tego pierwiastka więc można gdybać. Zwłaszcza że nie wiemy czy coś się nie zmieniło w kalibracji sprzętu w labie Polaris.
 
Czy po zastosowaniu tego oleju odczuwa się jakoś poprawę w pracy silnika? Czy temp oleju pod obciążeniem są niższe?
 
Nie wiem jak w przypadku 5W30, ale mam odczucia z 5W50 i 5W40. 5W50 Molygen w Golfie mk2 1,8 spisuje się znakomicie. Jak zrobię przygazówkę to obroty wolniej spadają, silnik ciszej pracuje. Wcześniej na innych olejach nie było tego. 5W40 Molygen zalałem do generatora prądotwórczego (wcześniej był Agip 0W40) - tutaj nawet moja kobieta zauważyła, że silnik jakoś inaczej chodzi, znacznie ciszej, po prostu gładko. Co do temperatury się nie wypowiem.
 
Last edited by a moderator:
Z tego co się próbuje zorientować to ten olej uzyskał normę API SP ale stracił rekomendacje BMW LL-04. Czy w takim wypadku nadal można go lać do BMW? Co się musiało zmienić w składzie żeby utracić rekomendację norm BMW?

LIQUI MOLY Molygen 5w30 5L 9952 - uniwersalny olej silnikowy​

A w niektórych sklepach jest jeszcze z API SN i BMW LL-04...
 
@Yankee nie wklejamy linków do ofert handlowych.

Po za tym ten API SP co wkleiłeś to nie jest ten sam olej. C2/C3 ma dopisek DPF i nadal jest API SN nawet na niemieckiej stronie LM
 
Last edited:
Back
Top