Alex
Użytkownik
- Samochód
- Alfa 147 2.0 T.S. / Fiat 500 1.4 16V / Volvo C30 1.8 16V
Selenia 20K nie jest zła, jest po prostu droższa sporo od porównywalnych jej, starych formulacji typu API SL, MB 229.1 itd.
Jeśli masz na myśli Xado Luxury Drive 10W40, to jest to ich olej z rewitalizantem. Jeśli jest tam faktycznie baza syntetyczna, to jest to HC.
Jedyne oleje 10W40 z bazą PAO, to oleje do motorsportu, wspomniany przez @tomek evo Penrite Tenths Racing, Millers CFS i jest jeszcze Motul 300V Chrono. Wszystkie te oleje są drogie w zakupie (powyżej 250zł za bańkę), kiepsko dostępne i drogie w użytkowaniu, bo jako oleje racingowe mają niskie zapasy TBN, bo z założenia mają służyć do czego innego, niż długie interwały aut osobowych. Nie widzę sensu stosowania ich w autach do jazdy na codzień.
O tym oleju Xado którego kartę danych tu wrzuciłeś sporo mówi wysoka lepkość w 40C, widać że jest to olej zaprojektowany pod wyeksploatowane już jednostki, z większym luzem, stąd jest bardziej lepki niż norma w klasie. Ma też stosunkowo wysoki jak na 10W40 indeks lepkości.
Jeśli masz na myśli Xado Luxury Drive 10W40, to jest to ich olej z rewitalizantem. Jeśli jest tam faktycznie baza syntetyczna, to jest to HC.
Jedyne oleje 10W40 z bazą PAO, to oleje do motorsportu, wspomniany przez @tomek evo Penrite Tenths Racing, Millers CFS i jest jeszcze Motul 300V Chrono. Wszystkie te oleje są drogie w zakupie (powyżej 250zł za bańkę), kiepsko dostępne i drogie w użytkowaniu, bo jako oleje racingowe mają niskie zapasy TBN, bo z założenia mają służyć do czego innego, niż długie interwały aut osobowych. Nie widzę sensu stosowania ich w autach do jazdy na codzień.
O tym oleju Xado którego kartę danych tu wrzuciłeś sporo mówi wysoka lepkość w 40C, widać że jest to olej zaprojektowany pod wyeksploatowane już jednostki, z większym luzem, stąd jest bardziej lepki niż norma w klasie. Ma też stosunkowo wysoki jak na 10W40 indeks lepkości.