• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos 5W40 synthetic plus a 1.2tsi 105km EA211

  • Thread starter Deleted member 14518
  • Start date
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
D

Deleted member 14518

Gość
Hej,
Jak w tytule, miałem już wymieniać olej, zostało mi go jakieś 12 litrów od 1.6mpi ale.. zacząłem czytać i sam nie wiem
Pacjent octavia 3 1.2tsi 105km 2014 rocznik przebieg 155 tys ori
Podobno co 15 tys można normę VW502/505 i taka oto mój olej ma, z tym ze jest 5w40 i gdzieniegdzie są słuchy ze to za gęsto…
Silnik bierze jakieś 0.5l oleju na 1000km swoją droga.
Nie wiem tez czy stosować płukankę, czy to może zaszkodzić czy pomoc na to spalanie?
Pozdrawiam
 
Dobrze wypłukać i lać tego Lotosa. Może jeszcze uratuje mu te pierścienie płukanką.
 
Dobrze wypłukać i lać tego Lotosa. Może jeszcze uratuje mu te pierścienie płukanką.
No właśnie tez tak myśle, ale dzwoniłem po paru warsztatach które regenerują te silniki i mówią ze w40 jest zdecydowanie za gesty oraz ze płukanka mi może rozwalić silnik i będzie pił 1.5l..
jestem w kropce
Mam lotosa 5w40 i płukankę k2 jeszcze z zapasów po Leonie i na papierze nie ma przeciwwskazań żeby to użyć, nawet powiem więcej teraz jest zalany raczej castrol 5w30 wiec w30>w40 powinno zmniejszyć pobór oleju?
Jak ma się płukanka do paska rozrządu który jest przecież mokry w oleju?

I zonk, k2 nie potwierdza, ze można, pasek jest wykonany z różnych tworzyw i o ile gwarantują ze uszczelki gumowe nie rozpuści tak pasek nie wiedza i nie dowiedzą się bo to producent musi wyrazić podobniez w książce od auta czy dopuszcza stosowanie płukanek..
 
Last edited by a moderator:
Płukanke zostaw sobie a Lotosika możesz zalać a potem zdecydujesz czy przynim zostajesz czy wracasz do 5w30.
 
Co prawda dotyczy to silnika 1.2 Puretech, ale tam też pasek rozrządu pracuje w oleju:


Więc płukanki postojowe pokroju AR2820 czy Oilsyn ReleaseTech Power Flush nie powinny zaszkodzić w żaden sposób. Nawet w przypadku tej drugiej jest wyraźnie zaznaczona rewitalizacja uszczelnień... To estrowe płukanki oparte o bazy syntetyczne no i nie mają w sobie rozpuszczalników, a detergenty. Na obu można pojeździć dla poprawy efektywności płukania. Ta druga jest mocniejsza i 30 można po jej zalaniu jeździć nawet max do godziny nie przekraczając 3000 RPM, choć pewnie 30+ minut czy 45 minut będzie wystarczające.

Zawsze potem do obecnego oleju możesz zalać AR9100, który ma właściwości czyszczące [no myjące] (i nieco zmniejsza lepkość oleju).

Płucz co wymianę oleju.
 
Dziękuje za informacje wypłucze, a w sumie to tutaj widzę ze napisałeś odnośnie innej płukanki
Co prawda dotyczy to silnika 1.2 Puretech, ale tam też pasek rozrządu pracuje w oleju:


Więc płukanki postojowe pokroju AR2820 czy Oilsyn ReleaseTech Power Flush nie powinny zaszkodzić w żaden sposób. Nawet w przypadku tej drugiej jest wyraźnie zaznaczona rewitalizacja uszczelnień... To estrowe płukanki oparte o bazy syntetyczne no i nie mają w sobie rozpuszczalników, a detergenty. Na obu można pojeździć dla poprawy efektywności płukania. Ta druga jest mocniejsza i 30 można po jej zalaniu jeździć nawet max do godziny nie przekraczając 3000 RPM, choć pewnie 30+ minut czy 45 minut będzie wystarczające.

Zawsze potem do obecnego oleju możesz zalać AR9100, który ma właściwości czyszczące [no myjące] (i nieco zmniejsza lepkość oleju).

Płucz co wymianę oleju.
ale w takim razie czy mogę wlać k2 i pojechać do warsztatu? 10km/20 min
Ale w TSI pasek nie jest w oleju, skąd ta informacja? Śmiało możesz płukać, w najgorszym wypadku nie będzie po prostu żadnego efektu. Na pewno nie rozwali silnika i nie zwiększy poboru
Podobno jest, stad interwał 210
 
Nie wiem, co tam VAG wymyślił, żeby zalecać taki interwał (choć rozsądnie jest go skrócić), ale na pewno nie zastosował tam paska w oleju
 
Last edited:
Płukankę K2 należy użyć bezpośrednio przed wymianą oleju. Po wlaniu trzeba uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 10 - 15 minut. Nie można na niej jeździć, bo jest na bazie benzyny cieżkiej.
Bezpieczne do jazdy są płukanki estrowe Archoil/Oilsyn.
 
Last edited:
Jak on bierze 0,5 litra na 1000km to i tak masz cały czas świeży olej.. lej co najtańsze, albo tego Lotosa jeśli masz. A Ci mechanicy od płukanek to szkoda gadać. Ta płukanka K2 to leczenie homeopatyczne, ładniej stary olej zleci.
 
Nie wiem, co tam VAG wymyślił, żeby zalecać taki interwał (choć rozsądnie jest go skrócić), ale na pewno nie zastosował tam paska oleju
Nie widziałem o3 ale rzeczywiście golf VII z tym oznaczeniem nie ma wcale zamroczonego paska, wiec wszystko okej, dzięki
Płukankę K2 należy użyć bezpośrednio przed wymianą oleju. Po wlaniu trzeba uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 10 - 15 minut. Nie można na niej jeździć, bo jest na bazie benzyny cieżkiej.
Bezpieczne do jazdy są płukanki estrowe Archoil/Oilsyn.
okej, to wleje przed wymiana
Jak on bierze 0,5 litra na 1000km to i tak masz cały czas świeży olej.. lej co najtańsze, albo tego Lotosa jeśli masz. A Ci mechanicy od płukanek to szkoda gadać. Ta płukanka K2 to leczenie homeopatyczne, ładniej stary olej zleci.
Dopiero kupiłem to auto, tak mówił sprzedający.. jak będzie to zobaczymy, kopcić nie kopci ale wydech jest cały uwalony a silnik od góry się poci albo ktoś brzydko dolewał

Ale dobra, dziękuje wszystkim za pomoc - moglibyśmy jeszcze poruszyć kwestie tego oleju? Dlaczego wszędzie mówią 5w40 be a 0w40 okej? To nie ma sensu?
 

Attachments

  • 3455232F-B9C6-40A8-B401-8F9045067BD1.jpeg
    3455232F-B9C6-40A8-B401-8F9045067BD1.jpeg
    2,5 MB · Odwiedzin: 147
Dopiero kupiłem to auto, tak mówił sprzedający.. jak będzie to zobaczymy, kopcić nie kopci ale wydech jest cały uwalony a silnik od góry się poci albo ktoś brzydko dolewał
Wiedziałeś że pali tyle oleju i z pełną świadomością go kupiłeś?! Rozumiem, że z myślą o remoncie? Możesz lać i 0W30, ale żadnego sensu to nie ma. Pod maską syf okrutny, mój diesel z tego samego rocznika i 260k przebiegu jest czystszy, a go nie pielęgnuje pod maską, u Ciebie jakby w błocie jakimś był.
Aaa pamiętam Cię, pisałeś o oleju do skrzyni do Astry bodajże, widzę że teraz ma trafić do Octy o_O;)
 
oraz ze płukanka mi może rozwalić silnik i będzie pił 1.5l
:p Zmień warsztaty. To głąby bez podstawowej wiedzy. Nawet w głębokiej komunie się robiło płukanki naftą lub olejem wrzecionowym
Post automatically merged:

Wiedziałeś że pali tyle oleju i z pełną świadomością go kupiłeś?!
No i yebłem. :p
 
Wiedziałeś że pali tyle oleju i z pełną świadomością go kupiłeś?! Rozumiem, że z myślą o remoncie? Możesz lać i 0W30, ale żadnego sensu to nie ma. Pod maską syf okrutny, mój diesel z tego samego rocznika i 260k przebiegu jest czystszy, a go nie pielęgnuje pod maską, u Ciebie jakby w błocie jakimś był.
Aaa pamiętam Cię, pisałeś o oleju do skrzyni do Astry bodajże, widzę że teraz ma trafić do Octy o_O;)
Tak jest, najpierw muszę zweryfikować jak jest a chce to zrobić po wymianie oleju :p
:p Zmień warsztaty. To głąby bez podstawowej wiedzy. Nawet w głębokiej komunie się robiło płukanki naftą lub olejem wrzecionowym
Post automatically merged:


No i yebłem. :p
Możliwe, dlatego wole tu zapytać :)

A odnośnie zakupu.. ciężki temat, znam ludzi którym tyle pali od początku, tez miałem auto które paliło podobnie, zobaczymy jeśli tylko powyżej określonych obrotów zaczyna pic więcej to spoko, jeśli 0.5/1000 przy 2000-3000 obr No to nie dogadamy się.
 
Czyli miałem trupa i kupiłem trupa. Spoko.
 
Czyli miałem trupa z Niemiec przekręconego pewnie z realnych 400 tys i mam auto od 1 właściciela z salonu które może pobierać do 0.5l/1000 :p
 
Last edited by a moderator:
No w 9 lat można skutecznie zajechać motor serwisem LL. Z tą nowością auta też nie przesadzałbym i zaczął od tego lotosa z płukanką LL np. Oilsyn. Sama postojowa raczej bez sensu.

Kupowanie auta z takim poborem to też ciężko skomentować, tym bardziej, że to niby ta wolna od wad 2 generacja.
 
No w 9 lat można skutecznie zajechać motor serwisem LL. Z tą nowością auta też nie przesadzałbym i zaczął od tego lotosa z płukanką LL np. Oilsyn. Sama postojowa raczej bez sensu.

Kupowanie auta z takim poborem to też ciężko skomentować, tym bardziej, że to niby ta wolna od wad 2 generacja.
Auto jednak nie było serwisowane LL, tylko co 15 tys lub rok. Teraz chce przepłukać bo stało dwa prawie lata nieużwane
Spróbuje najpierw to co mam, ewentualnie później dynamiczny

Z tymi 1.2 tsi z tego co czytam nawet po 2 generacji pobiera ten silnik 0.2l w zdrowych egzemplarzach do 2l przy zajechanych. 0.5l to nie jest aż tak tragiczny wynik, zrobiłem trasę 400km i bagnet się nie ruszył w zasadzie
 
155 kkm, skrzynia hałasuje, silnik może żłopać pół litra. No no - pierwszy właściciel dbał, nie ma co...
 
Nie wiadomo czy to skrzynia czy łożysko prawego koła, tego się nawet na dobra sprawę nie da usłyszeć bez wyłączenia wszystkiego w aucie i specyficznego wysłuchiwania wiec bez przesady, skrzynki w tych o3 tez do mocarnych nie należy, mechanizm różnicowy i łożyska szybko padają
 
Last edited by a moderator:
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top