• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos 5W40 synthetic plus a 1.2tsi 105km EA211

  • Thread starter Deleted member 14518
  • Start date
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
1. Pasek nie jest w oleju, tylko suchy, wytrzymuje spokojnie 200 kkm.
2. Płukankę można stosować, ale na tej K2 bym nie jechał, tylko bezpośrednio przed wymianą na 15 minut wlał.
3. Olej 5w40 acea A3 może być.
4. Niektóre silniki ea211 biorą olej, już po 100 kkm, dotyczy to 1.2 tsi i niektórych 1.4 tsi 122 KM. Problem leży w pierścieniach.
5. W skrzyni też należałoby zmienić olej, polecam Fuchs 75w i ogarniętego mechanika, który będzie wiedział, jak spuścić więcej, niż połowę stanu.
 
Amen, właśnie taki olej w skrzynce zmieniam w czwartek razem ze wszystkimi filtrami i płukanka,
Tylko dlaczego 5w40 nie polecają do 1.2tsi? Jakieś cienkie kanały olejowe coś?
 
Last edited by a moderator:
Nic z tych rzeczy. Miałem u siebie zarówno Ravenol VST 5w40, jak i obecnie OEM 0w20. Silnik na obu chodzi tak samo.
 
Dobra, czyli leci płukanka i 5w40. A nóż zmniejszy pobór oleju.
Dzięki
 
Last edited by a moderator:
Przeczytałem ten wątek.... Kupiłeś go znajac te wszystkie "dolegliwości"?
Nic nikomu nie ujmując, ale taki egzemplarz w Europie Zachodniej byłby zezłomowany.... 😮‍💨
 
No można zalać K2, a później dodać Oilsyn Power Cleaner LL do świeżego oleju. Przynajmniej ja bym tak zrobił na twoim miejscu. Jeśli nie pomoże to problem będzie się tylko pogłębiał.
 
Trzeba zweryfikować ten pobór oleju, bo to 0.5l to na razie liczba rzucona przy sprzedaży jak rozumiem. Żeby się nie okazało, że to bardzo optymistyczny wariant. Czego @Uberas oczywiście nie życzę.
 
Spokojnie, auto już kupione nie ma co wróżyć z fusów - wynegocjowałem odpowiedni bufor w budżecie na te naprawy.
 
Ma to sens jak coś zrobisz sam, ale ile kwiatków wyjdzie, tego nie wiesz.
 
Się okaże co to za egzemplarz. Póki co proponuję jakiś tani olej, do obecnego może być ta K2, do świeżego Oilsyn LL tak jak chłopaki wyżej piszą, na cały interwał powiedzmy ok. 8 tys. km zrobić i dokładnie wyliczyć pobór, wtedy będzie wiadomo co i jak robić dalej.
 
Ale po co ma kupować olej od K2 jak ma 3 bańki Lotosa😉.
Post automatically merged:

Proponuję teraz szybką płukanke do obecnego oleju a długo dystansową do wlanego przy wymianie Lotosa I obserwować.
 
Olej zmieniony, płukanka przetrzymana do 30 minut ta k2 zleciała smoła ale to było do przewidzenia.
Od razu po wlaniu nowego nowy jest jak smoła na bagnecie.. także trzeba będzie chyba zalać ten AR9100 - ile na tym się jeździ?
 
Po co AR9100? Jaki sens do takiej brei zalewać? K2 to płukanka tylko z nazwy. To po prostu nafta, która ma ułatwić spływanie starego oleju.
 
AR9100 to przede wszystkim modyfikator tarcia. Lepiej użyj Oilsyn Power Cleaner LL.
 
Sorki, złe zrozumiałem - oczywiście chodzi mi o te płukankę na której trzeba chwile pojeździć, jezusie ta podana wyżej 90 zł, nie ma czegoś tańszego?
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top