• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Aurum 504/507 5W-30

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analiza ufundowana przez wielu anonimowych członków forum. Serdecznie dziękujemy.

aurum1.jpg


aurum.jpg


LOTOS AURUM 5w-30 504/507
rekomendowany przez Lotos Oil do zastosowań pogwarancyjnych w których wymagane są oleje o następujących specyfikacjach: VW 504 00/507 00, MB 229.51/229.31, BMW LL-04, Porsche C30.
SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
SAE 5W-30
API SN
ACEA C3

1. Olej zawiera się w standardzie SAE 5w30, lepkości w 40 i 100C typowe i standardowe.
2. Pakiet dodatków ZDDP typowy dla low saps, a za detergenty odpowiadają związki wapnia z wyższym poziomem. Ciekawostka, to molibden który redukuje tarcie ale może też wspomagać funkcje antyzużyciowe.
3. TBN – 8, dobra wysoka wartość, olej będzie dobrze neutralizował kwaśne elementy spalania.
4. VI – indeks lepkości 168, typowy, olej działa w szerokim zakresie temperatur.
5. Widmo FITR wskazuje nieduży poziom olejów bazowych IV grupy (PAO) do 20%.

Lotos Aurum to typowy przedstawiciel olejów z normą dla VAG i MB. Pakiet dodatków standardowy dla starszej formuły ale ciekawostką jest dodanie molibdenu. Wyższe poziomy detergentów opartych na wapnie to wyższy TBN, a więc lepsze możliwości utrzymania silnika w czystości tak ważne dla wydłużonych interwałów LL. Indeks lepkości typowy podobnie jak mieszanina bazowa olejów. Ciekawy olej z dobrymi właściwościami.
 
Czyli niezły olej za bardzo dobre pieniądze :)(78.90 4l)
 
Chyba co niektórzy się zawiedli :D
Liczyli na najnowszy pakiet z borem 😏
 
Lepkosci w 40 i 100 stopniach wskazuja na gruby olej bazowy, ktory nie powinien ulegac degradacji w trakcie uzytkowania. Szczerze mowiac niewiele jest formulacji 504/507 zawierajacych molibden, ciekawe rozwiązanie na plus. TBN 8 to takze sporo jak na low saps. Olej wydaje sie bardzo porządny.
 
Wbrew pozorom te lepkości to standard w tych olejach, do tego dochodzi HTHS, olej ma spełniać min. 3,5. Liczyli, liczyli i się przeliczyli ;)
Cena dobra, ale ciekawe że nie ma go w erwinie, za to starsze formulacje opłacone są nadal.
 
Chyba co niektórzy się zawiedli :D
Liczyli na najnowszy pakiet z borem 😏

zauważ, że np Eurol 0w30 ma najnowszy pakiet z borem a jego TBN jest prawie na takim samym poziomie co tutaj
 
Tak, dokladnie, jestem tego swiadomy. Tutaj mamy dodatek molibdenu za to
 
Last edited by a moderator:
No mamy jeszcze Revline hehe 😆.
Ogólnie śmiało można zaufać Lotosowi, poziom trzymają to trzeba przyznać :)
 
Oj tego Orlena to bym też chciał bardzo przetestować!
 
No mamy jeszcze Revline hehe 😆.
Ogólnie śmiało można zaufać Lotosowi, poziom trzymają to trzeba przyznać :)
Od kilku lat poziom trzymają.:)
 
Gdybym miał 2.0TDI CR, to nie miałbym dylematów, czym smarować silnik.
 
Szane można im dac, oleje swoje cenią drożej od Lotosa ;)
Ciekawe czy poszli po rozum do głowy po tamtej analizie ;)
 
Jestem kolejną osobą korzystającą z Lotosa Aurum 5W30. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, a najbardziej te akustyczne. Zobaczymy jak produkt będzie się sprawował w dłuższej perspektywie, jeżeli się sprawdzi zostaję przy nim. Niedługo trafią jeszczę Aurumy w lepkości 5w40 do innych samochodów w rodzinie, będzie co testować
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top