• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Aurum 504/507 5W-30

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
No wiesz...., wolał bym to gdzieś sprawdzić i potwierdzić niż opierać się na deklaracjach producenta. Wymiana dpf-a, to stosunkowo droga operacja


Zerknij na kartę na początku wątku - tam jest wynik przebadania - niski poziom cynku i fosforu potwierdzają, że skład jest bezpieczny dla DPF
Post automatically merged:

Po co wycinać coś co działa? Zresztą samo wycięcie nic nie da, trzeba zmienić oprogramowanie, co tez nie jest tanie, jeśli robisz to u dobrego i sprawdzonego tunera. Odnośnie czyszczenia, to też kiedyś mi sie wydawało, ze jest to jakieś rozwiązanie. Owszem jest ale niestety na krótko.

Po wymontowaniu filtra w odpowiednim zakładzie przywrócą nominalne ciśnienia i czystość jeśli nie jest pokruszony i nadpalony to za pare stówek masz ponownie czysty i drożny filtr👍
 
Cynk i fosfor to dodatki przeciwzużyciowe, zresztą o nie nie pytałem...
 
Cynk i fosfor to dodatki przeciwzużyciowe, zresztą o nie nie pytałem...
Ale przecież one odpowiadają za popioły po spaleniu😉
 
Lotos to bardzo dobry olej, używam od wielu lat. Natomiast dpf to wynalazek diabła. Montuje się to po to, aby silniki szybciej się degradowały. W moim dieslu przy 140 tys km, poszedł out gdyż to out było tańsze niż wymiana czujnika temperatury, który był winien braku właściwego wypalania dpf.
PS. Uwaga dla ecoterrorystów: Mam spaliny w normie. Dodaję do paliwa to co trzeba, wtryskiwacze sprawne, a oleju silnik nie bierze.
 
@JanB rozumiem, że według Ciebie skoro nie widać czarnego dymu z tyłu auta to wszystko jest ok? Jednak - tu cytat z Wiki: "Wydajność prawidłowo działającego filtra zawiera się w przedziale od 85% do 100%, co oznacza, że do atmosfery przedostaje się nie więcej niż 15% pierwotnej zawartości zanieczyszczeń w fazie stałej."
Czyli Twój samochód w tej chwili wytwarza 6-7x więcej cząstek stałych niż z poprawnie działającym DPF, nic tylko gratulować.
Nazywaj mnie ekoterrorystą, a ja Ciebie nazwę kombinatorem którego nie stać na utrzymanie własnego samochodu ;)
 
Spaliny z mojego auta spełniają normy obowiązujące przez cały czas. Twoje auto co kilkaset km wyrzuca do atmosfery niezbadane ilości wypalanej sadzy i chcesz mnie przekonać, że to jest lepiej??? Jechałeś kiedy za autem, które zaczęło wypalać dpf?
Przepraszam za OT. Zostałem sprowokowany.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top