• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Aurum A5/B5 SAE 5W-30

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
aurum2.jpg

aurum.jpg


SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
SAE 5W-30
API SN
ACEA A5/B5, RN 0700 (spełnia)

1. Olej spełnia standardy SAE 5w30. Zakresy lepkości wskazują typowe wartości dla oleju klasy A5 – lekko bieżnego.
2. Indeks lepkości to dobra i typowa wartość 170, która zapewnia działanie w szerokim zakresie temperaturowym.
3. Pakiet dodatków bez ekstrawagancji, a Ci co czekali na molibden mogą się czuć lekko zawiedzeni ze względu na jego brak. Mamy za to niemało związków wapnia, które działają detergentowo ze wsparciem magnezu i standardowe ZDDP- cynk i fosfor z poziomami wcale nie niskimi.
4. TBN prawie 11 – bardzo dobrze, TAN też nie jest szczególnie wysoki.
5. Widmo wskazuje na oleje bazowe z grupy III czyli HC/VHVI.

Lotos Aurum A5/B5 nie zaskakuje, choć dla niektórych przydałoby się trochę molibdenu, prawda? Parametry dobre i porządne, uwzględniając przy tym TBN. W tej cenie bazowo nie można oczekiwać więcej, ale to też nie jest wada, to powszechny standard.

Filmiki z mrożenia:


 
Last edited:
No i pieknie
Fordy na 913, Japonia, Korea, USA pod 5w30 ILSAC już mlaskają

Pozdrawiam,
 
Czy ja wiem? Wszelkie 913 mają chociaż trochę boru. A tu same zera. Mój hyundai wcale nie mlaska. A z taką ilością Fosfor-Cynk mieści się w API SN?
 
@soszo a gdzie twój patriotyzm ? :D
Nic Ci nie szkodzi zalac na próbę to nie HKS dowalony moli :D
Sam narzekales ze zrobiła sie z niego galaretka :D
 
Szału nie ma patrząc na te 0 :D
4Ball by sie przydał :D
Być może są inne dodatki przeciwzuzyciowe nie widoczne na analize ale można tylko gdybac :D
 
Pisząc o zerach miałem na myśli zawartość boru i molibdenu. Po prostu przy API SN czegoś innego się spodziewałem.
 
4 liter nie urywa...
Trzeba go porównać z ford formula, dla którego może być alternatywą.
I chyba jest dedykowany starszym Fordon z wolnossącymi benzyna mi i pośrednim wtryskiem.

Olej przypadkiem nie ma domieszki bazy mineralnej?
Widmo na 722cm-1 na poziomie poniżej 0,5.
 
Bardzo liczyłem żeby ten olej dobrze wypadł i jestem nieco zawiedziony. Można go poprawić mixem Archoila AR9100 i 9200V2, ale cenowo wyjdzie już na poziomie lepszych olejów. Cóż, zostaję przy Eneosie albo przesiąde się na Liqui Moly Special Tec DX1.
 
To typowe na forach internetowych, jezeli uzytkownicy nie widza Mo, B to juz dany olej jest skreslany. Problemem jest to, ze przy pomocy podstawowego badania ICP nie jestesmy wstanie wszystkiego dostrzec. Wielokrotnie wspominalem, ze sa w gotowych pakietach modyfikatory tarcia (OFM) itp. Nie mozna na podstawie jednego czy dwoch parametrow okreslic jakosci srodka smarnego.

@SACZI uwzgledniajac to co napisales odnosnie FT-IR, faktycznie te badanie ma chakterystyczne cechy dla oleju mineralnego (nie tylko absorpcja przy ca.722 cm-1), to bedzie raczej mieszanina grup III-ciej i II-giej.
 
Co akurat nie jest niczym dziwnym i jest bardziej kwestią zastosowanej formuły, nawet niekoniecznie szukaniem oszczędności. Kolega @Reins w swoim Eneosie też ma grupę II, chyba, że jeździ na Sustinie bo tylko te oleje nie mają domieszki gr II.

Wg mnie ten Lotos to standard mający spełnić wymagania normy i dedykowany dla ludzi nie szukających szałowego smarowidła tylko chcących po prostu zalać dobry, pasujący olej do wozu który już zapomniał co to gwarancja :)
 
Pewnie źle oceniam jakość olejów. Ale tak sobie założyłem. Ma być Mo i B min 150 ppm łącznie. Poducent podaje API SN czyli jak napisał wlyszkow fosfor ma być poniżej 800 ppm . Tu jest 900 więc SN jedynie w teście silnika możliwe ale takiej informacji nie ma.
Inna sprawa to to , że przykład idzie z "góry" . Czy ktoś z ekipy forum używa olej bez Mo lub B? Niech pierwszy rzuci kamień ;)
 
Sprawdziłem to co zalałem do swojej Kijanki albo planuję zalać bo nigdy mnie to aż tak nie interesowało. Lista poniżej, odpowiednio bor/molibden:

PMO C2: 66/0
Yacco Lube J: 10/3
Eneos Ultra S: 231/134
Castrol Magnatec C2: 70/215
Texaco Pro DS P: 2/0
Orlen Pro F: 114/44
Orlen Pro XJ: 5/0

Jak widać Orlen XJ, Texaco i Yacco mają w śladowe ilości obu pierwiastków, zwłaszcza Orlen XJ i Texaco. To w co mam rzucić tym kamieniem?
 
Texaco i Orlen XJ są pod diesle (PSA 2312, JASO DL-1), z pogranicza C1 i C2, więc wszystko, co zwiększa popioły, wycięte...

Pozdrawiam,
 
Ja bym na te specyfikacje SN tego Auruma patrzył z przymrużeniem oka. Prosty normalny olej bez "ekstrasów" dla wszelkiej maści francuzów, fordów czy azjatyckich aut w starszych specyfikacjach. Trochę tańszy niż fordowska Formuła, a dla wielu bez ryzyka podrabiania.
Oprócz boru i molibdenu na topie teraz jeszcze pakiet pod LSPI ;)
 
To w co mam rzucić tym kamieniem?

Ała. Tylko nie w łeb ;)

Masz stanowczo za duży przemiał olejów.

Tak po prostu zawiodłem się na aurum. Myślałem , że to będzie olej dla tych którzy mają w instrukcji ACEA A5, API SM lub powyżej. Z pakietem jak chociaz by ta formula f.
 
Tak po prostu zawiodłem się na aurum. Myślałem , że to będzie olej dla tych którzy mają w instrukcji ACEA A5, API SM lub powyżej. Z pakietem jak chociaz by ta formula f.

Dokładnie mam to samo. Ktoś napisał że mój Eneos też jest z grupy drugiej - tak wiem, ale w momencie jak Lotos wypadł tak blado nie widzę sensu kombinacji i eksperymentów z kolejnym olejem zwłaszcza, ze ENEOS spełnia wszystkie normy i silnik pracuje na nim bardzo dobrze.

Jak widać za jakość trzeba odpowiednio zapłacić.
 
Back
Top