D
Deleted member 6544987
Gość
LOTOS AURUM C3 SAE 5W-30
Analiza ufundowana ze zbiórki zbiorczej przez Forumowiczów.
Jakość: API: SN; ACEA: C3, C2
Lepkość: SAE 5W-30
Spełnia wymagania: VW 505.00/505.01, MB 229.51/229.31, GM Dexos 2, BMW LL-04.
Opis:
Podsumowanie: olej naturalnie porównujemy z Orlenem Max Expert/PRO XD 5w30. Bardzo dobry produkt spełniający wymogi norm czołowych producentów. Olej nie posiada żadnej aprobaty, co w niektórych przypadkach może ograniczać jego zastosowanie (wszystkie samochody objęte gwarancją). Brak aprobat rekompensuje cena - 4L za 70-80 PLN.
Dedykowany jest do silników benzynowych i wysokoprężnych z filtrami cząstek stałych i trójdrożnymi układami katalitycznymi, jeżeli wymagane są oleje klasy ACEA C3 5W-30.
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Analiza ufundowana ze zbiórki zbiorczej przez Forumowiczów.
Jakość: API: SN; ACEA: C3, C2
Lepkość: SAE 5W-30
Spełnia wymagania: VW 505.00/505.01, MB 229.51/229.31, GM Dexos 2, BMW LL-04.
Opis:
- Olej spełnia kryteria SAE 5W-30. Lepkości w 40 i 100 stopniach Celsiusza plasują je w górnym zakresie wartości dla klasy SAE 30.
- Indeks lepkości VI: 161 wartość typowa, olej nie powinien być problematyczny podczas "zimnych startów".
- Pakiet dodatków w oleju zawiera sporą, aczkolwiek mniejszą o połowę w porównaniu do olejów Orlen MaxExpert/PRO XD dawkę molibdenu, którego głównym zadaniem jest zmniejszenie tarcia, oraz działanie przeciwzużyciowe. Poziomy ZnDDP jak dla C3 - typowe i standardowe. Detergenty oparte o związki wapnia z wartością nie najwyższą, standard dla oleju klasy midSAPS. Brak dodatku boru. Można podejrzewać, że na podstawie ilości Mo oraz Ca/P, olej po spaleniu wytworzy mniej popiołów siarczanowych.
- TBN – 8.1 mg KOH/g typowa wartość dla olejów klasy C3 jest wartością typową dla olejów klasy midSAPS (min 6). W porównaniu do olejów Orlenu, TBN jest wyraźnie wyższa, ale równocześnie liczba kwasowa jest znacząco wyższa. Oznacza to, iż potencjał w neutralizacji kwaśnych produktów spalania jest bardzo zbliżony dla obydwóch produktów.
Podsumowanie: olej naturalnie porównujemy z Orlenem Max Expert/PRO XD 5w30. Bardzo dobry produkt spełniający wymogi norm czołowych producentów. Olej nie posiada żadnej aprobaty, co w niektórych przypadkach może ograniczać jego zastosowanie (wszystkie samochody objęte gwarancją). Brak aprobat rekompensuje cena - 4L za 70-80 PLN.
Dedykowany jest do silników benzynowych i wysokoprężnych z filtrami cząstek stałych i trójdrożnymi układami katalitycznymi, jeżeli wymagane są oleje klasy ACEA C3 5W-30.
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Attachments
Last edited by a moderator: