• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

LOTOS-AURUM-C3-5W30

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
D

Deleted member 6544987

Gość
LOTOS AURUM C3 SAE 5W-30
Analiza ufundowana ze zbiórki zbiorczej przez Forumowiczów.

Jakość: API: SN; ACEA: C3, C2
Lepkość: SAE 5W-30
Spełnia wymagania: VW 505.00/505.01, MB 229.51/229.31, GM Dexos 2, BMW LL-04.
lotos-aurum-c3-5w-30-pierwiastki.jpg

Opis:
  1. Olej spełnia kryteria SAE 5W-30. Lepkości w 40 i 100 stopniach Celsiusza plasują je w górnym zakresie wartości dla klasy SAE 30.
  2. Indeks lepkości VI: 161 wartość typowa, olej nie powinien być problematyczny podczas "zimnych startów".
  3. Pakiet dodatków w oleju zawiera sporą, aczkolwiek mniejszą o połowę w porównaniu do olejów Orlen MaxExpert/PRO XD dawkę molibdenu, którego głównym zadaniem jest zmniejszenie tarcia, oraz działanie przeciwzużyciowe. Poziomy ZnDDP jak dla C3 - typowe i standardowe. Detergenty oparte o związki wapnia z wartością nie najwyższą, standard dla oleju klasy midSAPS. Brak dodatku boru. Można podejrzewać, że na podstawie ilości Mo oraz Ca/P, olej po spaleniu wytworzy mniej popiołów siarczanowych.
  4. TBN – 8.1 mg KOH/g typowa wartość dla olejów klasy C3 jest wartością typową dla olejów klasy midSAPS (min 6). W porównaniu do olejów Orlenu, TBN jest wyraźnie wyższa, ale równocześnie liczba kwasowa jest znacząco wyższa. Oznacza to, iż potencjał w neutralizacji kwaśnych produktów spalania jest bardzo zbliżony dla obydwóch produktów.

Podsumowanie: olej naturalnie porównujemy z Orlenem Max Expert/PRO XD 5w30. Bardzo dobry produkt spełniający wymogi norm czołowych producentów. Olej nie posiada żadnej aprobaty, co w niektórych przypadkach może ograniczać jego zastosowanie (wszystkie samochody objęte gwarancją). Brak aprobat rekompensuje cena - 4L za 70-80 PLN.

Dedykowany jest do silników benzynowych i wysokoprężnych z filtrami cząstek stałych i trójdrożnymi układami katalitycznymi, jeżeli wymagane są oleje klasy ACEA C3 5W-30.

Po 24 godzinach w zamrażalniku:

DSC_0818.JPG DSC_0821.JPG
 

Attachments

  • lotos-aurum-c3-5w-30-zdjecie1.jpg
    lotos-aurum-c3-5w-30-zdjecie1.jpg
    374,1 KB · Odwiedzin: 559
Last edited by a moderator:
Taki sam jak 504/507
Czy to te same oleje?
 
Właśnie tu jest brak deklaracji spełnienia normy 504/507, która uważana jest za raczej rygorystyczną. Ciekawe jaki aspekt oleju "nie domaga".
 
Podejrzewam że żaden ,przecież Lotos musi mieć też oleje z innymi normami innych producentów a w środku może być to samo bo spełnia te i tamte normy naraz
 
To olej bardziej "uniwersalny".
Nie jest dedykowany pod normę 504/507.
 
Co nie znaczy że nie może jej spełniać
 
@Hubert1 jak opierać się o te analizy to można powiedzieć , że to ten sam olej więc dlaczego miałby nie spełniać.
Jak jest w rzeczywistości to nie wiem ale myślę, że te analizy zbyt wiele o olejach nie mówią ;)
 
Nie każde auto wymaga 504/507 . Ktoś potrzebuje C3 5w30 i go kupi ;)
 
Czy to te same oleje? Raczej wątpię, pamiętajcie że na tych analizach sporo rzeczy nie widać, to bardzo podstawowe dane. Rozlewanie identycznego oleju do dwóch butelek kosztuje: osobny marketing (jaki by nie był), naklejki, pewnie linia do naklejkowania :), miejsca na półkach w CPNach i tak dalej. Równie dobrze mogli zrobić 504/507 C3. Albo tylko 504/507 i zaznaczyć z tyłu, że C3 też.

Zgaduję tutaj, ale pewnie diabeł tkwi w tych szczegółach których nie widać. 504/507 może mieć dodatki, które w takim ICP nie wyjdą, albo używać innych dodatków które wyjdą, ale ponieważ widzimy pojedyncze pierwiastki to, no właśnie. 504/507 jest dość wymagającą normą. A C3 może mieć tylko tańsze wersje tych dodatków, nie mieć czegoś tam. A że cena jednego i drugiego na półce taka sama to tylko zysk dla Lotosa :D
 
Przejechał ktoś cały interwał na tym oleju?
Jakieś zpostrzeżenia?
 
Jestem ciekaw jaki jest tu SSI. Czy jest dużo gorszy niż rewelacyjny synthetic 504/507.
 
Back
Top