• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Semisynthetic 10W-40

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analiza przeprowadzona ze zbiórki członków forum, wszyscy chcieli pozostać anonimowi. Wpłacającym dziękujemy.

lotos-form.jpg


APROBOWANY PRZEZ:
  • MB-Approval 229.

SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
  • SAE 10W-40
  • API SL/CF
  • ACEA A3/B3

SPEŁNIA WYMAGANIA:
  • VW 501.01/505.00

1. Olej spełnia standardy SAE 10w40. Zakresy lepkości są w górnych rejestrach, a więc na pierwszy miejscu ochrona przed zużyciem.
2. Indeks lepkości 158, dla kategorii tych olejów to standard, bez negatywnych uwag odnośnie spektrum szerokiego działania w tym zakresie.
3. Pakietem dodatków ciekawy i typowy dla receptur „old school”. ZDDP oparty standardowo o cynk+fosfor z wyższymi wartościami. Detergenty oparte są o związki wapnia ze sporą ilością + dodatek magnezu. Mamy też dyspergator oparty na borze, który ma utrzymywać nieczystości w zawiesinie. No i na koniec molibden – tak, jest i to całkiem sporo, więc mamy dodatkowo wsparcie ekonomii zużycia paliwa i wsparcia antyzużyciowego.
4. Liczba kwasowa 2,70 to sporo, ale to wynika z zawartości poziomu dodatków.
5. TBN lekko ponad 10, typowy i dobry wynik. Olej będzie odpowiednio dobrze neutralizował kwaśne efekty spalania paliwa.

Na podstawie tych parametrów jakie mamy do dyspozycji z tej analizy, widać że 10w40 Lotosa – to przedstawiciel starszej szkoły komponowania olejów. Bazy olejowe grubsze co widać po lepkościach, do tego ZDDP też z wyższymi poziomami a więc wskazujące na większą ochronę przed degradacją paliwem i ochronę przed zużyciem. Spory zapas detergentów aby utrzymać silnik w czystości, no i molibden dla redukcji tarcia i ekonomii. Jak myślicie co by pokazało widmo IR? Można przypuszczać mieszaninę baz olejowych III/II a może i nawet pierwszej grupy , z temperaturą płynięcia może -35C i punktem zapłonu ok. 225-230C. No, ale to domysły choć nie pozbawione podstaw. Z tego co widzimy to mamy do czynienia z olejem z tych „grubszych i tłustszych” z bogatym pakietem dodatków (czyżby ACEA 2016?) i pod tym kątem bez kompleksów na tle zachodniej konkurencji.
 

Attachments

  • lotos-przod.jpg
    lotos-przod.jpg
    328 KB · Odwiedzin: 594
  • lotos-tyl.jpg
    lotos-tyl.jpg
    383,5 KB · Odwiedzin: 586
Dobry olej o dobrych parametrach :)
 
Last edited:
Istnieje jeszcze wersja oleju z normą SN, czyli dla nowszych silników.
Ciekawe, czy baza się różni?
 
Baza pewnie ta sama,
Tylko dodatki będą inne lub w innej proporcji.
 
Pakiet jak w Super Lite 5w40 i Totalu 7000 10W40 . Mocny pakiet dla starszaków, aż się tego nie spodziewałem w tej cenie . No a nawet pachnie jak Super Lite :D
Jak zniknie SL ze sprzedaży to ciekawe czy SN będzie taki sam, czy tylko aktualizacja normy nastąpiła :D
Teraz jestem spokojny o moją kosiarke 😂😂😂
 
Ciekawe czy w Syntetic Plus 5w40 też zaszły jakieś zmiany w formulacji. Wracając do analizy, jestem pozytywnie zaskoczony dodatkami. Ciekawy olej do konstrukcji robionych pod 5/10w40, nawet jeśli nie będzie stosowany jako podstawowy olej, to można go użyć do "czyszczenia" silnika przed zalaniem docelowego oleju.
 
Panowie lotos jest naprawde dobrym olejem,nie spodziewałem sie takich parametrów
 
To typowa, popularna receptura dla SAE 10W-40.
 
Panowie lotos jest naprawde dobrym olejem,nie spodziewałem sie takich parametrów

A czego sie spodziewałeś? Ze nie będzie mial parametrów zgodnych z normami? Oleje Lotosa i Orlenu wychodzą tak jak mają wyjść czyli tak aby spełniały wszelakie normy
 
Przecież to jest olej duzego koncernu spełniający pdstawowe normy wiec nie wiem co innego mozna było oczekiwać.
 
Jest wiele słabo cyferkowych olejów na sąsiednich oil club z 10W40, więc te cyferki ładnie wyglądają
 
Lałem do Punto 2 1.2. Na papierze całkiem ładnie wygląda. Teraz wyraźnie podrożał. Kiedyś do dostania za 43-45 zł. Tańszy od 10W-40 jest Synthetic plus 5W-40, ciekawe.
 
Lotos 5w40 jest mniej dopakowany ,dla tego tańszy 😉
No i brakuje mi milibdenu
 
Zbyt ogólnikowo to określiłeś, nie do końca tak jest.
 
Zdaje mi sie że po zmianie koloru banki jest ten nowy pakiet :D
Tak oo by nie zmieniali a potem cudownie pojawil sie Lotos SN również z tym samym kolorem banki . Aurum 10w40 to póki co olej widmo .
Ps tak sobie tylko gdybam :D
 
Wcale nie musi być aktualizacji pakietu, dobrym przykładem są PAO-oleje Meguina, jeżeli przejdzie pomyślnie testy to także producent może napisać API SN.
 
Tylko przed "debiutem" SN pojawily sie nowe kolory baniek i ciach za chwilę pojawil się SN :D i SN uzyskał także 15W40
 
Back
Top