• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Semisynthetic 10W-40

Olej raczej jest skierowany pod "konkretnego" klienta. Nie jest ambicją Lotosa żeby stworzyć olej najlepszy w klasie. Pewnie mają na to wyrąbane.

A o wyższości olejów 10W40 nad olejami 10W40 polecam założyć temat w stosownym dziale a nie ciągnąć dyskusji tutaj ;)
 
Lotos w tańszych seriach ma wywalone na oficjalne aprobaty, najcześciej jeśli takowe są to z racji popularności jest to jakiś VW, ew MB ale jak sami podkreślają, przez to że nie muszą płacić niemałych pieniędzy za oficjalne aprobaty, cena może być niższa.

Jakość i powtarzalność jest na wysokim poziomie co nie dziwi, bo stać ich na utrzymanie wykwalifikowanej kadry i na nowoczesną linię produkcyjną.
 
Czy patrząc na analizę ww oleju oraz Lotosa Aurum 10W40 można postawić tezę iż ten jest lepszy? SemiSynthetic Zawiera więcej Ca, P, Zn, Mo, B.
Porównując te oleje można też zauważyć że SS ma wyższy TBN ale też wyższy TAN. Więc tutaj chyba "remis"
 
Lepszy, gorszy trudno powiedzieć ale jak przeczytałem na stronie zastosowanie dla obydwóch olejów to można uznać, że semisintetic jest "lepszy", a na pewno to olej o bardziej wszechstronnym zastosowaniu. Aurum wg producenta jest tylko do benzyny i LPG.
 
Dla porównania, Total 7000:
Jak dla mnie, te oleje są bliźniacze.
Dla mnie Total jest bdb olejem.
 
Nawet ostatnio miałem chęć zalania go do lancera 1.6 z 2003r bo auto garażowane wiec zima mu nie straszna, lecz podobno nie ma żadnej przewagi nad 5w40 wiec zrezygnowałem z pomysłu. Może w następnym roku zaleje na krótki interwał tak z 4000km.
 
Półsyntetyczne co do zasady musza mieć więcej dodatków.

Najlepsze jest to że ludzie wlewają go starych diesli i żadnych remontów, nic nie bierze oleju i superczysto w środku.

A na wynalazkach zagranicznych firm tej samej klasy lepkościowej skrzepy, że dłutem trzeba czyścić.
 
Czy ktoś stosował ten olej u siebie z jakimś dodatkiem? Czy w przypadku oleju 10w40 jest sens wogole? Jak byście porównali tego lotosa do specola 10w40 lub np 10w50?
 
Ja stosowałem, przez bardzo długi czas w Fiacie Punto 1.1 8V. Był stosowany przez około 100tyś km. Bez żadnych dodatków, bo moim zdaniem nie mają one sensu przy tym oleju.

Z silnikiem nic się nie działo i nie dzieje, olej był stosowany latem i zimą, samochód nie jest garażowany, więc zdarzało się odpalać go na tym oleju przy -25°C. Wtedy czuć było że rozrusznik ma już ciężko zakręcić silnikiem, niemniej jednak olej się sprawdził i polecam każdemu.

Ponadto w rodzinie jest używany do Skody Fabii 1.4 16V oraz Alfy Romeo 147 1.6 TS. W tych samochodach się sprawdza ;)
 
No dobra, ale widzę że dużo ludzi do lotosa 5w40 daje jakieś witaminki a do 10w40 już nie ma sensu? Nie mow mi że między tymi olejami jest taka przepaść, nie kumam
 
Lotosika można dostać teraz w biedronce po 55zł za4l
 
.
 

Attachments

  • 20211021_181946.jpg
    20211021_181946.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 191
ale za 55zl można kupic na znanym portalu aukcyjnym z dostawą smart, wiec promocja nie rzuca na kolana;)
 
Nie kazdy ma smarta, a tak można rano przy zakupach wrzucić lotoska miedzy chleb i mleko i jest;)
 
Ja planuje na zimę zalać go razem z Ceratec’iem w MG ZT 190. Myślę że to dużo ułatwi rozruch zimą i świetnie zdysperguje nagar po obecnym 10W60 intensywnie eksploatowanym w ciężkich warunkach latem. :)
 
Jestem bardzo ciekaw Twoich wrażeń @Andrzej16 z tego Lotosa, bo masz porównanie i do Texaco i do Shella w tej lepkości.
Post automatically merged:

Lotos jak by nie patrzeć kosztuje połowę tego co w/w więc może się skuszę następnym razem, tym bardziej, jak ma tak dobrze myć silnik, jak o nim mówią. No i za taką cenę, to można go wymieniać i 3 razy w roku 😜
 
Last edited:
Panowie czy można ten olej zastosować w silniku przemysłowym w minikoparce perkins 103-10 , czy tylko od maszyn budowlanych lub rolniczych?
 
Back
Top