• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Synthetic Plus 5W40

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Cofam swoje słowa z przed kilku miesięcy. Olej sukcesywnie drożeje z miesiąca na miesiąc - teraz najtaniej z wysyłką (smart) to 60 zł. Wiecie czym to jest spowodowane, bo nie wiem czy nie kupić teraz więcej jak ma jeszcze więcej kosztować.
 
Ceny olejow beda rosly, nie dotyczy to tylko Lotosa.
 
Okej, ale jakiś głębszy powód czy dotyczy to cen ropy i naszej gospodarki?
 
Ogolnie ceny surowcow ostatnio poszly do gory.
 
Wszystkie oleje od miesiąca poszły do góry, a niektóre dopiero pójdą. Shell na początku kwietnia poszedł mi jednocześnie w dwóch hurtowniach o 12%, to samo Total, Elf, Mobil ok 6%, Lotos i Orlen też podrożał. Jeszcze Texaco się trzyma i Castol, ale Castrol już sobie wcześniej ustalił ładną cenę.
 
Czyli mówicie że cały czas będzie drożeć. Nie jestem pocieszony :)
 
Dorzuć do tego realną inflację na poziomie 7 czy 8%. Taniej to było i to dawno temu :( Niedługo taniej mi będzie kupować olej w ASO niż na wolnym rynku :D
 
Przy inflacji na poziomie 7-8% to ceny oleju będą naszym najmniejszym problemem ;-)

Wracając do Lotosa, na razie da się bez problemów kupić za 85zł w bańce 5L, czasem nawet za mniej.
 
Dobra, taki szybki temat: do TDI (CFGB) który? Mam DPF i zamierzam nadal posiadać! Czy ktoś widzi przeciwskazania do Synthetica? Interwał max 10k.
E25DDF64-83ED-4A06-A3E6-94BD68431831.jpeg

Jestem ciekaw Waszej opinii 😄.
 
Czy silnik pobiera olej?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
@Pedros Jak już pytasz o takie rzeczy, to podaj pojemność, moc i rocznik. Nie każdy w lot rozpoznaje silnik po samym kodzie producenta.
 
Prosi się o własny watekt w odpowiednim dziale.
 
2.0TDI CR 170KM.
 
Ja uważam, że do DPF powinno się stosować olej nisko lub średnio-popiołowy. Aczkolwiek jeżeli silnik nie bierze oleju, to zastosowanie oleju klasy A3/B4 nie spowoduje uszkodzenia DPF.

Niemniej jednak jest to niezgodne z zaleceniami producenta, więc nikt tutaj się pod tym nie podpisze.
 
Czy silnik pobiera olej?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
W żadnym wypadku! Wręcz przeciwnie (jak nie ogranę DPFa;))
Post automatically merged:

@Pedros Jak już pytasz o takie rzeczy, to podaj pojemność, moc i rocznik. Nie każdy w lot rozpoznaje silnik po samym kodzie producenta.
2.0TDI CR 170KM.
Tak! To łon. Przepraszam, racja zbyt enigmatycznie z tym kodem silnika. Euro 5 - rzekomo 😂 spełnia.
Post automatically merged:

Ja uważam, że do DPF powinno się stosować olej nisko lub średnio-popiołowy. Aczkolwiek jeżeli silnik nie bierze oleju, to zastosowanie oleju klasy A3/B4 nie spowoduje uszkodzenia DPF.

Niemniej jednak jest to niezgodne z zaleceniami producenta, więc nikt tutaj się pod tym nie podpisze.
Ale właśnie nowy Lotos Synthetic ma tych popiołów bardzo mało stad pomysł na delikatne odejście od 507.00 bo i takich interwałów nie planuję robić - a wiem, że bardzo dobrze czyści wnętrze. Bardzo!
 
Od razu mówię (piszę), że kompletnie nie patrzę na cenę. Chodzi o całokształt ochrony - v100 -ok 13,5 cst to takie dolne widły normy w40, TBN - pasuje :), baza? Piękne, Lotosowe HC. Poziom popiołu- sądzę, że ta nowa formulacja nie zagraża filtrowi cząstek.
 
Jak na złość nie mogę znaleźć ale okolice 1,0 lub mniej. Oczywiście mówimy o nowym bo te starsze z powiedzmy sprzed 10 lat to miały ok 1,35 (konwencjonalny poziom)
 
A Librozol popioły w normach widzi tak:
C1F96D5C-C558-4ED4-A7E1-831ECF82CADE.jpeg

Post automatically merged:

  • Low SAPS - bardzo ograniczona ilość popiołu siarczanowego (<=0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (<=0,2%).
  • Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (0,07-0,09%) i siarki (<=0,3%).
  • Full SAPS - brak limitów ilościowych dla popiołów siarczanowych, fosforu i siarki.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top