• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Synthetic Plus 5W40

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4\Honda CBF600S
Dzięki uprzejmości [mention]mini clubman[/mention] wstawiam wyniki analizy ze stycznia 2018r.

image2.png
 
Last edited by a moderator:
Analiza ze zbiórki. Wszystkim wpłacającym serdecznie dziękujemy:

lotos.jpg

lotos2.jpg
 
Last edited:
Ktoś „rozczyta” widmo? ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
W duzej mierze HC, plus prawdopodobnie domieszka PAO. Potrzebujemy wiecej widm z tego labolatorium.
 
Wiadomo jak duża domieszka..?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Mala cos ok. 10 % ale jak powyzej, potrzebujemy wiecej widm. Dla przypomnienia: za pomoca widma trudniej ustalic zawartosc, potwierdza nam obecnosc roznych mieszanin czy dodatkow.
 
Mam ten olej (z ar9100) obecnie w silniku. chetnie zrobie analize UOA. ALE! Mialem na gearancji wymieniony wtryskiwacz, zacial sie czy cos takiego, nie wnikalem. W kazdym razie silnik pracowal na 3 cylindrach. Swieca odymiona na czarno, aczkolwiek po naprawie i przejechaniu kilkuset km swiece czysciutkie wszystkie 4. Czy jest sens analizy w takim wypadku, nie bedzie przeklaman?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dodano po 1 godzinie 32 minutach 27 sekundach:
Cynk i fosfor praktycznie jak w mid sapsie, wiecej niż zazwyczaj magnezu, jakoś tak „inaczej” ..;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Cynk i fosfor praktycznie jak w mid sapsie, wiecej niż zazwyczaj magnezu, jakoś tak „inaczej” ..;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
ZnDDP został obniżony, taki trend od kilku lat.
 
Tak, rozumiem, jednak sporo mniej niż w analizie, która ja robiłem rok temu. Nie twierdze, że jest gorzej. Osobiście uważam, że oleje c3 chronią co najmniej tak samo dobrze jak a3b4


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Oprócz tego dopuszczone wahania w składzie.
 
I jakieś cuda w postaci miedzi i cyny... jakieś zanieczyszczenia?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Prawde pisząc jeszcze się nie spotkałem, Al tak, ale to głównie przy bardzo bogatych w dodatki olejach prawdopodobne z powodu dużych ilości Mo.
 
Ja też pierwsze widze. Niemniej ten olej (z ar9100) sprawdza sie bardzo dobrze, ba, jestem bardzo zaskoczony na plus. Przy obecnych temperaturach (w Niemczech są nawet czasem ciut wyższe) ostrym traktowaniu i czestych v maxach na autostradach, olej daje znakomicie rade. 7000km i nie czuć żadnej degradacji.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Ani dobry, ani zły, ot olej odpowiadający swojej cenie. Ciekaw jestem, jak by wypadał przy nim Orlen Classic Synthetic.
 
Classic synthetic to moim zdaniem inna, gorsza, liga. Przecież spełnia jakieś stare normy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
czy gorsza, nie wiadomo. To, że nie zależy Orlenowi na normach, to żaden powód. Cudów nie oczekuję, prawdopodobnie będzie to ta sama półka jakościowa, oleje są w podobnej cenie.
 
Nie zależeć to może im na oficjalnych aprobatach. Jeżeli spełniałby wymagania norm (jak np lotos 229.5 czy bmw ll01 czy porsche a40) to uważasz, że nie napisaliby tego?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Skład wcale nie taki oczywisty przy tej cenie, co do wapnia niższy ale uzupełnia go magnez (detergenty). Nowoczesny fajny olej za taką kasę do nowszych układów oczyszczania spalin też się nada.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top